Frederikke igen
Fra : Lene Hansen

Dato : 08-02-04 07:21

Vil bare lige fortælle om hvordan det er gået, og går Frederikke. Hun er
næsten helt sig selv igen. Spiser, leger og drøner op og ned ad trappen og
alt er næsten ved det gamle.
Det mén hun på nuværende tidspunkt har er, at hun mister balancen når hun
ryster på hovedet og det virker også som hun har lidt besvær med at vurdere
afstanden når hun f. eks skal springe op på et bord. Og så har hun svært ved
at vurdere hvor en lyd kommer fra, og nogen gange er det som om at hun slet
ikke høre det. Hun kan virke forvirret når hun høre en lyd, fordi hun ikke
kan finde ud af hvad det er og hvor det kommer fra. Måske er hun døv på det
ene øre, det er lidt min egen teori. Og så er hendes ene pupil stadig større
en den anden. Men trods alt er det ting der er til at leve med, selvom jeg
selvfølgelig helst havde været foruden. Godt hun er 100% indekat, ellers
ville hun have været et nemt offer i naturen.

Jeg har nævnt, som mindste plaster på såret, at få et nedslag i min regning,
for dyrlægerne, men det skal jeg vist ikke regne med, som der blev sagt: Det
er der jo ikke nogen der kan gøre for, og ingen gør det med vilje. Nej, det
ved jeg da godt, men skal vi gøre det op i penge, så har det søreme givet
mig en ordentlig ekstra regning at min kat blev skadet. Udover den famøse
tandrensning, så er der ét ekstra dyrlægebesøg, 3-4 opringninger, medicin og
diverse andre medikamenter er hentet og ikke at forglemme alt det
specielfoder katten har fået og stadig får.

Kram jeres misser en ekstra gang næste gang de skal til dyrlægen. Det er
heldigvis sjældent det går galt, men det sker altså som i selv kan se. Og vi
ved jo alle godt at der er en risiko for ved enhver narkose - også for
mennesker - men man tænker bare ikke over det, før man er i det, fordi det
da heldigvis for det meste går godt.

Hilsen

Lene

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 09:27

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig helst havde været foruden. Godt hun er 100% indekat, ellers
> ville hun have været et nemt offer i naturen.

Dejligt og høre, at det går fremad med Frederikke.
Det med balancen og orienteringen + afstandsbedømmelse kan godt tage lidt
tid, men det skal nok blive bedre endnu.
Det er sørgeligt, hvis hun har mistet hørelsen på det ene øre
Vores hund har også stadig et mærkeligt øje, efter sin sygdom. Det hænger
lidt mere i den ene side og det samme gør hendes ene øre.

> [...]
og
> diverse andre medikamenter er hentet og ikke at forglemme alt det
> specielfoder katten har fået og stadig får.

Det er utroligt, at dyrlægerne behandler dig sådan. Muligvis har de ikke
gjort det med vilje, men det er stadig en fejl fra deres side. Findes der
ikke et sted, hvor du kan klage over det ?

> [...]
> ved jo alle godt at der er en risiko for ved enhver narkose - også for
> mennesker - men man tænker bare ikke over det, før man er i det, fordi det

Nu har vi kun brugt vores nye dyrlæge en gang og de reddede vores hunds liv,
så jeg er dem meget taknemmelig.
Heldigvis går det godt de fleste gange, selvom man altid er nervøs, når ens
dyr skal i narkose. Det er trist, at du netop du skulle have den dårlige
oplevelse med. Nu beholder du vel den nye dyrlæge, så din tillid til
dyrlæger, kan blive genopbygget lidt igen...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 08-02-04 12:05

Vi har kun ét dyrehospital i det lille samfund jeg bor i. Til det er knyttet
4 dyrlæger, og de har hver deres dag på klinikken og de skiftes jo også til
at køre ud til landmænd og hjemmebesøg. Så den dag man må akut afsted, må
man tage den dyrlæge der nu har vagten på klinikken, ellers kan man
naturligvis bestille tid hos den man bedst kan lide. Hende der havde med
Frederikke er ny (afløser for en på barsel), så det var allerførste gang jeg
har brugt hende. Ellers er jeg kommet på dette dyrehospital siden 1978 og
har ingen nævneværdige klager. Og vil jeg til andre dyrlæger, så skal jeg
udenøs og så er der langt.
Men jeg er normalt meget glad for at komme dér, så med det der er sket vil
jeg ikke dømme dyrehospitalet´s ry, slet ikke. Sket er sket, og som sagt, vi
ved jo godt at det kan gå galt under narkose, men det er jo heldigvis
sjældent. Og for mit vedkommende, er det første gang (og forhåbentligt og
sidste) at det er gået galt. Men det er klart at jeg vil være syg af
nervøsitet næste gang jeg skal have et dyr i narkose, sådan en oplevelse
sætter sig sine spor.
Men netop fordi jeg er en trofast kunde på dette dyrehospital og er kommet
der i alle disse år, så er jeg skuffet over at man bare trækker på skuldrene
og siger som de gør. De får mig næsten til at føle at "man jo godt ved der
kan være en risiko".

Lene

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 09-02-04 23:17

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er utroligt, at dyrlægerne behandler dig sådan. Muligvis har de ikke
> gjort det med vilje, men det er stadig en fejl fra deres side. Findes der
> ikke et sted, hvor du kan klage over det ?

Jo der kan klages hos Den Danske Dyrlægeforening www.ddd.dk

Mvh
Joan Frederiksen
www.haarbolden.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 08-02-04 09:23

> [...]
> ved jo alle godt at der er en risiko for ved enhver narkose - også for
> mennesker - men man tænker bare ikke over det, før man er i det, fordi det

Hej Lene, der er to ting, jeg vil sige. For det første bad du IKKE om at
få renset ører på katten. HUSK det i dine argumenter overfor dyrlægen.
For det andet kan det være, at der "blot" er lidt vand et eller andet
sted inde i ørerne, hvor jo netop BALANCEorganerne sidder, så vidt jeg
altså ved. Og det kan jo være, at van-det "fordamper" hen ad vejen.

Og ja, vi skal huske at kramme vore missetatter. HVER dag.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-02-04 13:45

In article <4025f1e4c8cca@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

> For det andet kan det være, at der "blot" er lidt vand et eller andet
> sted inde i ørerne, hvor jo netop BALANCEorganerne sidder, så vidt jeg
> altså ved. Og det kan jo være, at van-det "fordamper" hen ad vejen.

Hej Helle

Det tror jeg desværre ikke, fordi Lene skriver at der er forskel på
størrelsen af kattens pupiller. Det er et typisk tegn på at noget er
galt i hjernen, desværre. Men det lyder da som om naturn er godt i gang
med at rette op på skaden igen. Hurra for det!

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-02-04 12:02

> [...]
> næsten helt sig selv igen. Spiser, leger og drøner op og ned ad trappen og

Det lyder da godt!

> [...]
> selvfølgelig helst havde været foruden. Godt hun er 100% indekat, ellers
> ville hun have været et nemt offer i naturen.

Nu kan jeg ikke huske, hvad du har fået at vide at der evt. kunne have sket,
men det lyder utroligt meget som en (mindre) hjerneblødning. :¨(

> [...]
og
> diverse andre medikamenter er hentet og ikke at forglemme alt det
> specielfoder katten har fået og stadig får.

Det kan godt være de ikke kan "gøre for det", men sjældent gør man nogen
noget ondt. De må vel have en forsikring?

> [...]
> ved jo alle godt at der er en risiko for ved enhver narkose - også for
> mennesker - men man tænker bare ikke over det, før man er i det, fordi det

Heldigvis har vores ikke taget skade efter de 2 gange narkose han har været
igennem - heldigvis...

Fortsat god bedring herfra!

Fra : Lene Hansen

Dato : 08-02-04 12:09

Jeg har netop fået at vide at hun enten har fået for lidt ilt til hjernen
eller har haft en lille hjerneblødning. Og når man ser på symptomerne, så er
jeg ret sikker på det forholder sig sådan. Og jeg er også ret sikker på det
intet har med ørene at gøre mere, det troede jeg nemlig først.

Lene