Hvilket grafikkort?
Fra : Mukker

Dato : 10-02-04 21:31

Hejsa

Min far fylder år og skal have et nyt grafik kort.
Men hvilket? - krav:
Overføre film fra video (via. analog), for senere at gemme på eks. DVD
PCI eller AGP (det er en lidt ældre PII 450 MhZ pc)

Hvis I kunne give et hint´

Mvh.

Mikkel

Fra : Kaptajnen

Dato : 10-02-04 22:31

Hvad med et geforce2 eller geforce3 i mx versionerne... eller radeon 7500
eller voodoo

Fra : TBC

Dato : 11-02-04 02:47

> [...]
> Overføre film fra video (via. analog), for senere at gemme på eks. DVD
> PCI eller AGP (det er en lidt ældre PII 450 MhZ pc)

Der findes tv-kort derude fra ca 350 kr og opefter der kan gøre det
(Pinnacle TV-rage/ Cynergy400). Men uanset om det er et TV kort eller et
grafikkort, så er din fars computer for gammel og langsom til at kunne
håndtere full resolution capture af video. Du skal ca op over en 1 Ghz. for
at kunne klare det. Harddiskhastigheden er også væsentlig, afhængig af
metode (realtime encoding eller ej)

Måske kan den lige klare det med et af de hardwarebaserede mpeg2 encoding
kort til omkring og oftest over en tudse (WinTV-PVR3)

TBC