.php kædt som .html
Fra : Lobais

Dato : 08-02-04 11:16

Er det ikke noget med at man kan lade sine php filer være "klædt" ud som
html filer?
så urlen ikke hedder xxx.xx/index.php men xxx.xx/index.html Browseren i
sig selv kan jo ikke se forskel. Jeg bruger apache.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 08-02-04 11:24

Lobais wrote:

> [...]
> så urlen ikke hedder xxx.xx/index.php men xxx.xx/index.html Browseren i
> sig selv kan jo ikke se forskel. Jeg bruger apache.

En løsning er at bede php fortolke .html-filer, du skal bare tilføje et
'.html' til denne linie i din httpd.conf:

AddType application/x-httpd-php .php

så den bliver til:

AddType application/x-httpd-php .php .html

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-04 00:36

Lobais <thomas@ahle.dk> wrote in

> Er det ikke noget med at man kan lade sine php filer være
> "klædt" ud som html filer?
> så urlen ikke hedder xxx.xx/index.php men xxx.xx/index.html
> Browseren i sig selv kan jo ikke se forskel. Jeg bruger apache.

Hvad vil du opnå ved det ? (ikke negativt ment)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Lobais

Dato : 09-02-04 10:05

Henrik Stidsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Lobais <thomas@ahle.dk> wrote in

> Hvad vil du opnå ved det ? (ikke negativt ment)

Det var enligt mest et hypotetisk spørgsmål. Jeg mener jeg så det på
en side engang. Måske også fordi jeg synes .html ser kyndere ud ;)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 09-02-04 16:31

Lobais <1@3.be> wrote:

> Det var enligt mest et hypotetisk spørgsmål. Jeg mener jeg så det på
> en side engang. Måske også fordi jeg synes .html ser kyndere ud ;)

Det kunne også være af sikkerhedsmæssige årsager for at skjule, at man
benytter PHP - selv om det selvfølgelig ikke gør det store
(http://dk2.php.net/manual/en/security.hiding.php).

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Kristian Thy

Dato : 09-02-04 16:33

Henrik Stidsen uttered:
> Hvad vil du opnå ved det ? (ikke negativt ment)

Der hvor det begynder at blive lidt sjovt er når man bruger det til at
specificere sine egne endelser. Så kan man have fx
http://domæne.dk/min.side, som bliver processeret af php.

\\kristian
--
Aibohphobia: the fear of palindromes.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-02-04 22:02

Kristian Thy <thy@it.edu> wrote in

> Der hvor det begynder at blive lidt sjovt er når man bruger det
> til at specificere sine egne endelser. Så kan man have fx
> http://domæne.dk/min.side, som bliver processeret af php.

Ja det kan bruges til mange sjove ting, f.eks. har jeg en tekstfil
med din IP i liggende på min side: http://hs235.dk/ip.txt :)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-02-04 23:15

On Mon, 9 Feb 2004 21:01:35 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Ja det kan bruges til mange sjove ting, f.eks. har jeg en tekstfil
>med din IP i liggende på min side: http://hs235.dk/ip.txt :)

... endda en tekstfil uden Last-Modified, Content-Length, i HTML og i
chunked output :)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: I gang (og ikke igang)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-04 00:00

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in

> .. endda en tekstfil uden Last-Modified, Content-Length, i HTML
> og i chunked output :)

Er fordi jeg opdaterer den så tit :)

Hvad mener du med at den sender HTML ?

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-02-04 00:24

On Mon, 9 Feb 2004 23:00:20 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<nospamforme@hs235.dk> wrote:

>Hvad mener du med at den sender HTML ?

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-02-04 17:46

> [...]

Ikke længere :)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/