SIMPEL mobiltelefon uden nonsens?
Fra : Peter T.

Dato : 10-02-04 18:19

Jeg skal købe en ny mobiltelefon til min mor. Og som mødre nu engang er,
bliver hun konfus, hvis hun skal bruge noget, der er mere avanceret end et
komfur. Med andre ord; hun bliver drønforvirret når hun ved et uheld
trykker sig ind i menuen og displayet viser ting, som hun ikke kan forbinde
med god, gammeldaws telefoni.

Så kan man købe en mobiltelefon, som KUN kan gøre og modtage opringninger
på?

Altså en mobiltelefon hvor der ikke er mulighed for sms, telefonbog, spil,
ringetoner, sms-tjenester, menuer/undermenuer, lommeregner osv osv osv...
Altså den HELT skrabede model! Og det vil være mest optimalt hvis der er
drejeskive på! :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Mcisten

Dato : 11-02-04 08:01

Det bliver nok svært at få en som intet kan nu om dage.

Men jeg har købt en Ericsson t230 til mine forældre , den koster 1000 kr.
hos musr.

Den kan også en masse, men er nem at bruge.

F,eks, tryk pil op/ned for at komme i telefonbog.
Hold venstre pil nede og du står i sms.

Min far på 71 år lærte at bruge den på 1 times tid (så han kan ringe fra
telefonbog og sende sms)

Ulempen ved den er de små taster.

Men desværre er mange af de gamle telefoner svære at bruge, da menuerne ikke
er så nemme at forstå for ældre (f.eks. r600)

Men husk folk er forskellige, min far fandt aldrig ud af at sende sms på sin
nokia 3110 men lærte det hurtigt på t230 - selvom jeg vil mene nokia har de
nemmeste menuer.

Mvh Mcisten

Fra : Peter T.

Dato : 11-02-04 08:24

Mcisten wrote:

> F,eks, tryk pil op/ned for at komme i telefonbog.
> Hold venstre pil nede og du står i sms.
>
> Min far på 71 år lærte at bruge den på 1 times tid (så han kan ringe
> fra telefonbog og sende sms)

Tak for tippet. Men min mor kan end ikke bruge teksttv på sit 10-12 år
B&O. Så alt med menuer og smarte features er *helt* udelukket. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Fischer

Dato : 11-02-04 08:29

> [...]
>
> Altså en mobiltelefon hvor der ikke er mulighed for sms,
> telefonbog, spil, ringetoner, sms-tjenester, menuer/undermenuer,

Sådan noget har jeg aldrig set.
På mine første mobiler kunne man ikke sende SMS - kun modtage. Men der var
stadig "forvirrende" menu'er.

Måske kan man begrænse / låse menu'erne på nogle mobiler. Men jeg kender
ikke nogen.

> Og det vil være mest optimalt hvis der er drejeskive på! :)

He, he.

*Fischer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-02-04 14:06

Fischer skrev:

>Måske kan man begrænse / låse menu'erne på nogle mobiler. Men jeg kender
>ikke nogen.

Jeg forstår stadig ikke, hvorfor der ikke er nogen der har "opfundet"
dette. En mobil, hvor man kan skifte mellem "mormor-mode" og
"teenage-mode". Mormor skal bare kunne ringe - og måske bruge
telefonbogen, mens teenageren skal have alt gejlet slået til.

Et system hvor alle menuer kan slås fra indivduelt er måske overkill,
men en håndfuld forskellige modes ville være et hit tror jeg, hvor
"mormor-mode" (den helt skrabede) og "mormor-mode+" (med telefonbog)
kunne være de mest "lukkede".

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - k(l)ik forbi...
Telefonnumre (i serier) til salg:

Fra : Peter T.

Dato : 11-02-04 23:47

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> "teenage-mode". Mormor skal bare kunne ringe - og måske bruge
> telefonbogen, mens teenageren skal have alt gejlet slået til.

Enig. Og efterhånden som teknikken skrider frem og bliver hvermandseje,
åbner der sig et større og større marked for teknologi med streg under
"simpel brugerflade". Jeg har et hav af anekdoter om folks oplevelser med
maskiner, som var så avancerede, at kun et teknisk studium på en højere
læreanstalt vil lære en at bruge de 1895 programmer, features og knapper på
en mikrobølgeovn eller vaskemaskine. I dag er det forholdvist simpelt at
køre en bil (drej nøglen/tryk på speederen), men hvordan vil en søndagstur
se ud om 10 år? Skal man loade et program med den helt rigtige billyd osv
før man kan køre bilen? :)

Nå... Jeg gik lige lidt i selvsving....

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 11-02-04 09:57

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-02-04 13:58

Finn Hybjerg Hansen skrev:

>Måske den nye Nokia 1100?

Tænkte jeg også på.

>Kun 1 tast (navi-key) til at ringe op og lægge på med, og det står i
>displayet oven over knappen hvilken funktion den er klar til.

Rent faktisk, så siger min erfaring, at sådanne systemer forvirrer "de
gamle" mere end de gavner. Jeg har flere gange hørt folk være hamrende
forvirrede over, at en knap kan bruges til flere ting (fx også, at man
nogle gange skal holde en knap inde osv). Næh - et gammeldaws TV, med
en knap til hver funktion...

>Skulle man ved et uheld komme ind i en menu så tryk C indtil du er ude
>igen...

Eller hold den inde

>Tror ikke det kan blive meget nemmere.

Det er i hvert fald et forslag.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-02-04 13:53

Peter T. skrev:

> [...]
>Altså den HELT skrabede model! Og det vil være mest optimalt hvis der er

Den bliver svær. Men hvad med en bette Nokia, du kan så fortælle
hende, at hun altid kan trykke "rød telefon" for at komme tilbage til
udgangspunktet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter T.

Dato : 11-02-04 23:40

Lasse Hedegaard wrote:

> Den bliver svær. Men hvad med en bette Nokia, du kan så fortælle
> hende, at hun altid kan trykke "rød telefon" for at komme tilbage til
> udgangspunktet.

Tak for forslaget, men det er for vildt for hende. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-02-04 21:25

> [...]
> Altså den HELT skrabede model! Og det vil være mest optimalt hvis der er

Tror ikke de findes men der fandtes engang en Nokia der vidst nok hed Ringo
eller sådan noget.
Det kunne faktisk ikke noget udover at ringe...

Venligst

Fra : JMo.

Dato : 11-02-04 21:33

Søren Christensen wrote:

> Tror ikke de findes men der fandtes engang en Nokia der vidst nok hed
> Ringo eller sådan noget.
> Det kunne faktisk ikke noget udover at ringe...

Men det var en NMT900 terminal, så den er der vidst ikke så meget at bruge
til mere...

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-02-04 21:41

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

> Men det var en NMT900 terminal, så den er der vidst ikke så meget at bruge
> til mere...

Nå ok mente bare det var en GSM'ern...

Venligst

Fra : Michael

Dato : 24-02-04 18:44

Der er i bund og grund ikke ret mange ting man kan benytte hvis man ikke kan
sætte sig ind i hvordan de fungerer. Fx er det jo heller ikke nemt at
benytte et komfur hvis man ikke kender noget til komfurer.

Du kan ikke købe en telefon der ikke kan andet end at ringe simpelthen fordi
der ikke er nogle producenter der ser et marked i at lave sådan
en.....teknik-forskrækkede mennesker er nok ikke et ret købestærkt segment
indenfor mobiltelefoner.....deruover er det jo ikke en menneskeret at der
skal findes et produkt du kan finde ud af at bruge selvom du ikke gider/kan
sætte dig ind i hvordan...