tidsfaktum for erstatningsafgørelse
Fra : bj

Dato : 10-02-04 21:58

hvor lang tid må der gå fra et forsikringsselskab har modtaget en
speciallægeerklæring til vurdering af evt. méngrad til, at en afgørelse skal
foreligge?

bj

Fra : Leonard

Dato : 10-02-04 22:39

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote:

>hvor lang tid må der gå fra et forsikringsselskab har modtaget en
>speciallægeerklæring til vurdering af evt. méngrad til, at en afgørelse skal
>foreligge?

Det er vel ikke forsikringsselskabet der afgør mengraden?
- er det ikke altid Arbejdsskadestyrelsen?
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : bj

Dato : 10-02-04 23:04

Det kan jeg ikke svare på 100%, men det var jo egentligt bare tidsfaktoren
jeg spurgte til. Så er det vel underordnet om det forsikringsselskabet eller
Arbejdsskadestyrelsen.

Iøvrigt mener jeg faktisk, at det er et forsikringsselskabs "egen" læge,
der står for afgørelsen. Det vil sige, er man ikke tilfreds, kan man få det
afgjort i Arbejdsskadesstyrelsen ved en voldgiftsafgørelse.

bj

Fra : Padre

Dato : 10-02-04 23:34

Forsikringsselskabet afgør selv sagen. Hvis skadelidte er uenig med
forsikringsselskabets afgørelse, indhenter man en vejledende udtalelse fra
Arbejdsskadestyrelsen.

Der er derfor ikke nogen tidsfrist på, hvor lng tid der er til at afgøre
sagen udover hvad forsikringsselskabet har af politik på området.
Arbejdsskadestyrelsen har pt. en sagsbehandlingstid i nabolaget af 3 måneder
for den slags sager.

Alt sammen under forudsætning af, at der er tale om en sag, som afgøres
efter erstatningsansvarsloven.

--
Padre
"The lion and the calf shall lie down together but the calf won't get much

Fra : Rømer

Dato : 11-02-04 08:31

> Arbejdsskadestyrelsen har pt. en sagsbehandlingstid i nabolaget af 3
måneder
> for den slags sager.

Så var det nok derfor min kone måtte vente i 10 år på en afgørelse. Fejl på
fejl på fejl - og nye "sagsbehandlere" for hvert brev!

Fra : Padre

Dato : 11-02-04 19:32

> Så var det nok derfor min kone måtte vente i 10 år på en afgørelse. Fejl

> fejl på fejl - og nye "sagsbehandlere" for hvert brev!

Det har nok været en sag efter arbejdsskadesikringsloven og ikke en
vejledende udtalelse efter erstatningsansvarsloven.