få oplyst ejeren af en bil
Fra : Leonard

Dato : 11-02-04 23:07

Hvis jeg ringer til politiet for at få oplyst ejeren af en bil der
kører foran mig, så må de ikke oplyse dette.

Men hvilke aftaler ligger der til grund for at fx Carpark kan få
oplyst ejeren af en bil udfra reg.nr.?

--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : JBH

Dato : 11-02-04 23:42

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg ringer til politiet for at få oplyst ejeren af en bil der
> kører foran mig, så må de ikke oplyse dette.
>
> Men hvilke aftaler ligger der til grund for at fx Carpark kan få
> oplyst ejeren af en bil udfra reg.nr.?

Det kan være de har et samarbejde med et forsikringsselskab.

mvh
JBH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-02-04 00:03

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være de har et samarbejde med et forsikringsselskab.
>
> mvh
> JBH

Nix. Det skyldes at de er blevet godkendt til det af Justitsministeriet.

Kurt

Fra : H@nsen

Dato : 12-02-04 01:58

JBH wrote:
> Det kan være de har et samarbejde med et forsikringsselskab.

Og du kan da så være helt sikker på at det selskab ville få lukket deres
adgang til CRM, hvis de delte ud af deres oplysninger.

CP er godkendt af justitsministeriet til at måtte hente de oplysninger,
hvad skulle du da i øvrigt også med navnet på ejeren af en fremmedes bil
?

Fra : Jogster

Dato : 12-02-04 08:56

> CP er godkendt af justitsministeriet til at måtte hente de oplysninger,
> hvad skulle du da i øvrigt også med navnet på ejeren af en fremmedes bil

Jeg syntes ALLE mennersker skulle kunne tjekke det, det ville gøre det meget
nemmere, hvis man lige så en dulle i en bil, man gerne vil vide hvem var
så kunne man jo bare ringe derind *vupti* smaaaaaaaaart

Fra : Leonard

Dato : 12-02-04 09:53

"Jogster" <_fjerndether_Jogster@mail.dk> wrote:

> [...]

Jeg skal ikke noget med de oplysninger, jeg kom bare til at tænke på
hvordan det hang sammen.

>Jeg syntes ALLE mennersker skulle kunne tjekke det, det ville gøre det meget
>nemmere, hvis man lige så en dulle i en bil, man gerne vil vide hvem var
>så kunne man jo bare ringe derind *vupti* smaaaaaaaaart

Og det vil så også gøre det nemmere at finde de fede biler når man vil
stjæle dem, eller at bryde ind i folks huse når man kan se at de har
feriepakket bilen og er kørt hjemmefra. Dullen er nok heller ikke
interesseret i at blive ringet op af alle og enhver.

Fra : Torben

Dato : 12-02-04 13:51

> [...]
> feriepakket bilen og er kørt hjemmefra. Dullen er nok heller ikke
> interesseret i at blive ringet op af alle og enhver.

På Bilsyn kan du til enhver tid slå en nummerplade op og se om bilen blev godkendt til syn
eller ej !
direkte link her: http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

På Bilbogen kan du søge på bilmærke og meget mere og se hvormeget gæld der er i bilen !
Du ser også stelnummer mv. >>>> jeg skrev BMW og svar<<<<
Ejerpantebreve anmeldt den 19.01.2004

Pantsætter
Claus Brunse
Fjordtoften 7
5600 Faaborg

Pant
Stelnr.: WBAFA51090LM31337
Type: BMW X5 VAN indreg. første gang i 2001
Beløb: 260000 Dkk
direkte link her:
http://www.nettidende.dk/Tingbladet/search_choose.phtml?date=07.02.2004&agid=21

vh Torben

Fra : Leonard

Dato : 12-02-04 14:11

"Torben" <Torben@ofir.dk> wrote:

>På Bilsyn kan du til enhver tid slå en nummerplade op og se om bilen blev godkendt til syn

Ja, men kun hvis bilen har været til syn, nye biler bliver ikke synet.
Og det fortæler intet om hvem der ejer bilen.

>På Bilbogen kan du søge på bilmærke og meget mere og se hvormeget gæld der er i bilen !

Ja, men ikke på reg.nr. og langt fra alle biler er med der.

Ingen af disse metoder kan fortælle mig hvem der ejer en tilfældig
bil, hvor jeg kun kender reg.-nr.

Fra : Henning

Dato : 12-02-04 14:19

>På Bilsyn kan du til enhver tid slå en nummerplade op og se om bilen blev godkendt til syn
>eller ej !
>direkte link her: http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport

Men der er jo kun tudsegamle biler, som ingen fornuftige mennesker
ville køre rundt i Pjat, den indeholder vel kun biler over 4 år
gamle, som har været indkaldt til syn?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : alexbo

Dato : 12-02-04 20:57

"Torben"

> På Bilsyn kan du til enhver tid slå en nummerplade
> På Bilbogen kan du søge på bilmærke og meget mere

Ja, nettet er et Eldorado for snagere.
Nogen synes endda, at det skal proppes ned i halsen på en NG.

mvh
Alex Christensen