PHP søgevej
Fra : jan larsen

Dato : 09-02-04 21:51

Hej.

Jeg har et php script til at uploade billeder på en side, dette script
fejler, det ser ud som om det kigger efter mappen php4/pear. jeg kan se den
søgevej den kigger efter ligger i en dll fil.

Men min php er installeret i php, er der nogle muligheder for at rette den
søgevej, hvis det overhovedet er det som er fejlen.

Venlig Hilsen
Jan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-04 23:19

On Mon, 9 Feb 2004 21:50:36 +0100, "jan larsen" <test@west.dk> wrote:

>Jeg har et php script til at uploade billeder på en side, dette script
>fejler, det ser ud som om det kigger efter mappen php4/pear. jeg kan se den
>søgevej den kigger efter ligger i en dll fil.

Hvilken fejl er det, du præcist får? Det lyder som om, den ikke kan
finde en fil, og *udover* det aktuelle katalog, prøver den så også
nogle andre.

Jeg går ud fra, at det er include_path, vi snakker om her.

>Men min php er installeret i php, er der nogle muligheder for at rette den
>søgevej, hvis det overhovedet er det som er fejlen.

Eh?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: I gang (og ikke igang)

Fra : jan larsen

Dato : 10-02-04 20:32

> [...]
> nogle andre.
>
> Jeg går ud fra, at det er include_path, vi snakker om her.

Fejlmeddelserne ser sådan her ud:

Warning: chdir(): no such file or directory (errno2) in
c:\inetpub\wwwroot\xxxx\includes\auth.php on line 19
Warning: main (configuration.php): failed to open stream: no such file og
directory in c:\inetpub\wwwroot\xxxx\includes\auth.php on line 21
Fatal error: main(): failed opening required 'configuration.php'
(include_path='.;c:\php4\pear')in c:\inetpub\wwwroot\xxxx\includes\auth.php
on line 21

XXXXX er domænenavnet som er fjernet.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-02-04 21:35

On Tue, 10 Feb 2004 20:31:38 +0100, "jan larsen" <test@west.dk> wrote:

>Warning: chdir(): no such file or directory (errno2) in
>c:\inetpub\wwwroot\xxxx\includes\auth.php on line 19

Dette er den egentlige fejl. Du prøver at gå ind i et katalog, som
ikke findes. Tjek for stavefejl og deslige.

>Warning: main (configuration.php): failed to open stream: no such file og
>directory in c:\inetpub\wwwroot\xxxx\includes\auth.php on line 21

Derefter prøver du at åbne "configuration.php", som sikkert ligger i
det katalog, du gerne ville gå ind i.

>Fatal error: main(): failed opening required 'configuration.php'
>(include_path='.;c:\php4\pear')in c:\inetpub\wwwroot\xxxx\includes\auth.php
>on line 21

Dette ser helt fint ud. Din include_path inkluderer ".", hvilket
betyder "det nuværende katalog". Så hvis din chdir()-kommando havde
været succesfuld, så ville den have kigget i det katalog efter
"configuration.php".

Så det er ret sikkert ikke et problem med include_path, men med din
chdir()-kommando.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : jan larsen

Dato : 10-02-04 22:36

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "configuration.php".
>
> Så det er ret sikkert ikke et problem med include_path, men med din

Har du nogle foreslag for jeg kan ikke lige gennemskue det.

Jan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-02-04 22:39

On Tue, 10 Feb 2004 22:36:04 +0100, "jan larsen" <test@west.dk> wrote:

>Har du nogle foreslag for jeg kan ikke lige gennemskue det.

Well, du giver ikke noget udklip fra koden, så det er svært at vide,
hvad der går galt.

Det kunne være interessant at se linje 19 (linjen med
chdir-kommandoen), og evt. også et par linjer før.

Fra : jan larsen

Dato : 10-02-04 23:13

> Well, du giver ikke noget udklip fra koden, så det er svært at vide,
> hvad der går galt.
>
> Det kunne være interessant at se linje 19 (linjen med
> chdir-kommandoen), og evt. også et par linjer før.

Her er fra linie 16 - 19 i auth.php filen
$base_path = '';
}
$temp_dir = getcwd();
chdir( $base_path );

Jan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-02-04 23:21

On Tue, 10 Feb 2004 23:12:45 +0100, "jan larsen" <test@west.dk> wrote:

> $base_path = '';

Her skal du vist sætte stien til hvor "configuration.php" ligger. Dog,
måske går der noget vigtigt forud, som jeg ikke kan se.

>chdir( $base_path );

Her prøver du at gå ind i det katalog, $base_path er sat til. Da det
er sat til ingenting, så får du en fejl.

Fra : jan larsen

Dato : 10-02-04 23:31

> [...]
>
> Her prøver du at gå ind i det katalog, $base_path er sat til. Da det
> er sat til ingenting, så får du en fejl.

Desværre hjalp det ikke at indsætte path til configuration.php filen

Jan