Pollen allerede nu ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-02-04 07:39

Jeg lider af pollenallergi hvert forår, og det er fortrinsvis birk jeg reagerer
på. Det undrer mig at det allerede nu er begyndt at svie i mine øjne. Er der
virkelig allerede birke- og/eller andre pollen i luften allerede nu her først i
februar?

Claus

Fra : Helle

Dato : 10-02-04 08:55

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
der
> virkelig allerede birke- og/eller andre pollen i luften allerede nu her

Jeg har også pollenallergi, og jeg har også snøftet lidt og haft kløe ved
det ene øje de sidste par dage. Så jeg har tænkt samme tanke. Tror dog ikke
det er birk. Der plejer at være en anden ting først, som jeg mener er
hassel. Min læge har en gang nævnt at hvis man havde birk, så havde man ofte
også hassel. Iflg DMI er der ingen pollen endnu, men man kan se en
pollenkalender, hvor der står at både El og Hassel begyndte i starten af
februar sidste år.

Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-02-04 09:39

> [...]
der
> virkelig allerede birke- og/eller andre pollen i luften allerede nu her

Der har været pollen de sidste 2-3 uger. Lige nu er det El og hassel, og når
man ikke tåler birk, så kan man som regel heller ikke tåle hassel - eller er
i hvert fald overfølsom over for det.

Mvh Maria

Fra : Claus E Beyer

Dato : 10-02-04 12:51

> Der har været pollen de sidste 2-3 uger. Lige nu er det El og hassel, og når
> man ikke tåler birk, så kan man som regel heller ikke tåle hassel - eller er
> i hvert fald overfølsom over for det.

Tak til Helle og Maria.

-cb