Urimeligt krav fra arbejdsgiver?
Fra : Fister

Dato : 10-02-04 16:30

Min nye arbejdsgiver forlanger at jeg skal ringe ind
hver dag under evt. sygdom for at bekræfte at jeg ikke
kommer samme dag.

Holder den jf. funktionærloven?

Normalt ringer man vel bare på første syge dag og så
igen når man er rask, eller giver fremmøde, ikke?

Jeg har normalt 5-10 sygedage på et år.

Mvh.
fister

Fra : Peter G C

Dato : 10-02-04 20:43

"Fister" <pepsi@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> Min nye arbejdsgiver forlanger at jeg skal ringe ind
> hver dag under evt. sygdom for at bekræfte at jeg ikke
> kommer samme dag.
>
> Holder den jf. funktionærloven?

Ja.

> Normalt ringer man vel bare på første syge dag og så
> igen når man er rask, eller giver fremmøde, ikke?

De steder jeg kender til ringer man hver dag - eller orienterer om sygdom
hver dag.

> Jeg har normalt 5-10 sygedage på et år.

Det var ikke så lidt.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Erik Olsen

Dato : 10-02-04 20:48

Peter G C wrote:

> Det var ikke så lidt.

En god gang influenza koster nemt 5 sygedage.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-02-04 22:05

On 2004-02-10, Erik Olsen <modelbaneteknik@hotmail.invalid> wrote:

> En god gang influenza koster nemt 5 sygedage.

Så er det fordi du ikke dyrker nok motion eller laver
andet for at holde dig i rimelig form.

5 dage for en influenza er meget. 2 dage er normalt det jeg
er sat ud af spillet. En sjælden gang imellem 3 dage. Så det
kan man også gøre noget ved.

Fra : Kristian Thy

Dato : 10-02-04 23:29

Povl H. Pedersen uttered:
> 5 dage for en influenza er meget. 2 dage er normalt det jeg
> er sat ud af spillet. En sjælden gang imellem 3 dage. Så det
> kan man også gøre noget ved.

Og hvor mange af dine kolleger smitter du så når du tager på arbejde
igen efter en to-dages influenza?

\\kristian
--
"Le peuple américain est le seul peuple à être passé directement de la
préhistoire à la décadence sans passer par la civilisation."

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-02-04 00:08

On 2004-02-10, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:
> Povl H. Pedersen uttered:
>
> Og hvor mange af dine kolleger smitter du så når du tager på arbejde
> igen efter en to-dages influenza?

Ingen. Hvis jeg har haft feber, og den er væk, så er der
ikke megen sygdom at komme efter. Den der ekstra dag er et
københavnerfænomen.

Kender en der arbejdede hos B&W og fik at vide af en tillidsmand,
at der havde man altså 21 sygedage om året, så en måned uden var
lige i overkanten.

Fra : thomas

Dato : 11-02-04 12:18

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Kender en der arbejdede hos B&W og fik at vide af en tillidsmand,
> at der havde man altså 21 sygedage om året,

du skal ikke tro på alt du høre

Fra : Else Holm

Dato : 12-02-04 13:28

"thomas" <postkasse_66@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

Det er nok en af grundene til, at det ikke kunne løbe rundt!

--
Else

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 12:28

Povl H. Pedersen skriblede:

> Kender en der arbejdede hos B&W og fik at vide af en tillidsmand,
> at der havde man altså 21 sygedage om året, så en måned uden var
> lige i overkanten.

Har du da snakket med tillidsmanden?
(Det er jo det du påstår) :D

--
/Gevaldi

Fra : Nette

Dato : 10-02-04 23:39

"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 5 dage for en influenza er meget. 2 dage er normalt det jeg
> er sat ud af spillet. En sjælden gang imellem 3 dage. Så det

Det kommer vidst lige lidt an på, hilken form for influenza man har.
En influenza kan tage op til 14 dage at komme over.
Husk på der findes tre forskellige udgaver af influenza, den værset af dem
kræver hospitalsophold.
Men ok, hvis det er den milde du har haft og derfor udtaler dig om, så har
du da helt ret.

Nette

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-02-04 00:39

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
>
> 5 dage for en influenza er meget. 2 dage er normalt det jeg
> er sat ud af spillet. En sjælden gang imellem 3 dage. Så det

Jeg skrev influenza, ikke forkølelse. Tal med din læge om forskellen. I
gamle dage døde folk af influenza, ligesom af mæslinger.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-04 09:32

Erik Olsen skrev:

>Jeg skrev influenza, ikke forkølelse. Tal med din læge om forskellen. I
>gamle dage døde folk af influenza, ligesom af mæslinger.

Det gør de (svagelige) stadig hvis der kommer en hård type.

--
Bertel

Fra : Rømer

Dato : 11-02-04 08:35

Influenza?
Du tror ikke, du bare er forkølet?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 10-02-04 20:57

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke så lidt.

Hvis du ikke ved hvad "Fister" arbejder som, hvordan kan du så bedømme at
5-10dage "ikke er så lidt"? Jeg vil da mene at der er forskel på, hvornår
man bør melde sig syg, hvis man har menneskelig kontakt til andre (kunder
eller dagplejemor eksempelvis) end hvis man er "telefondame".

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-02-04 21:12

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Det var ikke så lidt.

Det er vist relativt. Jeg arbejder i et firma med kontorer i Jylland
og på Sjælland. I den (jyske) afdeling, hvor jeg arbejder, er der 0,4%
sygefravær. I vores sjællandske afdeling er der over 4%. Begge steder
er der tale om samme type personale med samme type arbejdsopgaver.

--
Allan Olesen, Lunderskov.