Re: Kritisk crash i OS 9.2
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 10-02-04 16:52

Frank Løkkegaard writes:
>Starter så fra system CD'en, hvilket lykkes fint, dog mounter min
>systempartition ikke - de øvrige kommer fint frem.
>Triller en gang Diskførstehjælp, og i første runde for jeg meddelelse om
>at "Mount Check fandt alvorlige fejl" samt at "volume bit map needs minor
>repair, 4, 125"
>Sætter en reparation i gang og får derpå denne besked: "Kan ikke afslutte
>reparationen. Prøv at reparere disken igen. Kunne ikke aktivere enheden
>Systemdisk"
>Reparerer påny og får igen samme besked.

Nå, så fik jeg rodet min Norton Diskdoctor frem fra bunden af en skuffe.
Det lykkedes efter et par forsøg at boote fra CD'en og gennemføre en
reparation af disken - det gav nedenstående fejlliste. Det siger mig ikke
så forfærdeligt meget, men blev da glad, og ville starte maskine påny. Det
kunne ikke lade sig gøre før jeg igen havde haft gang i Norton og manuel
sat min systemdisk som startdisk. Der blev valg Restart fra Nortons dialog
og maskinen startede som havde den været udsat for en tvungen genstart,
altså med fejldialogen og en reparationsseance.

Nu ser det ud til at fungere - er der nogle af denne gruppes ærede læsere,
der kan læs enoget ud af denne lange fejlliste?

Check Catalog Tree
A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 0
"temp0000001B" has an empty extent descriptor.
(10,7,43)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 0
"temp0000001B" has an incorrect data physical length.
(10,7,37)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 0
"temp0000001B" has an incorrect data logical length.
(10,7,36)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 1
"temp0000001C" has an empty extent descriptor.
(10,7,43)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 1
"temp0000001C" has an incorrect data physical length.
(10,7,37)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 1
"temp0000001C" has an incorrect data logical length.
(10,7,36)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 2
"temp0000001D" has an empty extent descriptor.
(10,7,43)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 2
"temp0000001D" has an incorrect data physical length.
(10,7,37)
The problem was fixed.

A major error was found in a file record in the Catalog B-tree.
Node 1568, record 2
"temp0000001D" has an incorrect data logical length.
(10,7,36)
The problem was fixed.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Mikael Kern

Dato : 10-02-04 20:10

Da jeg var på System 9 (og tidligere), var det første, jeg gjorde ved
problemer at starte uden udvidelser.
Derefter reset PRAM.
Derefter genopbyg skrivebordet.
Derefter slette alle cache- og temp-filer.
Evt. slette preferencer for det program, som skabte fejlen.

Genopbygning af skrivebordet er altid godt!

mvh Mikael Kern
--
Andel byttes: København til Århus. Jeg vil hjem til Århus, bor
centralt og roligt på 2000 Frederiksberg. Se også min annonce på dk.marked.privat.bolig

Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
(:-{d)

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-02-04 23:27

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Node 1568, record 0
> "temp0000001B" has an empty extent descriptor.

Ser ud til at have været en alvorlig sygdom - men operationen lykkedes
jo, og patienten lever! Længe leve Dr. Norton (så længe han holder sig
til patientkategori OS9)

Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-02-04 00:20

Hej Frank

Frank Løkkegaard wrote:

> [...]
> og maskinen startede som havde den været udsat for en tvungen genstart,
> altså med fejldialogen og en reparationsseance.

Det er ikke usædvanlig, at den opfører sig sådan efter den behandling
fra Netscapes side... Læs mit første indlæg...

> Nu ser det ud til at fungere - er der nogle af denne gruppes ærede læsere,
> der kan læs enoget ud af denne lange fejlliste?

Ja, det er ganske enkelt en liste over fejl i din Master Directory
structure og B-tree Structure - altså din partitions
formatteringsstruktur. Du bør derfor, som jeg skrev i det andet indlæg
køre en DiskWarrior snarest, da det er en kendt sag, at NDD ikke kan
reparere alle fejlene i filstrukturen.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-02-04 08:51

nospam@kern.dk writes:
> [...]
>Derefter genopbyg skrivebordet.
>Derefter slette alle cache- og temp-filer.
>Evt. slette preferencer for det program, som skabte fejlen.

Var også det første jeg gjorde, da jeg igen fik kontakt med diskene

>Genopbygning af skrivebordet er altid godt!

Jeps!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-02-04 08:52

xmartinmarius@petersen.mail.dk (martin petersen) writes:
>Ser ud til at have været en alvorlig sygdom - men operationen lykkedes
>jo, og patienten lever! Længe leve Dr. Norton (så længe han holder sig
>til patientkategori OS9)

He he, det er jo rart når doktoren kan løse problemerne.