TDC reklame på min mobiltelefon
Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-04 00:04

Jeg har fornyligt købt en Sony Ericsson T610 mobiltelefon
hos TDC. Telefonen er købt uden simlås og dermed uden
nogen forpligtelser overfor TDC, men TDC har fået telefonen
brandet med et TDC ikon på telfonens "skrivebord" der når
man klikker på det åbner TDC`s wap portal. Dette ikon er
ikke til at fjerne og her kommer mit spørgsmål så. Kan jeg
forlange af TDC at de fjerner denne branding af min telefon ?
Jeg fik ikke forelagt nogle specifikke klausuler om at denne
branding var tilstede på telefonen og har ikke skrevet under
på nogen aftale med TDC så jeg kan ikke se hvorfor jeg skal
rende rundt og reklamere for et teleselskab som jeg ikke engang
benytter.

Det da næppe være rigtigt at jeg har købt et produkt til 2500,-
som forhandleren har udstyret med sit firma logo, det burde vel
som minimum udløse en prisreduktion hvis det viser sig at logoet
ikke kan fjernes ?

--
Før du spørger: http://www.google.com/grphpr

Regards http://www.arning.dk

Fra : Gerner

Dato : 06-02-04 03:42

On Thu, 05 Feb 2004 23:04:10 GMT, "J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>som forhandleren har udstyret med sit firma logo, det burde vel
>som minimum udløse en prisreduktion hvis det viser sig at logoet

Det kan vel ikke være en mangel hvis telefonen har flere funktioner end
forventet ?
Det kunne også være at forhandleren har handlet svigagtigt ved at fortie den
funktion.

--
Gerner
726WU/3375hrs

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-04 10:17

Gerner wrote:

> Det kan vel ikke være en mangel hvis telefonen har flere funktioner
> end forventet ?
> Det kunne også være at forhandleren har handlet svigagtigt ved at
> fortie den funktion.

Jeg hæfter mig mere ved at de har placeret deres logo på et produkt
i en form så jeg ikke kan fjerne det .. havde det været et klistermærke
så havde det jo ikke været et problem men det her er et ikon på
telefonen
som jeg ikke kan fjerne.

Såvidt jeg ved gør alle teleselskaber det med denne telefon da det er
en mulighed Sony Ericsson tilbyder dem, men derfor behøver det jo ikke
være ok ?

Regards

Fra : Georg

Dato : 06-02-04 14:22

Prøv at spørge i mobilgruppen, om du kan fjerne brandingen.

Georg

Fra : Gerner

Dato : 06-02-04 14:40

On Fri, 06 Feb 2004 09:16:45 GMT, "J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Såvidt jeg ved gør alle teleselskaber det med denne telefon da det er
>en mulighed Sony Ericsson tilbyder dem, men derfor behøver det jo ikke
>være ok ?

Jeg har da flere fasttelefoner fra TDC hvor deres logo er påtrykt. Skal det også
fjernes hvis jeg har fastnet hos tele2 ?

Spørgsmåler er vel om det er en mangel i henhold til købeloven som gør du kan få
det fjernet eller få omleveret et andet aparat uden logo.

TDC kan måske henholde sig til "kutyme" ?

--
Gerner
728WU/3383hrs

Fra : Biker Mike

Dato : 06-02-04 14:43

Det tangerer efter min opfattelse utidig reklame, prøv at forhøre dig hos
forbrugerstyrelsen, eller holder du bare op med at handle med TDC en anden
gang

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Idé-Sign

Dato : 06-02-04 17:16

Jeg har også en telefon med samme problem, og jeg har fået den af Telia!!
(men der er TDC logo i menuen)
> Jeg har da flere fasttelefoner fra TDC hvor deres logo er påtrykt. Skal
det også
> fjernes hvis jeg har fastnet hos tele2 ?

Det er ikke det samme. Der er tale om et menupunkt, som på nogle telefoner
hedder "Internet" eller "WAP", men som i dette tilfælde er aflæst af et
TDC-logo som fungerer som link til deres wap-portal. Da jeg ikke har TDC
abonnement får jeg kun en fejlmeddelelse frem ved klik på det. Det er 1 af
12 menu-ikoner. Det vil altså sige at 1/12 af telefonens menu er
ubrugelig....

Fra : ab

Dato : 08-02-04 14:35

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse
..

> Såvidt jeg ved gør alle teleselskaber det med denne telefon da det er
> en mulighed Sony Ericsson tilbyder dem, men derfor behøver det jo ikke
> være ok ?

Jeg har købt samme telefon hos Debitel - den har ikke noget logo lagt ind
(og den var for øvrigt ikke sim-låst, så jeg bruger fortsat mit
Telmorekort).

ab