Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Digitalt kamera på internet.
Fra : Leif Christensen

Dato : 08-02-04 16:50

Hej alle.

Er der nogle som har erfaring med at handle med internetfirmaet
PIXmania.com(FR). Jeg har planer om at købe et Pentax Optio 450 hos firmaet
da det ser væsentlig billigere ud end andre steder ifgl. www.edbpriser.dk.
Jeg ved blot ikke om det kan give problemer når det er et fransk firma.

--
De bedste hilsener, Leif.

Fra : max

Dato : 08-02-04 17:32

"Leif Christensen" <oz8gw@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved blot ikke om det kan give problemer når det er et fransk firma.

Så vidt jeg husker ryger der Dansk moms på
hos Pixmania.. Men det har du vel bemærket.
-max-

Fra : Anders pedersen

Dato : 08-02-04 17:47

On Sun, 8 Feb 2004 17:31:38 +0100, max wrote:

> Så vidt jeg husker ryger der Dansk moms på
> hos Pixmania.. Men det har du vel bemærket.
> -max-
Er frankrig ikke med i eu
så er der ingen dansk moms.
så han betaler fransk moms

--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : David Rasmussen

Dato : 08-02-04 18:00

Anders pedersen wrote:

> Er frankrig ikke med i eu
> så er der ingen dansk moms.
> så han betaler fransk moms

Ikke hvis butikken har stor samhandel med Danmark (> ca. 280.000 kroner
om året). Så skal der dansk moms på.

/David

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 21:38

> Ikke hvis butikken har stor samhandel med Danmark (> ca. 280.000 kroner
> om året). Så skal der dansk moms på.

Det er da det rene vås.
Inden for EU kan varene bevæges frit. Man betaler den pris som firmaet
opgiver og så betaler firmaet fransk moms (hvis de da har noget der hedder
moms i frankrig).
Som køber skal man ikke bekymre sig om moms ved privat handel

--
Tom

Fra : max

Dato : 08-02-04 21:42

"Tom"

> [...]
> moms i frankrig).
> Som køber skal man ikke bekymre sig om moms ved privat handel

Pixmania opkræver Dansk moms, så lad dog vær
med at fyre sådan noget sludder af Tom.. )-max-

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:34

> Pixmania opkræver Dansk moms, så lad dog vær
> med at fyre sådan noget sludder af Tom.. )-max-

Kender ikke Pixmania, men reglerne er da ganske klare.
Læs det andet jeg har skevet.

Jeg kan ikke svare på hvorfor Pixmania ikke følger EU lovgivningen

--
Tom

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-04 01:10

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> Kender ikke Pixmania, men reglerne er da ganske klare.
> Læs det andet jeg har skevet.
>
> Jeg kan ikke svare på hvorfor Pixmania ikke følger EU lovgivningen

Det gør Pixmania skam også. Der er tale om en frivillig ordning, hvor et
medlemsland kan vælge, at der skal betales moms i medlemslandet, hvis et
firma fra et andet EU-land sælger for mere end kr. 280.000,- i
medlemslandet. De danske politikere har valgt at sige ja tak til denne
frivillige ordning. Derfor skal alle internetbutikker, der sælger for
mere end kr. 280.000,- i Danmark om året, betale dansk moms af de varer,
danskere køber. Det er er selvfølgelig tankevækkende, når de danske
politikere lokkede os til at stemme for EU bl.a. med den begrundelse, at
der så kom fri bevægelighed af varer over grænserne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan-erik

Dato : 08-02-04 22:04

> [...]
> moms i frankrig).
> Som køber skal man ikke bekymre sig om moms ved privat handel

Selv vås.
Læs reglerne.. www.toldskat.dk

/Jan-Erik

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:31

> Selv vås.
> Læs reglerne.. www.toldskat.dk

Citat fra det du linker til

http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137523&ov_id=200275&i=3&top=137519&action=vis#137523

Køber De en vare eller ydelse via Internettet hos en virksomhed i et andet
EU-land, skal De ikke betale told af varen eller ydelsen, men De skal
derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.
Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor
sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som
sælgeren kræver for varen eller ydelsen

Når De indrejser til Danmark fra et EU-land, kan De afgiftsfrit medføre
varer til privat forbrug. Der er dog begrænsninger for afgiftsfri indførsel
af spiritus og tobaksvarer.

--
Tom

Fra : Richard

Dato : 08-02-04 22:50

Tom wrote:

> Citat fra det du linker til
>
> http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137523&ov_id=200275&i=3&top=137519&action=vis#137523

Læs videre i teksten, Moms, 3. afsnit:

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk
punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske købere
er på mere end 280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet
momsregistreret her i landet. For alkoholholdige drikkevarer,
mineralolieprodukter og tobaksvarer gælder dog, at sælgeren skal
momsregistreres fra første salg af de pågældende varer.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:56

> [...]
> mineralolieprodukter og tobaksvarer gælder dog, at sælgeren skal
> momsregistreres fra første salg af de pågældende varer.

ok, jeg giver mig

--
Tom

Fra : max

Dato : 08-02-04 18:13

"Anders pedersen" <anders.persenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Er frankrig ikke med i eu
> så er der ingen dansk moms.
> så han betaler fransk moms
>
> --
> Med venlig Hilsen
> Anders B Pedersen

Sidst jeg kiggede efter var Frankrig med i EU,
mener heller ikke jeg har påstået anderledes,
de lægger stadig Dansk moms på varer der
sælges til Danmark, varer der sælges til Frankrig
er rigtig nok med fransk moms.. -max-

Fra : Pedersen

Dato : 08-02-04 18:31

Ja det er rigtigt. Har købt en printer hos Pixmania og der var dansk moms.
Men de priser der er opgivet hvis man vælger det danske link er jo også med
dansk moms.

Tim

Fra : Lars Troels

Dato : 08-02-04 21:53

Jeg har netop købt et Nikon kamera gennem pixmania. Det fungerede 100 %.
Levering af rigtige vare til rigtige pris, og til aftalte tid. Perfekt.

Lars T.