checke pattern til preg_match
Fra : Atte André Jensen

Dato : 11-02-04 15:03

Hvordan checker jeg at pattern'et jeg kalder preg_match er et gyldigt
regulært udtryk?

Sagen er den at jeg vil tillade brugeren at indtaste en streng til brug
for pattern, men preg_match skriver en masse grimme warnings ud hvis
pattern'et ikke er i orden...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 11-02-04 15:19

Atte André Jensen wrote:
> Hvordan checker jeg at pattern'et jeg kalder preg_match er et gyldigt
> regulært udtryk?

Du kunne jo skrive et regex der kontrollerede det ;)

eller evt. prøve at wrappe et preg_match kald ind i en eval og kigge på
om den fejlede..

--
Mvh. Nezar Nielsen,
parantesofil.

http://fez.dk

Fra : Atte André Jensen

Dato : 11-02-04 15:30

Nezar Nielsen wrote:

> eller evt. prøve at wrappe et preg_match kald ind i en eval og kigge på
> om den fejlede..

$eval = eval(preg_match('t',test));
echo $eval;

Jeg får stadig en warning:

Warning: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in
/home/www/php/invoice_test/class.invoice.inc on line 1413

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-02-04 19:29

On Wed, 11 Feb 2004 15:30:27 +0100, Atte André Jensen
<atte@ballbreaker.dk> wrote:

> [...]
>
>Warning: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in
>/home/www/php/invoice_test/class.invoice.inc on line 1413

preg_match() skal have udtrykket adskilt af delimiters. Normalt bruger
man skråstreger, fx /udtryk/

Altså:
preg_match('/t/','test')

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : Dan Molberg

Dato : 11-02-04 22:52

In news:c0dea8$98t$1@sunsite.dk,
Atte André Jensen <atte@ballbreaker.dk> typed:

> [...]
>
> Warning: Delimiter must not be alphanumeric or backslash in
> /home/www/php/invoice_test/class.invoice.inc on line 1413
Er det fordi du får det ind via et felt? For så kunne du vel lave en:
if (@eval(preg_match('t',test)))
?

--
MVH Dan Molberg