Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billederedigering
Fra : Lunde

Dato : 08-02-04 17:07

Hejsa

Håber i kan hjælpe mig.
Jeg har været ude at tage en del billeder af det flotte snevejr vi har haft
i år.
Nogle af dem har desværre fået et blåligt skær.
Mit spørgsmål er, kan jeg fjerne dette ved hjælp af Photoshop, hvis hvordan
gør jeg det bedst?
Jeg har prøvet at fjerne det, men synes ikke det er blevet godt.

På forhånd tak.

Heidi

Fra : Klaus Madsen

Dato : 08-02-04 18:31

"Lunde" <saxolunde@hotmail.com> wrote in message
> [...]
hvordan
> gør jeg det bedst?
> Jeg har prøvet at fjerne det, men synes ikke det er blevet godt.

Er det en dansk eller engelsk version Photoahop du har?

Mvh. Klaus

Fra : Lunde

Dato : 08-02-04 18:43

> Er det en dansk eller engelsk version Photoahop du har?
>
> Mvh. Klaus
Det er photoshop 7.0 og det er en dansk version.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-02-04 20:03

On 2004-02-08, Lunde <saxolunde@hotmail.com> wrote:
> [...]
> gør jeg det bedst?
> Jeg har prøvet at fjerne det, men synes ikke det er blevet godt.

I levels mener jeg der er tre pipetter. En til sort, en til hvid,
og så en du kan bruge til at bege på noget farveneutralt (grå).

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 08-02-04 21:53

"Lunde" <saxolunde@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Mit spørgsmål er, kan jeg fjerne dette ved hjælp af Photoshop, hvis
hvordan
> gør jeg det bedst?
>
> Prøv at lave et justeringslag med farvekanalerne.
Du kan da ændre på de tre farvekanaler .
Blot er det en god ide at holde summen af kanalernes procentangivelse
omkring 100

Hans-Jørgen

www.sindholt.k4.dk

Fra : Lunde