Nedlagte biografer
Fra : Zeki

Dato : 09-02-04 17:40

Jeg mindes efterhånden en hel del biografer som er blevet nedlagte og
erstattet af alt lige fra supermarkeder til tøjkæder - 'Nygade Bio',
'Metropol', 'Københavneren', 'Jagtvejens Bio' osv.

Men findes der en liste eller oversigt et eller andet sted, over nedlagte
biografer i Danmark, og evt hvad de er blevet omdannet til?

mvh Zeki

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 09-02-04 18:21

Ja der er denne side:

http://www.70mm.dk/biografer/diverse/kh_lukkede_biografer.htm

Mvh'

Jørgen

Fra : J.O.H

Dato : 09-02-04 22:30

....ombygget til supermarked...
....ombygget til Irma... ...Palladium er i fare!!

JOH

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 04:47

"Jørgen Jacobsen" <jabber@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Ja der er denne side:

http://www.70mm.dk/biografer/diverse/kh_lukkede_biografer.htm

Hmmm.... Der mangler Rio Bio, der lå på Roskildevej 301, Rødovre (det er
lige i krydset Rødovrevej/Roskildevej) og som stod klar til brug i 1934.
Biografen brændte (glemt årstal) og bygningerne blev delvist genopbygget.
Der ligger i dag en butik der sælger sportspræmier + der er beboelse på
stedet.

Tina

Fra : vadmand

Dato : 10-02-04 10:18

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Biografen brændte (glemt årstal) og bygningerne blev delvist genopbygget.
> Der ligger i dag en butik der sælger sportspræmier + der er beboelse på

Jørgen Stegelmann (Jakobs far) har skrevet en dejlig lille bog ved navn
"Mine biografet" (eller er det "Biografteatre?" det kan jeg ikke huske), der
beskriver hans tid som ung anmelder i de små omegnsbiografer. Den kan
anbefales til folk, der vil vide noget om de mange nedlagte biografer.

Per V.

Fra : Thomas Pryds Laurits~

Dato : 10-02-04 19:37

Jørgen Jacobsen wrote:
> Ja der er denne side:
> http://www.70mm.dk/biografer/diverse/kh_lukkede_biografer.htm

Hmm.. ærgerligt at den kun er over København. :-/

--
Thomas Pryds Lauritsen

Fra : Peter Pan

Dato : 06-03-04 20:30

"Thomas Pryds Lauritsen" <thomas@prydslauritsen.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:402924cd$0$17611$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Hmm.. ærgerligt at den kun er over København. :-/
>
> --
> Thomas Pryds Lauritsen

Der mangler også Gilleleje Bio (nordsjælland) - jeg skyder på den lukkede i
midt-firserne.