Star Wars DVD d. 21 September 2004
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-02-04 10:59

Fra : Morten Steen

Dato : 10-02-04 11:02

> Woo hoo!

Ja-jaaaaaaaaaaa, ikke ringe.
Så må vi bare håbe at Lucas i det mindste laver Greedo/Han Solo scenen om
til den originale. Det var egentlig det eneste der generede mig ved de nye
Special Editions.

Morten

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-02-04 11:08

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> skrev i en meddelelse

> Så må vi bare håbe at Lucas i det mindste laver Greedo/Han Solo scenen om
> til den originale.

Det gør han ikke - læs hele artiklen

Fra : Morten Steen

Dato : 10-02-04 12:38

> Det gør han ikke - læs hele artiklen

Er gjort. Jeg havde faktisk set det. Men læste dog en artikel for nylig (kan
sgu ikke huske hvor), hvor han netop snakkede om at ændre lige dén detalje
tilbage... nå, op i r***n. Det bliver cool alligevel.

Morten

Fra : Emil Rune

Dato : 10-02-04 15:16

"Morten Steen" <morten.x@NOSPAMfilm.dk> wrote in message

> [...]
> sgu ikke huske hvor), hvor han netop snakkede om at ændre lige dén detalje
> tilbage... nå, op i r***n. Det bliver cool alligevel.

Spøjst. Det mener jeg også jeg læste et sted, for nylig. Vi kan da altid
håbe...

Emil

Fra : Morten DH

Dato : 10-02-04 17:23

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na> skrev i en meddelelse
> Spøjst. Det mener jeg også jeg læste et sted, for nylig. Vi kan da altid
> håbe...

Der har gået en del rygter om en special "special edition" med endnu flere
opdaterede effekter og små ændringer for at få dem til at passe bedre ind
med de nye film - og så også det lille rygte om at han vil (når den sidste
er færdig) klippe dem alle sammen til et samlet værk... spændende tanke må
man sige

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-02-04 12:51

Thomas Mouritsen wrote:
> http://www.dvdfile.com/software/dvd-video/archive/2004/02_10.html
>
> Woo hoo!

Ja så er der jo NOGLE der bliver glade. Sørgeligt at vi stadig ikke kan
få lov til at få de RIGTIGE versioner på DVD :(

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-02-04 13:01

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Ja så er der jo NOGLE der bliver glade. Sørgeligt at vi stadig ikke
> kan få lov til at få de RIGTIGE versioner på DVD :(

Ja, de kommer jo nok først, når Lucas er helt færdig med trilogien og
er sikker på, hvad der skal være i alle filmene.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : ML-78

Dato : 12-02-04 13:11

Peter B. Juul skrev:

> Ja, de kommer jo nok først, når Lucas er helt færdig med trilogien og
> er sikker på, hvad der skal være i alle filmene.

Til den tid skyder Greedo ikke bare først, han skyder 10 gange hvorefter
Han Solo slår ham i maven og løber væk.

ML-78

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 13:23

ML-78 wrote:

> Til den tid skyder Greedo ikke bare først, han skyder 10 gange hvorefter
> Han Solo slår ham i maven og løber væk.

Og Greedo har fået en mistænkelig lighed med Saddam Hussein _og_ Osama
Bin Laden.

/David

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 12-02-04 13:38

Typisk - en box med episode 4-6 udkommer i september, hvorefter der - højst
sansynligt - kommer en box med episode 1-6.

Hvorfor kan man ikke - en gang for alle - udgive en samlet serie. Det lugter
fælt af økonomisk spekulation! Lucas ved, at der en masse hungrende fans,
der ikke kan vente. Ergo slår han plat på dem. Man kan jo lige så godt
tjene, hvor der tjenes kan.

Jeg venter på "the ultimate-complete-special-directors cut-limited
edition-12 disc-collectors edition-box sæt".......

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 14:27

Robert Johannes Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Jeg venter på "the ultimate-complete-special-directors cut-limited
> edition-12 disc-collectors edition-box sæt".......

De tre nye er alligevel ikke værd at eje andet end i de billigste
udgaver man kan få fat i. Mage til dårlige film... Ja, også 3eren som
jeg ikke har set.

/David, som naturligvis har TPM og AOTC på dvd...

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 12-02-04 14:33

Det er vidst et spørgsmål om smag og behag - igen!

Bare instruktøren er tilfreds, så er det jo fint! Han - om nogen - ved jo
nok, hvorledes hans livsværk skal tage så ud på skærmen.

Personligt er jeg glad for dem, men har dog også mine favoritter blandt
episoderne 4-6.Alligevel ville jeg føle, at der manglede noget i et box-sæt,
hvorpå der stod tryk "Star Wars", hvis ikke alle seks film befandt sig i
boksen.

R.J.R

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 14:44

Robert Johannes Rasmussen wrote:
> Det er vidst et spørgsmål om smag og behag - igen!

Naturligvis.

> Bare instruktøren er tilfreds, så er det jo fint! Han - om nogen - ved jo
> nok, hvorledes hans livsværk skal tage så ud på skærmen.

Selv om instruktøren laver det præcist som han vil have det, og selv om
det er hans livsværk, kan det godt være dårligt.

> [...]
> hvorpå der stod tryk "Star Wars", hvis ikke alle seks film befandt sig i

Jeg ville nok synes at et boxset med 1-6 ville være Star Wars + nogle
Playstation 2 demoer.

/David

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 12-02-04 14:45

> [...]
> det er hans livsværk, kan det godt være dårligt.

> Jeg ville nok synes at et boxset med 1-6 ville være Star Wars + nogle

Ja, det er vidst den gængse opfattelse - playstation spil. Jeg finder dem nu
både underholdende og flotte, det er da en vellykket kombination!

R.J.R

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 15:12

Robert Johannes Rasmussen wrote:

> Ja, det er vidst den gængse opfattelse - playstation spil. Jeg finder dem nu
> både underholdende og flotte, det er da en vellykket kombination!

Flotte er de. Underholdene er de på sin vis også, med rumskibe,
robotter, eksplosioner, surround-effekter etc.

Men pacing, skuespil, fortælleteknik etc. er så dårligt at det bliver
nogle af de værste film jeg nogensinde har set. Og jeg siger det ikke
for at overdrive. De oprindelige film var ikke store mesterværker hvad
angår f.eks. skuespillet, men skuespillet var ikke ødelæggende dårligt,
og historien blev fortalt på en interssant måde og i et naturligt tempo.
Filmen havde tid til at "ånde". Jeg er ikke specielt dum, men de nye SW
film har en evne til at få mig til at miste koncentrationen, hvor jeg
tænker "hov, hvad skete der egentligt lige i den scene?". Det er som om
tingene bare sker, uden nogen form for understregning af de vigtige
ting. Og så er der masser af "kunstige" scener hvor floskler som er så
fortærskede at man er ved at falde i søvn, bruges til at forklare eller
diskutere den nuværende situation. Selv actionscenerne er dårligt
doserede og timede. Jeg faldt i søvn begge gange i biografen under
podracet i TPM. Og det er stadig en scene jeg har lyst til at spole
henover når jeg en sjælden gang imellem genser filmen for at se om noget
skulle have ændret sig.

/David

Fra : Lars Hvidtfeldt

Dato : 12-02-04 23:44

> Selv om instruktøren laver det præcist som han vil have det, og selv om
> det er hans livsværk, kan det godt være dårligt.

men der er en forskel på at mene en film er dårlig, og så til at
forlange den bliver ændret.

det er ikke at udvise respekt for lucas som skaber af starwars, hvis
man siger at man, bedre end han selv, ved hvordan den bør udformes.

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-02-04 00:32

Lars Hvidtfeldt wrote:

> men der er en forskel på at mene en film er dårlig, og så til at
> forlange den bliver ændret.

Ja. Begge dele kan dog være fornuftigt.

> det er ikke at udvise respekt for lucas som skaber af starwars, hvis
> man siger at man, bedre end han selv, ved hvordan den bør udformes.

Hvem siger at man skal udvise respekt overfor Lucas? Manden har
tydeligvis mistet det greb han engang havde om tingene.

/David

Fra : ML-78

Dato : 12-02-04 14:47

Robert Johannes Rasmussen skrev:

> Bare instruktøren er tilfreds, så er det jo fint! Han - om nogen - ved
jo
> nok, hvorledes hans livsværk skal tage så ud på skærmen.

Problemet er jo, at instruktørerne ikke er blevet hørt. Richard Marquand
døde i 1987, og George Lucas har næppe spurgt Irvin Kershner om lov til
noget som helst.

ML-78

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 12-02-04 14:47

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Problemet er jo, at instruktørerne ikke er blevet hørt. Richard Marquand
> døde i 1987, og George Lucas har næppe spurgt Irvin Kershner om lov til

Med instruktøren mente jeg nu Lucas på episode 1-3 - ikke Marquand og
Kershner1

R.J.R

Fra : Henrik

Dato : 12-02-04 14:42

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>De tre nye er alligevel ikke værd at eje andet end i de billigste
>udgaver man kan få fat i. Mage til dårlige film... Ja, også 3eren som
>jeg ikke har set.

Hvem tændte lunten på din tampon?

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 14:47

Henrik wrote:

> Hvem tændte lunten på din tampon?

LOL!

Hvad skal det betyde?

/David

Fra : Henrik

Dato : 12-02-04 15:23

On Thu, 12 Feb 2004 14:47:19 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>LOL!
>
>Hvad skal det betyde?

Hehe - joo du lyder sur over de "nye" 3 sw film, så dårlige er de vel
heller ikke
jeg er enig med Greedo/Solo sekvensen

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 17:16

Henrik wrote:

> Hehe - joo du lyder sur over de "nye" 3 sw film, så dårlige er de vel
> heller ikke
> jeg er enig med Greedo/Solo sekvensen

Jeg er ikke sur, jeg synes bare at det er nogle meget dårlige film.

/David

Fra : Henrik

Dato : 12-02-04 21:44

On Thu, 12 Feb 2004 17:15:45 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Jeg er ikke sur, jeg synes bare at det er nogle meget dårlige film.

Uhyggelig musik, der kommer fra en kirkegård, skal altid undersøges
nærmere - du er begge dele

Fra : Jak

Dato : 12-02-04 14:49

On Thu, 12 Feb 2004 14:26:52 +0100, David Rasmussen
> [...]

>jeg ikke har set.
>
>/David, som naturligvis har TPM og AOTC på dvd...

tja, de er i hvertfald bedre end LORT, som skuffer på mange måder.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-02-04 17:17

Jak wrote:

> tja, de er i hvertfald bedre end LORT, som skuffer på mange måder.

Jeg går ud fra at du mener LOTR. I så fald er jeg lodret uenig med dig.
LOTR-filmene har også sine problemer, men det er ingenting i forhold til
TPM eller AOTC. I LOTR-filmenes tilfælde er det snarere småting der
forhindrer filmene i at være sande mesterværker (IMO). Med TPM og AOTC
er det problemer som er så store at de resterende gode ting i dem sørger
for at de lige netop ikke er mellem de værste film nogensinde.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-02-04 18:45

Jak <no@spam.com> writes:

> tja, de er i hvertfald bedre end LORT, som skuffer på mange måder.

Tjah. LORT skuffer nok mest, hvis man har sat forventningerne for højt
eller har forventet noget andet, end det man får.

Som en måde for kroppen at skille sig af med affaldsprodukter er det
ganske uovertruffent, omend lugten kan være ubehagelig.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 12-02-04 16:43

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> fælt af økonomisk spekulation! Lucas ved, at der en masse hungrende fans,
> der ikke kan vente. Ergo slår han plat på dem. Man kan jo lige så godt

Det der galde kommer op hver gang der udgives film som del af en serie og
det er en gang gylle i mine ører! Hvis du mener du har gennemskuet dem, så
lad dog være med at købe dem før om 10 år, så du er sikker på at få den
endelige version. Men vent, åh nej, et nyt format er jo nok lige på
trapperne så måske skulle man vente, så man kan få dem på en chip på
størrelse med en lillefingernegl.

Desuden har fansene SKREGET på at få disse film på DVD lige siden formatet
blev lanceret i 1997. At han og hans økonomiske spekulanter har kunnet lægge
bånd på sig selv i al den tid er sgu da en gåde!! Flere andre selskaber har
udgivet mere eller mindre inferiøre film i 4-5 forskellige udgaver de sidste
år. Jeg synes ikke man kan beskylde Lucas for økonomisk spekulation i denne
situation!

> Jeg venter på "the ultimate-complete-special-directors cut-limited
> edition-12 disc-collectors edition-box sæt".......

Gør du det, i mens vil jeg nyde de "gamle" film as they were meant to be
seen (= ikke på VHS)!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Thomas

Dato : 12-02-04 18:58

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spamikl@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> <SNIP>
> --
> Mvh
> Mikkel Selsøe Sørensen

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv... Jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig.

Det er som om folk herinde har råbt på filmene i så lang tid... Og når de
så kommer,
kan folk ikke gøre andet en at brokke sig, over at filmene er blevet SÅ
meget ringere...
Til trods for at de endnu ikke har set det endelige resultat...

Jeg glæder mig utrolig meget til at se filmene på DVD, forhåbentlig med
super lyd og
billedkvalitet... Og skulle man en gang (uvist at hvilken grund) få lyst
til at se filmene i
den originale version, så står VHS'erne jo stadigvæk på reolen.

Jeg kan simpelthen ikke forstå at folk brokker sig så meget over scenen med
Greedo...
Det er en lille effekt, der varer ca. ½ sekund der er blevet sat ind i
filmen... Og det mener
folk ødelægger det hele... (til trods for at filmen varer over 2 timer, er
det lige det ½ sekund
der er utroligt vigtigt åbenbart...)

Mvh. Thomas

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-02-04 22:04

Thomas wrote:

> [...]
> filmen... Og det mener
> folk ødelægger det hele... (til trods for at filmen varer over 2

"Jeg kan ikke forstå..."

Nej. Tydeligvis ikke. Den lader vi lige stå lidt.

--
Jens Thomsen
"You are not entitled to your opinion,

Fra : Thomas

Dato : 13-02-04 01:21

"Jens Thomsen" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "Jeg kan ikke forstå..."
>
> Nej. Tydeligvis ikke. Den lader vi lige stå lidt.
>
> --
> Jens Thomsen

Den må du lige forklare... Jeg skriver i mit indlæg, at jeg ikke lige
kan forstå folks reaktion på en enkelt ændring i filmen...
Jeg argumenterer nogenlunde (til trods for det er et hurtigt skrevet
indlæg....
Men dit svar er : "Nej. Tydeligvis ikke. Den lader vi lige stå lidt."

Du må lige forklare hvad der er galt med mit indlæg...... Har jeg
skrevet noget i mit indlæg, der kunne fejltages for noget skrevet af
en med DIn IQ eller sådan noget???

..Thomas

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 12-02-04 22:19

Der er da vidst noget, du har fået i den gale hals....
Der var intet galde - jeg er skam glad for at klassikerne langt om længe
kommer....men hvis man ikke kan læse sig frem til sarkasme, ja så.......

Fra : Thomas

Dato : 12-02-04 18:50

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:402b7571$0$29310$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg venter på "the ultimate-complete-special-directors cut-limited
> edition-12 disc-collectors edition-box sæt".......

Hvis han havde ventet til alle filmene var færdige, og så havde udgivet en
box med
dem alle 6, var der jo sikkert mange der havde brokket sig, da de allerede
har købt
1-3 på DVD én gang....

Og det med en box med Episode 1-6 i, er jo bare noget gætværk du slynger
ud...
Det kan da godt være den kommer. Men så tror jeg personligt ikke den kommer
før
om mange år. Og så er det måske i noget HD-DVD halløjsa.

Mvh. Thomas

Fra : Brian Nielsen

Dato : 12-02-04 19:21

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message

> [...]
kommer
> før
> om mange år. Og så er det måske i noget HD-DVD halløjsa.

Skulle den så alligevel komme på DVD, ja, så lader vi jo bare være med at
købe den!

/Brian

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 12-02-04 22:22

Sig mig, fatter du hvad jeg skriver......Gætværk, hvad mener du? Jeg har
aldrig skrevet, at den kommer, men udelukkende ytret ønske om at den kom -
ikke andet. Gør dig i det mindste umage med at læse, hvad der skrives...

Fra : Thomas

Dato : 13-02-04 01:26

"Robert Johannes Rasmussen" <YodaRobbe@rasmussen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:402beffe$0$29357$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> ikke andet. Gør dig i det mindste umage med at læse, hvad der skrives...

Nu har jeg så en opfattelse om at DU ikke har nærlæst hvad JEG skrev...
Hvis du havde gjort det, havde du sikkert også opfattet pointen i mit
indlæg...
Et godt tid fremover... Læs hvad andre har skrevet, før su kommenterer hvad
de har skrevet.

..Thomas

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 13-02-04 09:40

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indlæg...
> Et godt tid fremover... Læs hvad andre har skrevet, før su kommenterer

Jo, jeg forstod så udemærket, hvad der blev skrevet i dit indlæg. Der var
ikke så meget at misforstå, hvilket man skulle mene også gjorde sig gældende
for mit, men nej!

Måske du skulle have struktureret din indledende sætning anderledes, da
den - i følge min korte tekst - er grebet ud af luften. Endnu engang, jeg
har aldrig påstået følgende: "Og det med en box med Episode 1-6 i, er jo
bare noget gætværk du slynger
ud...".

Det blev fremført som et ønske, at der ville blive lanceret en box med
episode 1-6, ikke en konstatering af fakta!

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-02-04 16:31

> [...]
> ikke andet. Gør dig i det mindste umage med at læse, hvad der skrives...

Ok, i første omgang forstod jeg ikke hvorfor jeg skulle have en tilsvining
for det,
men så indså jeg at det nok ikke var mit indlæg du svarede på...

/Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-02-04 19:07

Fra : Stefan Holm

Dato : 12-02-04 18:34

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> writes:

> Til den tid skyder Greedo ikke bare først, han skyder 10 gange hvorefter
> Han Solo slår ham i maven og løber væk.

Han Solo? Han er da erstattet af Jar Jars søn Han Han Binks.

--
Stefan Holm
"She raised her head. She was still trembling. She swallowed."