Problemer med opkald til TDC 16101
Fra : Peter Schøn

Dato : 11-02-04 21:43

En af mine venner kan efter et besøg af en TDC-tekniker, hvor der blev
fjernet 2 ekstra telefonlinier, ikke længere koble sig på internettet
via 16101. Modemet lyder som om, at der ringes op til 2 linier samtidig.
Den ene bliver ved med at ringe uden at komme igennem for til slut at
dutte optaget. Den anden siger som, når et opkaldt nummer ikke eksisterer.

Der har 2 gange været en tekniker ude for at måle ledningerne igennem
uden at finde fejl.

Jeg har prøvet at tilsluttet en anden computer/modem med samme fejl til
følge. Der er imidlertid ikke problemer med at ringe op til andre
telefonnumre. En af teknikerne kunne da også komme på nettet fra sin
bærbare, men det forlyder ikke, hvilket nummer han ringede op på.

TDC vil ikke forholde sig til, at netop nummer 16101 ikke fungerer.

Problemet kan (og bliver!!) løses ved at tegne internetabonnement hos en
anden udbyder. Jeg vil dog gerne høre, om der er andre, som har haft
lignende problemer.

Peter

Fra : JMo.

Dato : 11-02-04 21:50

Peter Schøn wrote:

> [...]
> samtidig. Den ene bliver ved med at ringe uden at komme igennem for
> til slut at dutte optaget. Den anden siger som, når et opkaldt nummer

Hvad sker der hvis I ringer til 16101 med en almindelig telefon fra samme
stik?

Fra : Peter Schøn

Dato : 15-02-04 13:30

JMo. wrote:
> Hvad sker der hvis I ringer til 16101 med en almindelig telefon fra
samme
> stik?

Når man ringer på 16101 med en alm. telefon siger den som om, at
nummeret ikke findes.

Vi prøvede at oprette et internetabonnement hos Get2net men kørte fast i
tilmeldesproceduren med besked om at det telefonnr, som ønskes anvendt
er suspenderet.....

Der var altså ingen vej uden om TDC kundeservice endnu engang. Det viste
sig, at min ven for nylig har oprettet et abonnement (hos en anden
teleleverandør?) hvor man kan ringe billigt til udlandet. Det har fået
TDC til at opsige rabatordningen på 16101 - uden at meddele noget herom!

Problemerne er nu løst ved i stedet at bruge nr 16110.

Det er tungt, når TDC som udgangspunkt mener, at fejlen ligger hos
kunden....

Fra : KsNa

Dato : 15-02-04 14:19

"Peter Schøn" <deckard@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teleleverandør?) hvor man kan ringe billigt til udlandet. Det har fået
> TDC til at opsige rabatordningen på 16101 - uden at meddele noget herom!

Så har han jo nok fået fast forvalg, det er vel ikke TDCs skyld.

> Problemerne er nu løst ved i stedet at bruge nr 16110.
>
> Det er tungt, når TDC som udgangspunkt mener, at fejlen ligger hos
> kunden....

Det gjorde den jo sådan set også (kunden har ændret på sin forbindelse), det
er vel heller ikke TDCs skyld.

Mvh.
Kim

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 16-02-04 23:24

KsNa wrote:

> Problemerne er nu løst ved i stedet at bruge nr 16110.

Så han har altså fået ændret sit abbo?

> Det er tungt, når TDC som udgangspunkt mener, at fejlen ligger hos
> kunden....

Klovnen har fået ændret på sit abbo, og det er TDC's skyld? Hvad eller
rettere HVEM er det der er tunge her? Nå ja, om ikke andet "blame TDC!"

> Det gjorde den jo sådan set også (kunden har ændret på sin forbindelse), det
> er vel heller ikke TDCs skyld.

Åh jo!! De har garanteret gjort det bare for at drille HAM!

/Jan

Fra : KsNa

Dato : 17-02-04 23:12

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev i en meddelelse
KsNa wrote:
(gjorde KsNa nu også det?)

> Problemerne er nu løst ved i stedet at bruge nr 16110.
(det var ikke KsNa)

Så han har altså fået ændret sit abbo?

> Det er tungt, når TDC som udgangspunkt mener, at fejlen ligger hos
> kunden....
(det var ikke KsNa)

> [...]
rettere HVEM er det der er tunge her? Nå ja, om ikke andet "blame TDC!"

> Det gjorde den jo sådan set også (kunden har ændret på sin forbindelse),
(det var KsNa)

Åh jo!! De har garanteret gjort det bare for at drille HAM!

/Jan

Mvh
Kim (KsNa)