HJÆLP bærbar er død eller hva?
Fra : Jesper

Dato : 08-02-04 03:46

Hej´sa
Ja så er den gal med den gamle reserve comp. en Compaq Presario 1200
bærebar, den har længe haft diverse små problemer så jeg blev enig med mig
selv om at nu i denne weekend skulle der gøres noget ved det, hvilket
indebar at opgradere den fra WinME til Win2K. Problemet opstod da Win2k var
igang med at undersøge diskene under instalationen, den nåede til 83% og så
skete der ikke mere i over 30 min, det endte med jeg måtte slukke for den,
men da den skulle starte på igen fik jeg den slemme besked : "Ugyldig
Boot.ini-fil Starter fra c:\winnt\ NTDETECT mislykkedes"
Jeg sidder altså nu med en bærebar som slet intet kan, jeg kan ikke vende
tilbage til WinME og jeg kan ikke installere Win2K for den stopper bare igen
ved 83% under disk undersøgelsen.
Jeg er helt ude at svømme her så jeg håber at jeg kan få lidt hjælp, så den
kan komme til at køre igen (SU rækker ikke lige til en ny)

På forhånd tak
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-04 09:04

"Jesper" <jesperts@hotmail.com> wrote in message
> Hej´sa
> Ja så er den gal med den gamle reserve comp. en Compaq Presario 1200
> bærebar,

Er den så gammel? Hvor mange ram, cpu har den da?

> [...]

> men da den skulle starte på igen fik jeg den slemme besked : "Ugyldig
> Boot.ini-fil Starter fra c:\winnt\ NTDETECT mislykkedes"

Det er jo klart den ikke kan starte fordi installationen ikke blev færdig...

> Jeg sidder altså nu med en bærebar som slet intet kan, jeg kan ikke vende
> tilbage til WinME og jeg kan ikke installere Win2K for den stopper bare
igen
> ved 83% under disk undersøgelsen.

Du skal nok lige starte med at formatere harddisken, og så prøve at
installere igen.. Hvis der er mere end 256MB ram i den, kunne du prøve med
windows XP

Fra : Anders Pedersen

Dato : 08-02-04 10:14

Jesper wrote in message <4025a2e4$0$1628$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>Jeg er helt ude at svømme her så jeg håber at jeg kan få lidt hjælp, så den
>kan komme til at køre igen (SU rækker ikke lige til en ny)

Forkert gruppe
den rigtige er
dk.edb.hardware.baerbar
--
Med venlig Hilsen
Anders B Pedersen

Fra : Jesper

Dato : 08-02-04 10:32

Det er en 3 år gammel Compaq med 64 ram og 700mhz, jeg har selv villet
formatere disken MEN jeg kan jo ikke komme i kontakt med nogen som helst
form for commando promt eller bruger flade, så hvordan skal jeg kunne
formatere den??

Mht at skrive til en forkert gruppe så jeg kan nu godt forsvarer at skrive
til denne gruppe da problemet er harddisken, hvilket efter min bedste viden
er hardware, og brugen af harddiske begrænser sig ikke til bærbare, så det
er ikke et problem som KUN kan optræde på bærbare maskiner.

Jesper

Fra : Johnny

Dato : 08-02-04 10:48

> [...]
> formatere disken MEN jeg kan jo ikke komme i kontakt med nogen som helst
> form for commando promt eller bruger flade, så hvordan skal jeg kunne

Du skal bruge en start-diskette til at formatere den fra. Den kan hentes
her: www.bootdisk.com

Sæt disketten i a-drevet og start din computer op på den. Når den er færdig
med at indlæse disketten vil der på skærmen stå A:\ og så skriver du FORMAT
C: og trykker på ENTER, din harddisk vil nu blive formateret

Johnny

Fra : Jesper

Dato : 08-02-04 19:39

takker så går den igen

Fra : Henrik Andersen

Dato : 08-02-04 11:01

> [...]
> er hardware, og brugen af harddiske begrænser sig ikke til bærbare, så det
> er ikke et problem som KUN kan optræde på bærbare maskiner.

korrekt og dog = .edb.hardware.drev er den rigtige kasse

ang prompt, boot på xp cd , format igennem her, slet drev evt. hvis muligt
64 ram er nok lige i underkant til xp, men prøv ?

mvh
Henrik