Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop CS
Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 09-02-04 11:07

Hej,

Jeg kører Photoshop CS under Windows XP.

Hver gang jeg bruger "File - Open" i Photoshop slutter programmet.

Det kom efter installation af nogle Canon programmer (FileBrowser
m.m.). De er nu alle fjernet igen.

Jeg har prøvet at geninstallere Photoshop og resette preference filen,
men det hjælper ikke.

Photoshop's File Browser virker stadigvæk, så jeg kan bruge
programmet.

Gode forslag modtages.

Johannes

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 13:56

Johannes Frederiksen skrev:

> Jeg har prøvet at geninstallere Photoshop og resette preference
> filen, men det hjælper ikke.

Når du skriver geninstallere, mener du så at geninstallere oveni
den gamle version, eller fjernede du den gamle version fuldstændigt
inden du geninstallerede den? En afinstallation fjerner ikke alle
mapperne, som hører til Photoshop. Hvis du f.eks. har installeret
et plugin, så fjernes Photoshops plugin-mappe ikke. Den skal du
fjerne manuelt.

Madsen.

Fra : Johannes Frederiksen

Dato : 09-02-04 15:17

On Mon, 09 Feb 2004 13:55:49 +0100, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>En afinstallation fjerner ikke alle
>mapperne, som hører til Photoshop.

Thomas, tak for hjælpen. Det ser ud til, at man er nødt til at
afinstallere hele Suite CS, man kan ikke afinstallere Photoshop CS
alene. Det orkede jeg ikke.

Men jeg fandt fejlen. Jeg havde i går lavet et panorama af 5 billeder.
Det lykkedes ikke i tif, hvorfor jeg måtte lave det i jpeg. Den
halvfærdige tif fil på 13 Mb kunne ikke åbnes i Photoshop.

Efter at have slettet filen kører alting igen.

Johannes

Fra : Thomas Madsen

Dato : 09-02-04 15:34

Johannes Frederiksen skrev:

> Thomas, tak for hjælpen. Det ser ud til, at man er nødt til at
> afinstallere hele Suite CS, man kan ikke afinstallere Photoshop CS
> alene. Det orkede jeg ikke.

Du kan godt nøjes med at afinstallere Photoshop, eller en af de
andre programmer i suiten. Hvis du vælger af afinstallere suiten
(inde fra Tilføj/Fjern Programmer i Kontrolpanelet), så vil det
første skærmbillede spørge dig, om du ønsker at afinstallere
enkelte programmer, eller om du ønsker at afinstallere det hele.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/cs/uninstall.gif>.

> Efter at have slettet filen kører alting igen.

Ok. Godt at du fik det til at virke igen.

Madsen.