dvb
Fra : Masterpuf

Dato : 09-02-04 01:41

Hej

Er der nogen der har nogen gode forslag til køb af dvb tv-kort - tv kort til
at se parabol/sat og helst i den bilige ende

Gerne links til steder i danmark de kan købes.
MVH

Masterpuf

Fra : TBC

Dato : 09-02-04 03:49

"Masterpuf" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har nogen gode forslag til køb af dvb tv-kort - tv kort
til
> at se parabol/sat og helst i den bilige ende

Et "WinTV Nova" eller et "Technotrend Budget" ville være mit bud. De koster
omkring 500 kr.

Det er i øvrigt identiske kort, Technotrend "laver" dem, Hauppauge sælger
dem, ligesom når Nvidia "laver" et Gforce FX kort, og Creative eller Asus
sælger dem

Jeg forslår dem, fordi de er udbredte og kendte, og dermed også kompatible
med ganske mange 3rd party programmer. Der findes også et DVB kort fra
Terratec som sikkert er ganske glimrende, jeg ved dog ikke lige om der er
moduler til det i forbindelse med 3rd party software.

Optagelserne med de billige Nova kort er fuldstændigt lige så gode som de
dyrere Nexus kort (det er jo en digital stream der optages, så i begge
tilfælde er optagelsen 100% tabsfri). Forskellen på de dyre og de billige
kort er udelukkende at der i de dyre kort er Hardware decoding på kortet, så
CPU'en ikke belastes nær så meget, hvilket er underordnet med de CPU
hastigheder vi har i dag, og så det at der er TV udgang på selve de dyrere
hardware kort.

På Pc'en mærker man mest at det tager lidt længere tid at skifte kanal (<1
sek.) med Nova, end det gør på de dyrere kort. (Hvorfor fatter jeg ikke, men
måske er der brugt en billigere tuner også?)

Jeg har både et Win-TV DVB-s og et WinTV Nova, jeg fortrækker at bruge Nova
kortet (jeg kan bedre lide billedet fra det), men jeg kan kun få mit
CA-modul til at virke med Win-TV DVB-s kortet. Det er værd at være opmærksom
på hvis du skal have betalings TV på lovlig vis. Men det kan selvfølgelig
være at mit Common Interface add-on til Nova kortet er defekt. Med Nova
kortet kan man også modtage HDTV kanalen fra Astra, indtil den kodes senere
på året. ( http://www.euro1080.tv/ ) Det er ikke lykkedes mig at modtage det
med hardware kortet, som i hardware sikkert ikke er kompatibelt med HDTV
signalet. ...Begge kort opretter sig som netværkskort på din PC, og
softwaren bruger så streamen derfra. De billige altså uden hardware decoding
på kortet, de dyre med hardware decoding på kortet. Jeg kan bedst lide
"live" billedet fra Nova kortene, optagelserne er fuldstændigt det samme
afspillet i f.eks PowerDVD.

> Gerne links til steder i danmark de kan købes.

Det gamle dyre kort, samt det nye Terratec kort kan du finde på
www.edbpriser.dk, de nye dyre (Nexus), samt de billige (Nova) har jeg
faktisk kun set i Tyskland.

Som f.eks http://www.usa-x.org/1shop/default.php & www.reichelt.de som nogle
af de billigere steder generelt.