Instrukser til uerfarne katte!
Fra : Helle

Dato : 11-02-04 14:21

Hvis du skal kaste op så find en stol i en fart. Hvis du ikke kan nå
dette, så brug et ægte tæppe. Rya er godt.

Find ud af, hvilke gæster der hader katte. Sid på skødet af dem hele
aftenen. De vil ikke turde skubbe dig ned og kalder dig endda "sød
mis". Hvis du kan arrangere det sådan, at din ånde lugter af kattemad
er det så meget des bedre.

Når du vil sidde på skødet eller gnide dig op ad bukseben så udvælg
dig farver der er i kontrast til dine egne.

Ledsag altid gæster på toilettet. Det er ikke nødvendigt at gøre
noget. Bare sid og stir! M.h.t. gæster der siger "Jeg elsker misser"
skal du være klar til udvise foragt, f.eks. ved at sætte kløerne i
strømperne eller et hurtigt nap i anklerne.

Tillad ikke lukkede døre i noget rum. For at få en dør åbnet er det
godt at stå på bagbenene og hamre løs med forpoterne. Når døren bliver
åbnet for dig er det ikke nødvendigt du bruger den. Du kan ombestemme
dig. Når du har beordret en dør til det fri åbnet, bør du stå halvt
ude og halvt inde mens du fordyber dig i at overveje adskillige
forskellige ting. Dette er specielt vigtigt i meget koldt vejr og i
myggesæsonen.

Hvis en person har travlt og en har tid, bør du sætte dig hos den
travle. Hvis en person læser en bog bør du sætte dig tæt under hagen
på vedkommende, hvis du ikke kan komme til at ligge på selve bogen.

M.h.t. damer der strikker er det en god idé at rulle sig stille sammen
i skødet på hende. Slå så pludselig ud efter strikkepindene. Dette er,
hvad hun kalder at tabe en maske. Hun vil prøve at aflede dig. Ignorer
det.
Når nogen laver lektier bør du sidde på det papir der arbejdes på. Når
du er blevet flyttet for anden gang så skub alt hvad der kan flyttes
ned af bordet - blyanter, kuglepenne, frimærker - en af gangen.

Når det er tid at skille sig af med en hårbolle så vælg at gøre det i
spisestuen under middagen.
Når dine ejere vender hjem belæsset med pakker så smid dig foran dem -
dette virker bedst på trapper, det er endnu bedre, hvis personen er på
vej nedad. Der er selvfølgelig en risiko for at du bliver trådt på,
men dette garanterer som regel at de falder - og hvis du spiller på
den skyldfølelse der følger efter, er det som regel det værd.

Hvis du skulle komme til at løbe ind i en lukket glasdør eller gøre
noget dumt så lad altid som ingenting og fortsæt dine gøremål med en
mine der siger "Det var med vilje".

Hvis du tillader en hund at dele dit domæne er du heldig. Hvis du
skulle flå gardinerne eller ødelægge noget som du frygter at blive
skældt ud for, så vent til ejeren (fejlbetegnelse så det vil noget!)
er i nærheden, smæk hunden én og løb. Hunde er dumme og vil tage
skylden for hvad som helst. Hvis dette trick ikke skulle virke, så løb
hen og gem dig. Ingen forventer for alvor at kunne fange en kat.

Jagt, leg med og løb fra usynlige ting. Det er lige meget hvorfor, det
er hvad der forventes af dig.

Få søvn nok i løbet af dagen til at være frisk til at lege mellem
klokken 2 og 4 om natten.

Slut bemærkning: Husk ALTID at gå på tastaturet!
--

Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 11-02-04 14:38

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
>

> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Hæ.....tak for underholdende læsning!
Men mine banditter kan du altså ikke lære noget .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : AEK

Dato : 11-02-04 14:31

Helle wrote:

Hej Helle.

FOR fed læsning *LOL*

--
/ Anya.
Hvis du vil svare personligt, skal du skrive til hex (snabela) esenet.dk

" I denne verden er du måske kun et menneske, men for ét menneske, kan
du betyde en verden til forskel."

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-02-04 15:55

Hejsa
hahaha den er bare for sjov!

Du har virkelig ramt lige på kornet med disse observationer. Flot!

Mvh. Brian

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 11-02-04 15:58

> [...]
> --
>

> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Alt det der kan vi allerede.

Hilsen misserne Teddy og Cheeta

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-04 16:28

In article <402a2c36$0$95005$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote:

> Hvis du skal kaste op så find en stol i en fart. Hvis du ikke kan nå
> dette, så brug et ægte tæppe. Rya er godt.

Og den stammer herfra:

http://siamis.com/Historier/uerfarnekatte.html

Slut på dette indslag fra Deres sponsor *grin*

Fra : Helle Larsen

Dato : 11-02-04 19:28

> Ann Rudbeck skrev:

> Og den stammer herfra:
>
> http://siamis.com/Historier/uerfarnekatte.html
>
> Slut på dette indslag fra Deres sponsor *grin*
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Og dette originale indslag stammer fra MIG

OG hvis din "mor" (henvendt specielt til vidunderkatten Chikulina =
Circeline) vil ligge i sengen, fordi hun er "gammel og traaat", og hun
vil se en rigtig god film, især med hendes yndlingskuespillere, og især
en dejlig lang fredag/fridag aften, SÅ LÆG dig tværs over hendes hals,
så hun ikke kan skue op over din "al-mæg-tige" krop) og begynd at spinde
og fald snart i søvn, så hun ikke (heller ikke da) nænner at flytte
dig.

Og fjersynet kører og kører og kører, og vi vågner et eller andet sted
på natten ved nogle underlige hylelyde derovre fra Fjernsyns-Kanten af.
Og hovsa, hvor blev fil-men af ?? Nåååæhhhhh, den har de nok kørt
færdigt uden vores medvirken. Og HVEM var egentlig morderen ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 11-02-04 20:04

> [...]
>
> Slut på dette indslag fra Deres sponsor *grin*
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej Ann R.

Jeg vidste ikke hvor det var fra - det lå bare i dk.vittigheder og der stod
ikke hvor historien var fra. Jeg synes bare denne skønne historie skulle
deles med alle de andre kattefolk. Det var hverken for at stjæle, hænge
nogen ud eller tage æren for noget som ikke var mit

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-04 20:21

In article <402a7caf$0$95080$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
> [...]

> deles med alle de andre kattefolk. Det var hverken for at stjæle, hænge
> nogen ud eller tage æren for noget som ikke var mit

Hej Helle

Det tænkte jeg faktisk nok - altså at du kunne være stødt på den fra en
helt tredje person
Hvis du har lagt mærke til det, har jeg heller ikke på noget tidspunkt
brokket mig over dig - kun gjort opmærksom på, hvor det stammede fra

Jeg er glad for at du også kunne lide den

Fra : Helle

Dato : 11-02-04 20:46

> [...]
>
> Jeg er glad for at du også kunne lide den
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

No problem. Nej jeg ville bare lige sikre mig at du vidste hvor jeg havde
den fra jep den er god og jeg tror alle katteejere kender til den
historie! *g*

Mvh Helle

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 11-02-04 21:26

He he, prøv at følge tråden i dk.vittigheder. Der er nogen som laver nogen
ret spændede opskrifter......

Fra : Helle

Dato : 11-02-04 23:34

"Hr. Pedersen" <johny_pedersen@hotmail.com> wrote in message
> He he, prøv at følge tråden i dk.vittigheder. Der er nogen som laver nogen
> ret spændede opskrifter......

Ja tak, det har jeg læst

/Helle

Fra : Kate

Dato : 12-02-04 20:17

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote in

> "Hr. Pedersen" <johny_pedersen@hotmail.com> wrote in message
>>

> Ja tak, det har jeg læst
>
> /Helle

Men de turde nu ikke futte den herover

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 23:35

Helle skrev i <news:402a2c36$0$95005$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,>:

[laaangt snip]
> Slut bemærkning: Husk ALTID at gå på tastaturet!

*Grin* - den kunne Diz og Mimi have forfattet

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 12-02-04 00:00

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse news:402a2c36$0$95005$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvis du skal kaste op så find en stol i en fart. Hvis du ikke kan nå
> dette, så brug et ægte tæppe. Rya er godt.

I mangel på ægte tæpper og rya, så er computer-tastaturet
eller moderens nyvaskede og nys pålagte sengetøj også et
ganske opfindsomt valg!!!

- synes ihvertfald Ferina!

mvh Eva

Fra : Kate

Dato : 12-02-04 20:18

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> wrote in

> og nys pålagte sengetøj også et
> ganske opfindsomt valg!!!

Jeps eller i gangarealet lige udenfor soveværelset, så man er sikker på
at mennesket opdager at man har kastet op i nattens løb.

Fra : Ann K

Dato : 12-02-04 20:45

Og det allerbedste sovested er ovenpå menneskets rasende dyre og meget
flotte sorte velourkjole... selvfølgelig kun under forudsætning af at man
er i fuldt fæld!!!

Helt ærligt Navnesøster... hvorfor skulle du dog bruge tid på at oversætte
hele den smøre??? Du kunne have nøjedes med et to timers interview med
Saga! *GGG*

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 13-02-04 14:15

In article <c0gksf$aak$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Helt ærligt Navnesøster... hvorfor skulle du dog bruge tid på at oversætte
> hele den smøre??? Du kunne have nøjedes med et to timers interview med
> Saga! *GGG*

Havde jeg anet at Dronningen gav interviews havde jeg da bestemt
overvejet det *g*