Gump, Forest Gump...sir
Fra : DillerDrengen

Dato : 08-02-04 23:20

Dejligt gensyn på TV2. Glemmer aldrig da jeg så den for første gang. Jeg
havde ingen forventninger overhovedet, og troede jeg skulle se en gang
Hollywood pladder. Da filmen var slut løb tårene ned af kinderne på mig -
wow for en overraskelse.

Når man har set FG, forstår hvad Niels Hausgaard mener når han siger at
"......naiv er noget af det fineste man kan være...."

Fra : Kasper Larsen

Dato : 08-02-04 23:48

"DillerDrengen" <keldo@hotmails.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når man har set FG, forstår hvad Niels Hausgaard mener når han siger at
> "......naiv er noget af det fineste man kan være...."

Amen, det er en meget atypisk film og blander humor og alvor i en meget fin
blanding.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-02-04 07:17

Kasper Larsen escribió / skrev

> Amen, det er en meget atypisk film og blander humor og alvor i en
> meget fin blanding.

Det er nemlig lige det den gør så elegant. Faktisk så elegant at man
ofte ikke er sikker på hvad der er humor og hvad der er alvor.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-04 09:21

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
>
> Det er nemlig lige det den gør så elegant. Faktisk så elegant at man
> ofte ikke er sikker på hvad der er humor og hvad der er alvor.

Det er en dejlig film. Genså den i går (som jer andre, formoder jeg). Kom
til at tænke på om filmen kan/skal fortolkes. Det er jo en mindre gennemgang
af USA's interne historie i nogle årtier og jeg bemærkede særligt de mange
præsidentattentater. Forrest Gump sagde flere "and for no particular reason,
somebody shot him" eller lignende. Er FG et billede på ignorance hos den
almindelige us-amerikaner? Jeg tænker også på hans tro på systemet og
føjelighed i forbindelse med krig. (Alt var anderledes bortset fra BBQ og
øldåser - er det en henvisning til krig og underholdning eller er jeg bare
overanalytisk?).

Anyhoo, det er en fornøjelig film med et fremragende lydspor. Skøn musik.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-02-04 09:45

SPOILER

Stod der i øvrigt ikke at Jenny var født i 1965, på hendes gravsten? Hun var
nogle år yngre en Forrest, men han var da barn i 50'erne og inspirerede
Elvis, ikke?

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-04 09:51

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> SPOILER

> Stod der i øvrigt ikke at Jenny var født i 1965, på hendes gravsten?

Nej, 1945.

Venligst, Martin Skovbo

Fra : Dr. Phil

Dato : 09-02-04 16:24

"Martin Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/dot/dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Nej, 1945.

Hvad for en virus var det, hun døde af?

---

Fra : Kasper Larsen

Dato : 09-02-04 16:40

"Dr. Phil" <@> skrev i en meddelelse

> Hvad for en virus var det, hun døde af?

En dødelig virus, en tidligere "arbejdende" pige, måske narkoman ? Forrest
Junior havde det tilsyneladende ikke, hmm, mon ikke AIDS er et sikkert gæt ?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-02-04 16:46

> En dødelig virus, en tidligere "arbejdende" pige, måske narkoman ? Forrest
> Junior havde det tilsyneladende ikke, hmm, mon ikke AIDS er et sikkert gæt
?

det er i hvert fald hvad jeg regnede med fra første gang jeg så den - passer
både med hendes måde at leve på og hvornår man opdagede det.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Taba

Dato : 09-02-04 18:51

> Hvad for en virus var det, hun døde af?

Det er løgn, den gode Mnad _Dr._ Phil ved det ikke?
Men ja, jeg vil også sige AIDS.

/Taba

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-02-04 11:41

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> skrev:

>Det er en dejlig film.

Ja!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael

Dato : 09-02-04 12:32

Peter Loumann wrote:

> Ja!

Jeg kan stærkt anbefale at læse bogen. Jeg har aldrig grinet så meget
af en bog!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 09-02-04 12:54

> [...]
> øldåser - er det en henvisning til krig og underholdning eller er jeg bare

overanalytisk? - næ, det er jo det dejlige ved film - udover at den har et
handlingsforløb vi alle er med på lægger vi jo hver især vores fortolkning
af filmen, og din lyder da ikke helt i skoven... jeg har egentlig aldrig
rigtigt selv tænk i de retninger... (havde travlt med at vræle og beundre en
af Hanks bedste performances ever!)

> Anyhoo, det er en fornøjelig film med et fremragende lydspor. Skøn musik.

Jep - jeg har 2 Disc Soundtracket... men til min forfærdelse har de udeladt
Lynard Skynard - Freebird!! - skandale (den der spilles når Jenny vil kaste
sig i døden i på et trip af de helt store)
Tror lige jeg smutter forbi Axeldvd og tjekker om der ikke ligger en DVD med
mit navn på - havde den førhen på LD, men så den ikke i TV

Fra : DillerDrengen

Dato : 09-02-04 19:42

Lynard Skynard - Freebird..............cool, nu er jeg fri for at spørge i
dk.kultur.musik om hvilken nr., det var der blev spillet. Elsker den
syrerock fra den periode.....