Musikskolen - Bindingsperiode ?
Fra : Louby

Dato : 03-02-04 10:53

Til NG

Vores startede i Københavns Kommunes Musikskole i august og interessen har
været meget dalene i løbet af november og december at vi meldte ham ud.
Nu vil jeg godt vide om de har lovhjemmel at at binde os til at betale til
og med juni måned.

Der står godt nok i deres regler at: "Tilmeldingen er bindende for hele
sæsonen"

Er der ikke nogle regler for hvor lang tid en opsigelseperiode max må være.

Mvh Louby

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-02-04 20:43

"Louby" <louby@tdcFJERNadsl.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> sæsonen"
>
> Er der ikke nogle regler for hvor lang tid en opsigelseperiode max må

Nogle direkte regler, der regulerer området findes ikke. Dermed er det dog
ikke sagt, at en opsigelsesperiode ikke kan blive så lang, at den er
urimelig. Det vil dog formelig ikke være tilfældet i den situation, du
beskriver, hvor man binder sig til at være tilmeldt i en sæson.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Louby

Dato : 03-02-04 21:17

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
[...]
: >
:
[...]

Ja jeg ved godt at man binder sig for en hel sæson men hvis man f.eks lejer
et TV må man jo ikke binde en kunde i 12 mdr. men derimod kun 6 mdr. mener
jeg at have hørt . I vores tilfælde har vi jo 5 mdr. opsigelse, hvilket jeg
synes er meget i overkanten da jeg alle andre steder f.eks i de
sportsklubber han er medlem i, ikke har mere end 1 mdr. opsigelse.

Det drejer sig om 455,- kr. de vil have for ingenting og en del af dem kan
vi godt bruge da vi skal flytte om 1 mdr.

Mvh Louby

Fra : Karina og Christian

Dato : 03-02-04 21:22

"Louby" <louby@tdcFJERNadsl.dk> wrote in message
[klip]:

> [...]
>
> Det drejer sig om 455,- kr. de vil have for ingenting og en del af dem kan
> vi godt bruge da vi skal flytte om 1 mdr.

Jeg kan godt forstå, at det er frustrerende at føle, at man ikke får noget
for sine penge. Som nævnt er der dog ikke nogle regler, der direkte
regulerer området. Derfor er spørgsmålet, om man kan sige, at jeres
opsigelsesvarsel er urimeligt, hvilket jeg for en umiddelbar betratning
næppe tror er tilfældet. Men vi kan jo høre, hvad gruppens øvrigt skribenter
mener om sagen.

Karina

Fra : Karina og Christian

Dato : 04-02-04 11:07

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in message
[klip]
> Derfor er spørgsmålet, om man kan sige, at jeres
> opsigelsesvarsel er urimeligt, hvilket jeg for en umiddelbar betratning
> næppe tror er tilfældet.

Jeg vil samtidig lige tilføje, at kommunen naturligvis skal have en saglig
grund til at have det konkrete opsigelsesvarsel. En sådan saglig grund kan
dog heller ikke være svær at for øje på, jf. også Henning Makholms indlæg.

Karina

Fra : Henning Makholm

Dato : 03-02-04 21:30

Scripsit "Louby" <louby@tdcFJERNadsl.dk>

> Ja jeg ved godt at man binder sig for en hel sæson men hvis man f.eks lejer
> et TV må man jo ikke binde en kunde i 12 mdr. men derimod kun 6 mdr. mener
> jeg at have hørt .

Hvor har du hørt det? Mig bekendt findes sådanne præceptive regler kun
for leje af boligrum og teleydelser.

Og selv om det skulle være rigtigt, er det ulige nemmere at finde en
ny lejer til et TV end at finde en ny elev der kan springe ind på det
hold hvor der er en plads ledig, midt i et undervisningsforløb.

> da jeg alle andre steder f.eks i de sportsklubber han er medlem i,
> ikke har mere end 1 mdr. opsigelse.

Mon de andre steder ansætter lærere for en hel sæson ad gangen i et
antal der er direkte og snævert afhængigt af antallet af deltagere?

--
Henning Makholm "I've been staying out of family
conversations. Do I get credit for that?"

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-02-04 12:18

"Louby" <louby@tdcFJERNadsl.dk> skrev Tue, 3 Feb 2004 21:16:40 +0100

>Det drejer sig om 455,- kr. de vil have for ingenting og en del af dem kan
>vi godt bruge da vi skal flytte om 1 mdr.

Hvad mener du med "ingenting".? Du har reseveret en plads for hele
sæsonen og det har du fået. Musikskolen har måske oven i købet sagt nej
til en anden elev.

Musikskolens omkostninger bliver jo ikke mindre af at din søn har
forladt kurset i utide.?

Desuden er der sikkert et offentligt tilskud involveret, som skolen i
værste fald helt kan miste, hvis der falder for mange elever fra.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Martin Møller

Dato : 04-02-04 14:24

Louby wrote:
> [...]
> hele sæsonen"
>
> Er der ikke nogle regler for hvor lang tid en opsigelseperiode max må

Jeg arbejder selv på kontor på en musikskole og de eneste måder du kan
framelde dig i utide er hvis du bliver langtidssyg (lægeerklæring) eller
hvis du fraflytter kommunen.

Ellers holder vi os til nedenstående paragraf, bemærk her at musikskolen
skal betragtes som en løbende tjenesteydelse.

Lov om visse forbrugeraftaler
(Dørsalg mv., fjernsalg, og løbende tjenesteydelser, fortrydelsesret ved
bestillingskøb og i forsikringsaftaler)
(Forbrugeraftaleloven

§ 14. Ved aftaler om en løbende forpligtelse for den erhvervsdrivende til
mod vederlag at foretage tilsyn eller vedligeholdelse af fast ejendom eller
løsøre, at udføre vagt- eller redningstjeneste, at give undervisning, at
udføre bogførings-, regnskabs- eller revisionsvirksomhed, at yde legemspleje
eller at yde andre lignende tjenester kan forbrugeren, når der er gået 9
måneder efter aftalens indgåelse, opsige aftalen med 3 måneders varsel til
udgangen af en måned.

Kilde: www.fs.dk

Det vil sige at her kan du bindes til aftalen maks 12 måneder.
--
/Martin

- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.