Stepping Kirkebog 1801
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 08-02-04 13:58

Er der en venlig sjæl eller to som kan hjælpe mig med denne her?
Mit gotiske er stadig på famleniveau:

http://www.larserik.suite.dk/Stepping1801.jpg (250 Kb)

Mette Jeppes af Skovdallund, ? ?
Landboelsmand Hans Jepsen i Woyum(?) og Anne Han-
ses föd ....... f gammel: 70 Aar. Efterlader
3 Sønner, Jens Jepsen, Hans Jepsen, Niels Jepsen.
Og af ? Søn Jens Jepsen i Ægteskab
med Maren Madsdatter 3 børnebørn, 2 Sønner Jeppe Jensen,
Mads Jensen og 1 Datter Kirsten Jensdatter. Og af ?
Søn Hans Jepsen, Landboelsmand i Øsbye i Ægte? med

Malene Christensdatter 2 Børn, Jeppe Hansen
Christen Hansen. Og af ?? Niels Jepsen
?? Skovdallund i Ægteskab me Marie
SimondDatter ? ? Jeppe Nielsen

Desværre er det vist en anden person end jeg håbede på, men jeg vil
gerne lige have styr på hvad der virkelig står. Jeg undrer mig lidt
over lokaliteterne som jeg ikke kan finde i det sogn.

Lars Erik Bryld

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 08-02-04 18:45

Her er en oversættelse:

Mette Jeppes af Skovdallund [i Stepping sogn], Enkekone, forhen afdøde
landboelsmand Hans Jepsen i Woyens [Vojens] og Anne Hanses, fød ...... d.
gammel 70 aar. Efterlader 3 sønner Jens Jepsen, Hans Jepsen, Niels Jepsen og
af hendes søn Jens Jepsen i Hajstrup [i Øsby sogn] i ægteskab med Maren
Madsdatter 3 børnebørn, 2 sønner Jeppe Jensen, Mads Jensen og 1 datter
Kirsten Jensdatter. Og af hendes søn Hans Jepsen landboelsmand i Øsbye
[Øsby] i ægteskab med Malene Christensdatter 2 sønnes. Jeppe Hansen,
Christen Hansen. Og af hendes søn Niels Jepsen parcelist i Skovdallund i
ægteskab med Marie Simonsdatter 1 barnebarn en søn Jeppe Nielsen

Med venlig hilsen
Mogens Jensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-02-04 19:00

Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid> skrev Sun, 8 Feb 2004
13:58:22 +0100

>Er der en venlig sjæl eller to som kan hjælpe mig med denne her?
>Mit gotiske er stadig på famleniveau:
>
>http://www.larserik.suite.dk/Stepping1801.jpg (250 Kb)
>
>Mette Jeppes af Skovdallund, ? ?

Enkekone forhen afdøde

>Landboelsmand Hans Jepsen i Woyum(?) og Anne Han-

Woyens

>ses föd ....... f gammel: 70 Aar. Efterlader

Efterlod

>3 Sønner, Jens Jepsen, Hans Jepsen, Niels Jepsen.
>Og af ? Søn Jens Jepsen i Ægteskab

Og at hendes søn osv.

>med Maren Madsdatter 3 børnebørn, 2 Sønner Jeppe Jensen,
>Mads Jensen og 1 Datter Kirsten Jensdatter. Og af ?

Og at hendes Søn osv.

>Søn Hans Jepsen, Landboelsmand i Øsbye i Ægte? med

Ægtesk.

>Malene Christensdatter 2 Børn, Jeppe Hansen
>Christen Hansen. Og af ?? Niels Jepsen

Og at hendes Søn Niels Jepsen

>?? Skovdallund i Ægteskab me Marie

Parcelist(?) i Skovdallund i Ægteskab med Marie

>SimondDatter ? ? Jeppe Nielsen

SimonsDatter 1 Barnebarn en(?) Søn Jeppe Nielsen

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 08-02-04 21:35

> [...]

> Og at hendes Søn Niels Jepsen

> Parcelist(?) i Skovdallund i Ægteskab med Marie

> SimonsDatter 1 Barnebarn en(?) Søn Jeppe Nielsen

Tak for svarene, desværre ligner det med tiltagende sikkerhed en
nitte. Jeg er interesseret i en Jens Jepsen, født ca 1750 og far til
Jep(pe) Jensen Bryld født 1779, angiveligt i Stepping (men der kan jeg
ikke finde ham) og død 13 Maj 1832 i Vilstrup. Jeg håbede det var hans
mor jeg var stødt på her, men min Jens Jepsen var gift med Malene
Pedersdatter og hans overlevende børn hed Jeppe og Karen.

Jens Jepsen har jeg også store problemer med at finde begravet i
Stepping, (hvor hans kone Malene dør i 1795). Og sønnen skynder sig at
slå sig ned i Hoptrup-Vilstrup området, så måske jeg skal lede lidt
videre der.

Lars Erik Bryld