Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign kompatibilitet, CS-2.0
Fra : Martin Helbo

Dato : 10-02-04 08:57

Hvordan er kompabiliteten imellem Indesign CS og ver. 2?
Jeg overvejer at opgradere til CS, men kan man så stadig åbne filer lavet i
2.0, og gemme dem i samme format?
Så vidt jeg husker var der en del problemer imellem 1.5 og 2.0

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Simon Justesen

Dato : 10-02-04 10:40

Hej Martin,

Du kan snildt åbne ID 2 filer i CS, men desværre ikke gemme dem i det gamle
format.
Så det er samme problem som førhen :o/

Vi ses til august på skolen!

Med Venlig Hilsen
Simon Justesen

Fra : Martin Helbo

Dato : 10-02-04 14:54

"Simon Justesen" <simon@nospam.formprint.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Martin,
>
> Du kan snildt åbne ID 2 filer i CS, men desværre ikke gemme dem i det
gamle
> format.
> Så det er samme problem som førhen :o/

Typisk.

> Vi ses til august på skolen!

Yes, jeg vidste ikke at du også hang ud herinde...

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 18:53

> [...]
> Martin Helbo
> www.thedude.dk
>

> Yes, jeg vidste ikke at du også hang ud herinde...
Jo da, man kan godt få nogle gode fif herinde

Jeg var i øvrigt lidt for hurtig. man kan faktisk godt gemme til InDesign
2.0 vha. Adobe InDesign Interchange format (.inx), men løsningen er lidt
kringlet.

Fra manualen:

"You can export InDesign CS documents in InDesign Interchange format (.INX)
for compatibility with InDesign 2.0. To open these documents in version 2.0,
you'll need to obtain and install the Scripting plug-in and the XML Reader
plug-in. You can obtain these plug-ins from the Adobe Web site."
To save a document in InDesign Interchange format:

1.. Choose File > Export.
2.. For Save as Type, select InDesign Interchange.
3.. Click Save.
Håber det kan bruges.. :)

vh. Simon

Fra : Thomas Madsen

Dato : 10-02-04 21:59

Simon Justesen skrev:

> Fra manualen:

Udsagnet i manualen er forkert.

| Note: As the InDesign platform has evolved and matured, gaining
| backwards compatibility with InDesign 2.0 proved to be extremely
| difficult. Originally, our goal was to provide this functionality
| through the InDesign Interchange format, as explained in the
| InDesign CS User Guide and InDesign Help. Regrettably, this was
| not possible for technical reasons, and this information should
| be disregarded. Adobe understands that this is not an ideal
| situation, and we are looking at ways to provide this functionality
| in future versions of InDesign.

<http://www.adobe.com/support/techdocs/322be.htm>

Madsen.

Fra : Simon Justesen

Dato : 11-02-04 10:15

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Udsagnet i manualen er forkert.

> <http://www.adobe.com/support/techdocs/322be.htm>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen

Okay, tak Madsen. Virkelig en skam de ikke fik det med i CS alligevel

mvh.
Simon J.

Fra : Villy Erichsen

Dato : 10-02-04 10:44

In article <c0a3gl$691$1@sunsite.dk>, Martin Helbo
<helbo@NOSPAMthedude.dk> wrote:

> Hvordan er kompabiliteten imellem Indesign CS og ver. 2?
> Jeg overvejer at opgradere til CS, men kan man så stadig åbne filer lavet i
> 2.0, og gemme dem i samme format?

Det kan man ikke - og da mange insisterer på at InDesign skal være
dansk - så vent med at opgradere (bruge) til den danske version kommer
i marts måned. (Især hvis du skal sende videre til andre)
Du kan selvfølgelig opgradere nu - og så bruge 2.02 versionen indtil
dine samarbejdspartnere er klar.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 11-03-04 08:16

On Tue, 10 Feb 2004 08:56:55 +0100, "Martin Helbo"
<helbo@NOSPAMthedude.dk> wrote:

>Hvordan er kompabiliteten imellem Indesign CS og ver. 2?
>Jeg overvejer at opgradere til CS, men kan man så stadig åbne filer lavet i
>2.0, og gemme dem i samme format?

Filerne er ikke bagud kompatible. Dvs. et CS dokument kan ikke gemmes
i version 2 format. Bordet fanger.

Johannes