Moms - Told
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 19:40

Hvordan er det nu det ser ud med minimumsgrænserne?

Er det 80 kr? Er det med eller uden porto?

Rune

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 10-02-04 21:29

Rune Vestergaard wrote:
> Hvordan er det nu det ser ud med minimumsgrænserne?
>
> Er det 80 kr? Er det med eller uden porto?

Måske kan du finde svar her, gider ikke lige sætte mig ind i reglerne, men
der står noget med 80 kr. teksten.

Link til ToldSkat: http://makeashorterlink.com/?M54821D57

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-02-04 08:09

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Måske kan du finde svar her, gider ikke lige sætte mig ind i reglerne, men
> der står noget med 80 kr. teksten.

Sådan som jeg har forstået det, så er minimumsgrænsen 80.- excl. porto. Men
overskrider varens værdi så de 80.- kr, så betales der moms af både vare +
porto. Jeg har haft film hos postdk, som de ville se bevis på ikke overskred
de 80 kr. og det gjorde filmene ikke uden porto, men de gjorde med porto. De
film fik jeg fint igennem.

Mvh. Brian

Fra : jan

Dato : 11-02-04 14:14

On Wed, 11 Feb 2004 07:08:40 -0000, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote:

> [...]
>de 80 kr. og det gjorde filmene ikke uden porto, men de gjorde med porto. De

Told & mons og så er der
evt. punktafgift - hvad er det ?
og findes der flere afgiftspligtige opkræv udover disse ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-02-04 14:39

jan <jan@zeromail.com> writes:

> Told & mons og så er der
> evt. punktafgift - hvad er det ?

Det er en del af tolden.

For visse varekategorier - f.eks. tøj - er der en særlig told ud over
den "generelle" told. Det er punktafgiften.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-02-04 14:51

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse

> For visse varekategorier - f.eks. tøj - er der en særlig told ud over
> den "generelle" told. Det er punktafgiften.

Der er ikke punktafgift på tøj, derimod på spiritus, øl, sodavand,
chokolade, tobak ect.

Men tøj har en større toldsats end f.eks DVD'er der ligger på 3,5%.

Mvh.

Ole

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-02-04 14:59

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> writes:

> Der er ikke punktafgift på tøj, derimod på spiritus, øl, sodavand,
> chokolade, tobak ect.

Ups. Så har jeg misforstået det. Er punktskatten så et bestemt beløb
pr. enhed eller hur?
--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-02-04 21:35

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2n07pn2dh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Ups. Så har jeg misforstået det. Er punktskatten så et bestemt beløb
> pr. enhed eller hur?

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=133667&chk=200275

Hvordan det så forholder sig med private ved køb i udlandet er så
spørgsmålet.

--
Ole kofoed
DVD-Basen - Best DVD web-site 2003 (Minneapolis Star Tribune)

Fra : jan

Dato : 11-02-04 15:54

On Wed, 11 Feb 2004 14:50:51 +0100, "Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk>
wrote:

> [...]
>chokolade, tobak ect.
>
>Men tøj har en større toldsats end f.eks DVD'er der ligger på 3,5%.

Tak Ole
men hvor kan jeg læse om de forskellige toldsatser ?
tia

Fra : Ole Kofoed

Dato : 11-02-04 21:43

"jan" <jan@zeromail.com> skrev i en meddelelse

> men hvor kan jeg læse om de forskellige toldsatser ?

Det ved jeg ikke, men du kan kontakte Told/Skat.

Jeg kender til:

Bøger = 0%
DVD / Musik CD = 3,5%

Mvh.

Ole

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 11-02-04 23:59

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> wrote in message

> Det ved jeg ikke, men du kan kontakte Told/Skat.
>
> Jeg kender til:
>
> Bøger = 0%
> DVD / Musik CD = 3,5%

Toldsatserne kan variere fra land til land.

Jeg kan i øvrigt tilføje at "Computer Accessories" fra Hong Kong har 0% på i
told - således at man "kun" skal betale dansk moms. Eftersom der ikke er
nogen told, sparer man også PostDKs fortoldningsgebyr på 50(?) kroner.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : ML-78

Dato : 12-02-04 00:03

Anders Vind Ebbesen skrev:

> [...]
er
> nogen told, sparer man også PostDKs fortoldningsgebyr på 50(?) kroner.

Nej. Så længe der skal opkræves moms eller told bliver der pålagt gebyr
(som er 55 kroner). Man slipper kun hvis der slet ikke skal opkræves
noget, dvs. hvis værdien er under 80 kr.

ML-78

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 12-02-04 09:53

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> (som er 55 kroner). Man slipper kun hvis der slet ikke skal opkræves
> noget, dvs. hvis værdien er under 80 kr.

Nå. Det var sjovt. Så er ham gutten på det internationale postkontor
åbenbart glad for mig, siden jeg ikke blev opkrævet noget gebyr (afhentede
pakken i går).

På kvitteringen stod der "Told: 0, Afgift: 0, Moms: 230, Gebyr: 0, i alt:
230". Prisen på varen var 156USD, så det er ikke bare fordi de har indregnet
gebyret i momsen.

Ved du hvad du taler om, eller gætter du bare?

Fra : ML-78

Dato : 12-02-04 12:01

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Ved du hvad du taler om, eller gætter du bare?

Jeg har forsøgt at finde nogle officielle oplysninger, men jeg skal
gerne indrømme at det er formuleret noget tvetydigt:

http://www.postdanmark.dk/iis/posthuset/pris_brev_og_pakker/toldbehandli
ng_2.htm

"Hvis varens værdi er:

- under 10 euro (pr. 1. februar 2003 ca. 74 kr.), opkræves hverken told,
moms eller fortoldningsgebyr.

- over 10 euro, betales 25 % moms af både varens pris og
transportomkostningerne, eventuelt told og afgifter samt
fortoldningsgebyr."

Det er vanskeligt at læse om "samt fortoldningsgebyr" hører under
"eventuelt" eller ej. Jeg kan kun henholde mig til egne erfaringer, hvor
der *er* blevet opkrævet gebyr i de tilfælde værdien har oversteget 80
kr., men stadig holdt sig under toldgrænsen på ca. 165 kr.

ML-78

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-02-04 00:15

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Bøger = 0%
> DVD / Musik CD = 3,5%

Jeg er da sikker på, at jeg har betalt told af en bog jeg købte gennem
www.amazon.com. (Jeg var rasende).

Mikkel

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 12-02-04 16:35

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> "Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er da sikker på, at jeg har betalt told af en bog jeg købte gennem
> www.amazon.com. (Jeg var rasende).

Var det en billedbog? Der er vist noget med at nogle typer bøger skal
fortoldes. Det står vist også på ToldSkats hjemmeside.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 12-02-04 19:02

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Var det en billedbog? Der er vist noget med at nogle typer bøger skal
> fortoldes. Det står vist også på ToldSkats hjemmeside.

Nej, det var en fagbog.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 12-02-04 21:37

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Nej, det var en fagbog.

Hmm, det var denne jeg tænkte på, men det hjælper dig jo ikke, så.
http://makeashorterlink.com/?L52E12367