Opløsning
Fra : Vidal

Dato : 09-02-04 13:34

Win NT 4.0

Jeg er kommet til at svare ja til en forkert skærmopløsning, og
nu kommer der sort skærm og en skærm fejlmeddelelse. Er der ikke
en måde man kan få NT til at boote op i en eller anden oprindelig
konfiguration, ligesom man f.eks. kan få w98 i protected mode ved
at holde ctrl nede.

Jeg har forsøgt med alle de skærme jeg kan komme i nærheden af, om
dog ikke en af dem kan klare den valgte op´løsning, men desværre...
Det hjælper heller ikke at gå tilbage til en oprindelig konfiguration,
ihvertfald ikke dengang jeg prøvede det.

Er der en måde?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : [NH]7H

Dato : 09-02-04 13:39

> Er der en måde?

I NT kan du starte maskinen op i VGA mode. Vælg denne metode når den
kommer med Starter Windows NT billedet.

Så burde du komme ind i NT.

Venligst

Bo

Fra : JK

Dato : 09-02-04 13:51

On 9 Feb 2004 04:34:17 -0800, vidal@worldonline.dk (Vidal) wrote:

> [...]
>Det hjælper heller ikke at gå tilbage til en oprindelig konfiguration,
>ihvertfald ikke dengang jeg prøvede det.

Tryk F8 under boot, og vælg VGA

mvh

John

Fra : Vidal

Dato : 09-02-04 21:06

"JK" <junk@mailzone.com> skrev i en meddelelse news:9h0f209hu0bnhjd2q9p5einm4oo5g5cl26@4ax.com...

> Tryk F8 under boot, og vælg VGA

Tak for svarene.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 09-02-04 23:03

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse news:4027e769$0$239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]

Forresten, kan man også gøre det, når man skal logge ind
med brugernavn og password? Skal man gøre det før elle
efter login?

Venlig hilsen

Villy dalsgaard

Fra : Brian Lund

Dato : 10-02-04 05:31

> Forresten, kan man også gøre det, når man skal logge ind
> med brugernavn og password? Skal man gøre det før elle
> efter login?

Du skal gøre det før windows begynder at loade, dvs. længe inden du logger
ind, du kan senere vælge hvem/hvad du vil logge ind som.... Det gælder
forresten alle windows versioner så vidt jeg ved...

Du skal trykke F8 lige idet windows begynder at lode ved boot...

Brian

Fra : Vidal

Dato : 10-02-04 23:22

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal gøre det før windows begynder at loade, dvs. længe inden du logger
> ind, du kan senere vælge hvem/hvad du vil logge ind som.... Det gælder
> forresten alle windows versioner så vidt jeg ved...

Gør jeg det tidligt, piver den, gør jeg det senere (eller hele
tiden) sker der intet.

> Du skal trykke F8 lige idet windows begynder at lode ved boot...

Det er ikke mig selv, der har installeret NT på computeren,
kan man forestille sig, at man kan disable F8?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : [NH]7H

Dato : 11-02-04 08:12

> Det er ikke mig selv, der har installeret NT på computeren,
> kan man forestille sig, at man kan disable F8?

Nu er det jo NT og ikke 98, så efter det jeg kan huske så skal du slet
ikke trykke på noget som helst.

På et tidspunkt så kommer den frem med load billedet hvor den standard
står til at loade "windows NT 4.0" Lige neden under står der også "Windows
NT 4.0 men VGA mode". Tryk på piletasten NED og tryk enter, og den skulle
starte op i VGA mode.

Som standard har man 30 sekunder til at vælge hvad MODE man vil starte op
i, men har man sat det ned til 0 ja så er jeg sku blank, for så får du ikke
valgmuligheden. Muligvis skal du så ind i boot.ini og redigere den

Bo

Fra : Vidal

Dato : 11-02-04 19:42

"[NH]7H" <sofus@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4029d5c9$0$1565$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nu er det jo NT og ikke 98, så efter det jeg kan huske så skal du slet
> ikke trykke på noget som helst.

Nej, det er desværre også min erfaring.

> [...]
> NT 4.0 men VGA mode". Tryk på piletasten NED og tryk enter, og den skulle

Computeren er sat op til at vælge mellem NT og W3.1 og
ikke noget med VGA.

Jeg kan fint gå ind og boote til 3.1 og der ændre på
opløsningen, men det ændrer ikke på NT indstillingen.

> Muligvis skal du så ind i boot.ini og redigere den

Står oplysningerne om opløsningen i boot.ini? Jeg kunne
måske starte den op i DOS med en diskette og så gå ind
og redigere den derfra?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard