Jeg skal af med min hund :-(
Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-04 18:57

Jeg er efter megen overvejelse blevet enig med mig selv om, at jeg er nødt til
at skille mig af med min hund

Efter min kæreste og jeg flyttede fra hinanden for et halvt år siden, har jeg
haft ham alene - men det går ikke. Det er synd for ham. Jeg arbejder som
rejsemontør, og har derfor ofte lange arbejdsdage.

Jeg har set nogle "hundeformidlere" avertere i den blå avis. Er det nogle, jeg
kan overlade ham til? Jeg bliver lidt mistænksom, når der blot er opgivet et
mobilnummer, eller telefonnummeret ikke er listet i de gule sider.

Nogle, der har erfaring i den retning? Evt kender et sted i midtjylland? (Jeg
kører gerne længere væk for det rigtige sted).

/Cykellapper

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-02-04 19:08

> [...]
(Jeg
> kører gerne længere væk for det rigtige sted).

JEg kender et rigtigt godt sted men det er godt nok meget langt fra
midtjylland. www.pimpernels.dk de formidler ihvertfald i et hvis omfang
hunde til nye hjem, du kunne evt prøve hos dem.

Mvh MArtin

Fra : Cykellapper

Dato : 10-02-04 19:11

Martin Larsen wrote:

> JEg kender et rigtigt godt sted men det er godt nok meget langt fra
> midtjylland. www.pimpernels.dk de formidler ihvertfald i et hvis
> omfang hunde til nye hjem, du kunne evt prøve hos dem.

Tak for det, Martin!
Jeg er villig til at tage turen, hvis ikke andet dukker op.

mvh.
Preben
(Cykellapper)

Fra : Stine

Dato : 10-02-04 19:15

Hej.
Jeg vil anbefale at du bruger Dyrenes Beskyttelse's internater. Tjek link
her, der er der adresser m.m. til de forskellige internater rundt om i
landet
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Stine

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 10-02-04 23:58

"Cykellapper" <preben@FJERNDETTEcykellapper.dk> skrev i en
meddelelse news:40291e9b$0$95001$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Tak for det, Martin!
> Jeg er villig til at tage turen, hvis ikke andet dukker op.

Tja hvis det var mig ville jeg ikke nøjes med en tur .. jeg ville
først tage op og se mig rundt på stedet og se de forhold min hund
kommer til at gå under indtil den kommer videre i systemet .. samt
tage en snak med ejeren af stedet .. og finde ud af hvilke
hundepsykologiske principper hun bruger på hundene .. det jeg har
læst mig til om hendes principper måde at omgås hundene og det jeg
har hørt af fra pålidelige kilder er bestemt ikke noget jeg vil
overlade min hund til i hverken kortere eller længere tid .. bare
min mening .. og jeg ville under ingen omstændigheder overlade min
hund til et sted jeg ikke på forhånd har godkendt
hejhils fra Ami

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-04 22:57

> [...]
> min mening .. og jeg ville under ingen omstændigheder overlade min
> hund til et sted jeg ikke på forhånd har godkendt

HEjsa

Må man høre hvad det er du har hørt og læst ??? For en søgning på ejeren af
Pimpernels giver da ikke umiddelbart grund til bekymring. Har desuden selv
været der og set på de forhold som hundene har og det var rigitgt fint, og
var også meget glad for det jeg hørte der og det jeg lærte om min hund

Mvh Martin

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-02-04 02:32

Hejsa Preben
Hvad med at fortælle lidt om din hund.
Alder race osv?

Mvh. Brian

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-02-04 19:53

Hejsa

> Jeg er efter megen overvejelse blevet enig med mig selv om, at jeg er nødt
til
> at skille mig af med min hund

Det gør mig ondt at høre

Har du ikke mulighed for at beholde ham lidt endnu, og så selv prøve at
finde et hjem til ham, f.eks ved at prøve dk.marked.privat.dyr?

Nu ved jeg ikke hvilken hund du har, og hvor gammel den er, men f.eks er der
en der spørger på en labrador retriver, men vælger at trække sig pga det er
for langt væk fra hvor vedkommen bor, måske din hund var noget for ham?

Håber du finder en løsning trods det er en trist situation du står i

Mange venlig hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : JBH

Dato : 10-02-04 22:36

"Cykellapper" <preben@FJERNDETTEcykellapper.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er efter megen overvejelse blevet enig med mig selv om, at jeg er nødt
til
> at skille mig af med min hund

Surt

> [...]
et
> mobilnummer, eller telefonnummeret ikke er listet i de gule sider.

Der findes nogle væsener forklædt i menneskekroppe, som samler dyr ind som
exporteres og bruges til dyreforsøg, eller andre klamme ting(dyresex),
gastronomiske retter (mad) ol.
Du vil blive forbavset over hvad "mennesker" kan finde på.

> Nogle, der har erfaring i den retning? Evt kender et sted i midtjylland?
(Jeg
> kører gerne længere væk for det rigtige sted).

Jeg ville satse på privat formidling, hvor du møder dem som skal overtage
hunden. Det vil også give dig en tryghed at vide at hunden har det godt.

Ellers fandt jeg lige den her

http://www.hunde-formidling.dk/index.htm

Er der andre i gruppen som kender dem ?

mvh
JBH

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 10-02-04 23:41

"Cykellapper" <preben@FJERNDETTEcykellapper.dk> skrev i en
meddelelse news:40291b7c$0$95055$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
opgivet et
> mobilnummer, eller telefonnummeret ikke er listet i de gule sider.

Hold dig lang væk fra hundeformidlere og hestehandlere .. det bedste
er hvis du kan en hundekonsulent eller måske en træner hvis du selv
har gået til træning med hunden for så er der jo en der kender din
hund og dig .. en anden mulighed vil være din dyrlæge der jo kender
din hund og dig og evt kender en der mangler lige netop en hund som
din og som vil være god ved din hund endelig er der dyrenes
Beskyttelses internater .. der er blandt andet et i nærheden af
Fredericia .. snoghøj tror jeg . men søg på google på dyrenes
beskyttelse .. så finder du alle deres internater .. og på
internatet ved Fredericia er der i al fald ikke hvem som helst der
får lov at købe en af hundene med hjem ...

Det koster et mindre beløb at aflevere sin hund der ... bare til din
orientering .. men man giver jo gerne noget får at hjælpe sin hund
til et fortsat godt liv .. Har du undersøgt om der er noget i din
vennekreds der gerne vil overtage hunden og som du vil være tryg ved
at aflevere vovse til

Håber du finder den for hundens bedste løsning .. hvor gammel er din
hund . ..? personligt synes jeg at det ville være synd at give den
videre hvis den ikke længere er helt ung .. hvis de er en ældre hund
ville den bedste løsning for hunden måske være at sige farvel til
den hos dyrlægen .. ligeså hvis det er en problemhund . ---

hejhils fra Ami

Fra : Li Lo

Dato : 11-02-04 02:54

> [...]
(Jeg
> kører gerne længere væk for det rigtige sted).

hejsa *S* det er synd at du skal af med din hund, men enormet flodt at du
tænker på den frem for på dig selv *S* dyre intarnatet i tingskoven ved
århus er et rigtig godt sted de går meget op ii at dyrene komme gode steder
hen. Jeg har selv hentet en kat der ude, og det var ikke noget med at jeg
"bare" fik ham, jeg skulle fortælle hvordan han skulle bo og betale lidt
over 500 for ham... og hvis man ikke er instillet på at gi dyret et godt
hjæm gider men ikke gi penge for det !! jeg kan varmt anbefale det !!
venlig hilsen Lise Lotte

Fra : Peter

Dato : 11-02-04 03:12

> [...]
(Jeg
> kører gerne længere væk for det rigtige sted).

Vi mistede vores hund Daisy sidste sommer i Juli. Savner stadig tomheden og
gåturene.
Beskriv den. Race, alder, størrelse, temperament, omgængelighed, kan den
(meget sjældent) være alene hjemme osv..
Måske har jeg et godt kærligt hjem til den, og da det er i Midtjylland har
du måske endog muligheder for senere besøg, så du kan se hvordan en har det.

Peter B

Fra : Cykellapper

Dato : 11-02-04 06:31

Hej alle!

Tak for svarene.

Jeg vender tilbage med en beskrivelse af Buster, når jeg kommer hjem fra
arbejde!

Ha en god dag.

Preben
(Cykellapper)

Fra : k.j.k

Dato : 11-02-04 09:15

"Cykellapper" skrev d. 10-02-04 18:57 dette indlæg :
> Jeg er efter megen overvejelse blevet enig med mig selv om, at jeg er
nødt til
> at skille mig af med min hund

Prøv her, det er nogle mennesker jeg kender, og de er meget seriøse
http://www.hunde-formidling.dk/

Held og lykke

http://www.kandu.dk/

Fra : Cykellapper

Dato : 11-02-04 22:40

Her er som lovet en beskrivelse af Buster:

Buster er tidligere internathund. Han er indleveret til Dyrenes Beskyttelse af
politiet, så vi kender ikke hans eksakte alder. Et godt gæt ville være, at han
var 1½ år da vi fik ham, og det er knapt to år siden nu.

Han er en meget kærlig og kælen hund, og særdeles legesyg, når lejligheden byder
sig.

Problemet med Buster er, at han godt kan blive lidt voldsom, når han viser sin
kærlighed. Derfor vil jeg ikke anbefale, at han kommer et sted hen, hvor der er
små børn. Han er ikke vant til børn.

Buster er meget ligefrem og ugenert. Alle bliver øjeblikkeligt hilst på - hunde
som mennesker. Denne ligefremme adfærd kan dog godt genere andre lidt mere
nervøse hunde. Da Buster er dominerende af natur, viger han ikke, hvis han
bliver angrebet af andre hunde.

Grundet den glubende appetit, er han forholdsvis nem at træne, men han har ikke
evne til at koncentrere sig ret længe ad gangen. Det er dog blevet noget bedre
med tiden. Han kan de mest basale kommandoer (kom, sit, dæk, det' min -
værs'go), men man skal være tålmodig. Han er ikke ligefrem kandidat til at blive
jagt-/spor-/narko-/blindehund. Han kræver disciplin og trives fint med det. Han
er aldrig blevet slået i opdragelsen.

Han er ikke bange for nye omgivelser, eller for nytårskrudt, eller for at køre i
bil eller for vand eller noget. Han har aldrig ødelagt noget, og kan være alene
i mange timer.

Buster skal opleves - han har en stor personlighed og trods hans til tider
uopdragne adfærd er han absolut elskelig!!

Der er et par billeder af ham her: http://www.cykellapper.dk/buster.html

Preben
(Cykellapper)

fjern snask fra emailadresse ved svar.

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 23:10

> [...]

> Buster skal opleves - han har en stor personlighed og trods hans til tider
> uopdragne adfærd er han absolut elskelig!!

Han ser rigtig kær ud og ligner en med gå-på-mod og masser af personlighed.

Jeg synes, at du skal prøve, at formidle ham privat, enten via dba, gul og
gratis eller lav (denne )en beskrivelse af ham i nyhedsgruppen
dk.privat.marked.dyr.
På den måde får du selv mulighed for, at se de nye ejere an, se om de passer
sammen med Buster og samtidig har du chancen for, at lave aftale om, at du
evt. kan besøge ham senere og se hvordan det går ham, det nye sted.

Held og lykke med, at finde et godt hjem til ham. Det fortjener han...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Cykellapper

Dato : 12-02-04 00:00

Buffy wrote:
> "Cykellapper" <preben@FJERNDETTEcykellapper.dk> skrev i en meddelelse

> Han ser rigtig kær ud og ligner en med gå-på-mod og masser af
> personlighed.

Ja - han er dejlig

> [...]
> passer sammen med Buster og samtidig har du chancen for, at lave
> aftale om, at du evt. kan besøge ham senere og se hvordan det går

Jeg har sat ham i den blå, og fået en henvendelse fra en fyr der bor tæt ved.
Han kommer og kigger på fredag, så det bliver spændende.

> Held og lykke med, at finde et godt hjem til ham. Det fortjener han...

ja - og tak

Fra : Doris

Dato : 12-02-04 12:13

Husk tre gange er nok for en hund at skifte ejer, hvis der skulle blive en
fjerde gang er det bedst han får fred, inden han tager skade af det.
M.V.H. Doris.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 12:36

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Husk tre gange er nok for en hund at skifte ejer, hvis der skulle blive
en
> fjerde gang er det bedst han får fred, inden han tager skade af det.

Det kan sikkert godt være tilfældet for nogle hunde, alt efter hvad deres
baggrund har været osv.
Andre hunde vil til gengæld godt kunne klare et fjerde ejerskift, uden
større problemer.

Jeg synes ikke, at man kan generalisere hundene på den måde, at den fjerde
gang, et evt. ejerskift kommer på tale, må hunden lade livet. Hunde er
forskellige ligesom os mennesker, så man bør nok vurdere det ud fra det, man
kender til den pågældende hund.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Doris

Dato : 12-02-04 12:59

Det kan du jo godt have ret i, men jeg kunne jo læse fra Peter, at han
havde fået ham fra et internat, så der har vi jo allerede et problem,
hvordan har hans fortid været før ?

Fra : Cykellapper

Dato : 12-02-04 17:24

Doris wrote:
> Husk tre gange er nok for en hund at skifte ejer, hvis der skulle blive en
> fjerde gang er det bedst han får fred, inden han tager skade af det.

> uden > større problemer.

Buster føler sig omgående hjemme overalt. Han har været passet flere steder og
har været med til et par flytninger. Der har aldrig været rastløshed eller
appetitproblemer eller andre gener at spore hos ham (som jeg før har set hos
andre hunde, jeg har haft). Hvis han havde problemer med miljøskift, ville jeg
ikke begive mig ud i at finde nyt hjem til ham. Bare rolig

Preben
(Cykellapper)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-02-04 19:33

> [...]
en
> fjerde gang er det bedst han får fred, inden han tager skade af det.

Hej Doris

Det var garanteret ikke en hund der fortalte dig det.

M.V.H.....Benny..

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-02-04 18:50

Hejsa Doris
Hvad er det for en ammestue-holdning?
om det er 2 4 eller 6 gange må afhænge af den individuelle hunds psykke og
temperament. Hvor får du lige det magiske tal 3 fra?

Mvh. Brian

Fra : Doris

Dato : 15-02-04 18:11

Har taget nogle hunde gennem tiden til mig, derfor er det min konklusion.
M.V.H. Doris.

Fra : Peter

Dato : 12-02-04 00:17

> [...]
>
> Buster skal opleves - han har en stor personlighed og trods hans til tider
> uopdragne adfærd er han absolut elskelig!!

Han ser ud som, og lyder efter din beskrivelse, til at være en rigtig dejlig
hund. Desværre tror jeg at han bliver lidt for stor, til at jeg ville kunne
have ham, så trækker mit tilbud tilbage.

Peter B

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 12-02-04 17:23

"> > Han er en meget kærlig og kælen hund, og særdeles legesyg, når
> [...]

Hvor stor er han?; labrador eller Grand Danois? Det lyder til at hans
væremåde er den samme som vores Golden Retrivers. Jeg tror at de kunne have
stor glæde af hinanden. Hvordan er han overfor en kastereret hanhund?
Måske jeg skulle "sparke" lidt til gemalen for at overtale ham til at få en
legekammerat til vores hund.
Desværre er han af den mening at vi kun har plads til én hund. ØV!

Jeg vil prøve at overtale ham igen

Lisbeth

Fra : Cykellapper

Dato : 12-02-04 18:45

Jan & Lisbeth wrote:
> Hvor stor er han?; labrador eller Grand Danois?

Labrador-størrelse.

Det lyder til at hans
> væremåde er den samme som vores Golden Retrivers. Jeg tror at de
> kunne have stor glæde af hinanden. Hvordan er han overfor en
> kastereret hanhund?

Buster er dominerende af natur. Jeg har tit overvejet en kastration af ham, for
at tage toppen af den dominerende adfærd. Hvis Jeres hund kan sige fra, når det
er nødvendigt, tror jeg ikke, der vil være problemer. Buster vil gerne lege med
andre hunde!

Prøv det!

Preben
(Cykellapper)

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 12-02-04 19:51

> Labrador-størrelse.

Fin størrelse

> [...]
når det
> er nødvendigt, tror jeg ikke, der vil være problemer. Buster vil gerne

Tarzan plejer ikke at sige fra idet han ikke har prøvet at være oppe at
toppes. Han er en glad hund, der tror at alle hunde gerne vil lege med ham.

Prøver ihærdigt

Lisbeth

Fra : Cykellapper

Dato : 26-02-04 22:15

Jeg har nu fundet en kærlig familie, der vil passe godt på ham!

Tak til alle!

Preben
(Cykellapper)