Fra Stofa til ..............
Fra : Bo

Dato : 10-02-04 12:20

Jeg skal flytte til Odense fra Århus, hvilket desværre betyder at jeg ikke
længere kan benytte mig af Stofas Flexrate, som jeg ellers har kørt med i en
årrække og som jeg har været ganske tilfreds med (bortset fra deres
pludselige prisstigning fra 200,- til 300,- mdr.)

Jeg har fået at vide at hastigheden på Flexrate er "op til" 1024 / 256
Kbit/s, og jeg download da også ofte med ca. 120 - 100 kB/s.

Spørgsmålet er så, hvilket abonnement / udbyder mener I har noget
tilsvarende ?

Jeg håber at det var oplysninger nok.

Mvh
Bo

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 00:21

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kbit/s, og jeg download da også ofte med ca. 120 - 100 kB/s.
>
> Spørgsmålet er så, hvilket abonnement / udbyder mener I har noget

Der er ikke StofaNet der hvor du flytter hen? :)

Alle DSL udbydere har noget der "minder" om. Det er vel at mærke ikke
flexrate, men kræver at du betaler for en flatrate. Cybercity har vist
stadig en 1024/128 for 395 kr eller noget i den stil. Der er ikke meget
upload at lege med... men det handler jo faktisk mere om hvad du bruger din
linie til.

/Kaare

Fra : Bo

Dato : 12-02-04 00:31

> Der er ikke StofaNet der hvor du flytter hen? :)

Detsværre nej

> [...]
> stadig en 1024/128 for 395 kr eller noget i den stil. Der er ikke meget
> upload at lege med... men det handler jo faktisk mere om hvad du bruger

Der er selvfølgelig rigtigt. Jeg må jo indrømme at en del af netforbruget
bliver brugt på spil (33 år.... er det flovt ?)................

Vil en upload på 128 Kbit/sek være nok til fornuftig online spil ? Jeg har
fået oplyst at den nuværende forbindelse er på 256 Kbit/sek

Jeg tror at jeg vil vælge mellem CC og TDC, da de for mig ser ud til at være
de mest stabile. Men det er bare mit umiddelbare indtryk. Faktisk er jeg nok
mest lun på CC, men jeg er ikke klar over om de, som TDC, kræver at man har
et fastnetabonement hos dem ?

Bo

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 00:40

> Der er selvfølgelig rigtigt. Jeg må jo indrømme at en del af netforbruget
> bliver brugt på spil (33 år.... er det flovt ?)................

Der er vel intet pinligt i at spille? :)
Bare man også laver noget andet engang imellem. ;)

> Vil en upload på 128 Kbit/sek være nok til fornuftig online spil ? Jeg har
> fået oplyst at den nuværende forbindelse er på 256 Kbit/sek

Du kan godt slippe afsted med at spille online med 128 up... men så er der
kun at spille. Du kan ikke hoste spil... og sådan noget som ventrilo og
Team-Speak... skal du nok heller ikke ligge det store i.

> [...]
nok
> mest lun på CC, men jeg er ikke klar over om de, som TDC, kræver at man

Jeg har selv CC, og må siges at være tilfreds. Det er en pålidelig linie.
Desuden er fordelen at CC ikke kører telefoni... så det siger sig selv at du
selv kan vælge din fastnet udbyder.
.... Iøvrigt er der vist en lov der forbyder Teleselskaber at KRÆVE
fastnettelefoni for at levere ADSL.

/Kaare

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-02-04 06:55

Kaare skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Iøvrigt er der vist en lov der forbyder Teleselskaber at KRÆVE
> fastnettelefoni for at levere ADSL.

Jeg mener ikke at der er en lov, men TDC har fået på puklen for det, så nu
kræver de bare en bærelinie, der iøvigt koster det samme som en
telefonlinie,,,

CC kræver ikke at du har telefon, hvis de kan få en rå kobberlinie.
Hvis der ikke er noget rå kobber de kan få, så kan de levere på delt kobber, og
det kræver mig bekendt at du har telefoni, nogen siger at det er ligegyldigt
hvor du har din telefoni, jeg har ikke kunnet finde noget på CC's site om
det,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Schultz

Dato : 12-02-04 08:56

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> writes:

> CC kræver ikke at du har telefon, hvis de kan få en rå kobberlinie.
> Hvis der ikke er noget rå kobber de kan få, så kan de levere på delt kobber, og

Hvis du så ikke har rå kobber nok kan du overdrage din linie til CC.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-02-04 18:54

Martin Schultz skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Hvis du så ikke har rå kobber nok kan du overdrage din linie til CC.

Jeg mener ikke at det er nødvendigt at gøre noget specielt idag. Forskællen i
forhold til tiderligger er at i dag kan de bare lave det om til delt kobber,
hvis du beslutter dig for at få telefon.

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 10:39

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener ikke at der er en lov, men TDC har fået på puklen for det, så nu
> kræver de bare en bærelinie, der iøvigt koster det samme som en
> telefonlinie,,,

Jeg kan huske at der var et eller andet engang, der fik selskaberne til at
trylle nye produkter frem af tasken. Det lød simpelthen på at man ikke måtte
kræve at kunderne _skulle_ have fastnet hos samme selskab, men at man godt
kunne beholde sit fastnet abonnement hos en anden udbyder, og eks have TDC
ADSL på delt rå kobber med dette firma.
.... Jeg har desværre ikke kunne grave beviser frem for min påstand... jeg
har siddet og gloet på tst.dk - men jeg tørrede ud efter at have læst i
omkring 20-30 min på den side... og opgav.

> [...]
ligegyldigt
> hvor du har din telefoni, jeg har ikke kunnet finde noget på CC's site om

Hvis du ikke har fastnet foretrækker CC at opkoble på Rå kobber. Hvis man
har fastnet, er det gennem delt kobber - eller rå kobber, hvis man har et
ekstra ledigt kobberpar... mener jeg.

/Kaare

Fra : Bo

Dato : 12-02-04 11:20

> Hvis du ikke har fastnet foretrækker CC at opkoble på Rå kobber. Hvis man
> har fastnet, er det gennem delt kobber - eller rå kobber, hvis man har et
> ekstra ledigt kobberpar... mener jeg.

Som får hvilken betydning ?

Mvh
Bo

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 11:29

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Som får hvilken betydning ?

Tjo... lad os sige at man har fastnet hos Telia, og gerne vil have ADSL fra
TDC, kan man godt beholde sin fastnet hos Telia... det er ikke et krav at
skifte til TDC.

/Kaare

Fra : Bo

Dato : 12-02-04 11:58

> Tjo... lad os sige at man har fastnet hos Telia, og gerne vil have ADSL
fra
> TDC, kan man godt beholde sin fastnet hos Telia... det er ikke et krav at
> skifte til TDC.

Ok, jeg troede at delt kobber fik betydning for opkoblingen, hastighed m.m.

Mvh
Bo

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-02-04 18:52

Bo skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Ok, jeg troede at delt kobber fik betydning for opkoblingen, hastighed m.m.

Nej, det skulle det ikke have. Ikke af tekniske hensyn thivertifald.

Fra : Jens

Dato : 12-02-04 01:39

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal flytte til Odense fra Århus
>
> Spørgsmålet er så, hvilket abonnement / udbyder mener I har noget
> tilsvarende ?

Afhænger af hvor du skal flytte til i Odense, men der er følgende udbydere
udover de gængse kommercielle firmaer som tilbyder ADSL osv.:

http://www.dsa-net.dk, http://www.galnet.dk og http://www.nal-net.dk
Alle 3 kræver at du bliver medlem af den respektive antenneforening.

> Jeg håber at det var oplysninger nok.

Nej, hvis du fortæller hvor i Odense du skal bo, vil det være nemmere at
hjælpe dig.

Jens

Fra : Bo

Dato : 12-02-04 02:24

Hej Jens

> [...]
>
> http://www.dsa-net.dk, http://www.galnet.dk og http://www.nal-net.dk
> Alle 3 kræver at du bliver medlem af den respektive antenneforening.

Jeg skal bo på Sønder Boulevard. Der er dog det problem med
antenneforeninger at der jo ofte koster en et ret stort beløb for at blive
tilmeldt.

Bo

Fra : Jens

Dato : 14-02-04 22:41

> Jeg skal bo på Sønder Boulevard.
http://www.galnet.dk og http://www.nal-net.dk ved jeg dækker noget af
Sønder Boulevard.

> Der er dog det problem med
> antenneforeninger at der jo ofte koster en et ret stort beløb for at
blive
> tilmeldt.

Korrekt, men du kunne nøjes med den lille pakke, hos http://www.nal-info.dk
koster den kun ca. kr. 1.000,- pr. år. + Internet til kr. 199,- pr. måned
(12 * 199,- = 2.388,-), hvilket giver ca. kr. 3.400,- pr. år eller under
kr. 285,- pr. måned. De har 2,5 Mbit/s downstream og 512 Kbit/s upstream.
Antenneforbindelsen kan du sikkert overtage for et "flyttegebyr" fra den
forhenværende lejer, sådan at du ikke behøver at betale for nyt
medlemsskab....
Det giver jo så udover Internet også de gængse TV/Radio kanaler (DR, TV2
osv.) samt nogle ekstra TV kanaler (typisk gratiskanaler).

Hvis du skal have 2 Mbit/s ADSL skal du give omkring kr. 700,- pr. måned.

Jens