Spy Kids 3-D: Game Over
Fra : Steen

Dato : 09-02-04 16:51

Vi holder vinterferie er i familien, så i dag var vi allesammen en tur
i biffen.
Vi så 3. omgang af Spy Kids - en børne/familiefilm - om en hel
familie, der alle er hemmelige agenter.

Ungerne elsker den serie, vi andre elsker bare at se ungerne glade...

Denne 3. film var i 3-D, noget jeg troede forsvandt sammen med
kassebukser, fodformede sko og røgelsespinde - men måske er alle disse
ting på vej tilbage igen?

I hvert fald, var det da en pudsig oplevelse at sidde med 3-D briller
på igen...sidste gang jeg prøvede det i en biograf, var til Fredag Den
13. nummer et-eller-andet!

Det skortede ellers ikke på stjernebesatte roller: Sylvester Stallone,
Antonio Banderas, Cheech Marin, Salma Hayek, Ricardo Montalban, Elijag
Wood...og selvfølgelig børnene der spiller hovedrollerne i filmen.

Denne film foregår i et computerspil (lidt henad filmen Tron) - og den
er da flot lavet, det tredimensionelle virker da osse ind imellem, men
ellers er det kun børn der kan have glæde af den film - og heldigvis
for det, at der bliver lavet så store filmproduktioner for børn.

Keder ungerne sig i ferien, så vil det sikkert være et hit at tage dem
med ind og se filmen...i hvertfald hvis ungerne ikke er blevet
teenagere endnu.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-02-04 18:43

> Denne 3. film var i 3-D, noget jeg troede forsvandt sammen med
> kassebukser, fodformede sko og røgelsespinde - men måske er alle disse
> ting på vej tilbage igen?

det har været fremme og væk igen løbende siden monsterfilm fra 50'erne.

3

> Keder ungerne sig i ferien, så vil det sikkert være et hit at tage dem
> med ind og se filmen...i hvertfald hvis ungerne ikke er blevet
> teenagere endnu.

Tænker at se den med min knægt når de holder ferie i næste uge
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-02-04 19:55

Steen wrote:
[snip]
> Antonio Banderas, Cheech Marin, Salma Hayek
[snip]
Du er sikker på det ikke var "once upon a time in mexcico"
:)

Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 09-02-04 20:37

Hvilket 3D-system bruger de?
ColorCode3D (ravgul/blå)?
rød/grøn?
Polariseret (fuld farve)?

Jeg ville umiddelbart læse det som at de brugte polariserede briller -
men i betragtning af at filmen har premiere i så mange biografer, og at
dettte kræver specielle linser, lyder det lidt usandsynligt.

-Rune

Fra : Torben Simonsen

Dato : 09-02-04 23:01

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Hvilket 3D-system bruger de?
> ColorCode3D (ravgul/blå)?
> rød/grøn?
> Polariseret (fuld farve)?

Anaglyph rød/cyan.

> Jeg ville umiddelbart læse det som at de brugte polariserede briller -
> men i betragtning af at filmen har premiere i så mange biografer, og
> at dettte kræver specielle linser, lyder det lidt usandsynligt.

Jeps. Systemet med polariserede briller kræver udover en speciel optik
også et specielt lærred (sølvlærred), hvis det skal fungere ordentligt.

--
-- Torben.

Fra : Kekh

Dato : 10-02-04 01:19

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> wrote in message news:<c08mur$489$2@news.net.uni-c.dk>...
> Hvilket 3D-system bruger de?
> ColorCode3D (ravgul/blå)?
> rød/grøn?
> Polariseret (fuld farve)?

Jeg ved ikke hvad det hedder... men brillerne er rød/blå.

Erland

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-02-04 11:04

"Steen" <steen_bj@hotmail.com> escribió

> Denne 3. film var i 3-D, noget jeg troede forsvandt sammen med
> kassebukser, fodformede sko og røgelsespinde - men måske er alle disse
> ting på vej tilbage igen?

Jeg kunne godt forestille mig at jeg køber denne film til hjemmebion, blot
for at have en 3D film i samlingen. Men er der nogen der har erfaringer med
hvor godt det virker i en hjemmebio?

Fra : Steen

Dato : 10-02-04 12:00

"Lars Hoffmann" wrote:
Men er der nogen der har erfaringer med hvor godt det virker i en
hjemmebio?
***
Jeg har ingen anelse om 3D kan ses/udkommer på DVD, men ungerne ville da
elske det...

Steen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-02-04 12:27

"Steen" <steen_bj@hotmail.com> escribió

> Jeg har ingen anelse om 3D kan ses/udkommer på DVD, men ungerne ville da
> elske det...

Den kommer såmænd i 3D med medfølgende 3D-briller på DVD, men hvordan
resultatet er, skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Per

Dato : 11-02-04 16:29

> [...]
> for at have en 3D film i samlingen. Men er der nogen der har erfaringer

Jeg har en 3D demo DVD. Den virker OK, men det kræver dog at du kører RGB
signal til TV.