Kun 16 farver og 480 x 640 - hvad gør jeg?
Fra : Claus E. Beyer

Dato : 11-02-04 15:31

Efter nyinstallation af Win98 kan jeg kun få 16 farver og 640 x 480.
Systemet giver mig simpelthen ikke lov til mere.

Skærmen er en "MAG INNOVISION model MXE17S" og skærmkortet er af ukendt
fabrikat. Hvad gør jeg, for at jeg kan få en opløsning på 800 x 600 og
mindst "Mange farver 16 bit"?

På forhånd mange tak for jeres hjælp

Claus

(Sendt til både news:dk.edb.hardware.grafikkort og news:dk.edb.hardware)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-04 15:48

Claus E. Beyer wrote:
> [...]
>
> Skærmen er en "MAG INNOVISION model MXE17S" og skærmkortet er af ukendt
> fabrikat. Hvad gør jeg, for at jeg kan få en opløsning på 800 x 600 og

Finder den rigtige driver til dit grafikkort.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : JK

Dato : 11-02-04 16:03

On Wed, 11 Feb 2004 15:30:53 +0100, "Claus E. Beyer"
<cebeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Skærmen er en "MAG INNOVISION model MXE17S" og skærmkortet er af ukendt
>fabrikat. Hvad gør jeg, for at jeg kan få en opløsning på 800 x 600 og

Det er desuden sikkert, at der findes windows98 drivere til nyere
grafikkort. Windows98 er 6 år gammel og bør skrottes.

Prøv at downloade aida32. Det burde fortælle dig noget om
grafikkortet.

Dernæst søg efter drivere.

Skærmen burde det ikke være nødvendigt at tage hensyn til

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 11-02-04 18:21

In news:stgk205cun4moetbl6ipp2u2bjk9nepvl1@4ax.com,
JK <junk@mailzone.com> typed:

> Det er desuden sikkert, at der findes windows98 drivere til nyere
> grafikkort. Windows98 er 6 år gammel og bør skrottes.

Det må vi så være uenige om. Jeg går ud fra at du ville have skrevet
"Det er desuden ikke sikkert.....".

> Prøv at downloade aida32. Det burde fortælle dig noget om
> grafikkortet.

Det er vi til gengæld helt enige om.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-02-04 18:19

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> grafikkortet.

> Dernæst søg efter drivere.

> Skærmen burde det ikke være nødvendigt at tage hensyn til

Tak for hjælpen til John og Steen.

Det lykkedes at finde grafikkortets navn og type gennem Aida. Efter at have søgt
lidt på producentens hjemmeside, fandt vi et program med den korrekte driver, og
nu haves den ønskede skærmopløsning (800 x 600) samt det ønskede antal farver
(Ægte farver 24 bit).

-cb