Lejekontrakt
Fra : Rasmus

Dato : 03-02-04 00:33

Jeg skal til at leje en bolig, lejekontrakten er meget kortfattet, men jeg
går ud fra at standardbetingelserne ved udlejning så gælder? (hvor finde jeg
disse?)

Det eneste i lejekontrakten som jeg ikke er så vild med er "Leje og
ansættelsesforhold kan fra begge sider opsiges med tre måneders varsel til
d. 1. i måneden."

Grunden til at der er nævnt ansættelsesforhold er at der medfølger noget
viceværtsarebjde.

mvh
Rasmus

Fra : Gerner

Dato : 03-02-04 13:13

On Tue, 3 Feb 2004 00:33:11 +0100, "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Jeg skal til at leje en bolig, lejekontrakten er meget kortfattet, men jeg
>går ud fra at standardbetingelserne ved udlejning så gælder? (hvor finde jeg
>disse?)

I lejeloven som gælder for al det der ikke står i lejekontrakten, og de ting der
stiller en lejer ringere end lejeloven skal være fremhævet for at gælde.

> [...]
>d. 1. i måneden."
>
>Grunden til at der er nævnt ansættelsesforhold er at der medfølger noget

Det er den aftale du skriver under på. 3 måneder er normalt opsigelsesvarsel.
Du lejer det man i gamle dage kaldte funktionærlejelighed.

--
Gerner
712WU/3313hrs

Fra : Rasmus

Dato : 03-02-04 14:48

"Gerner" <dk@dk.dk> wrote in message
> [...]
opsigelsesvarsel.
> Du lejer det man i gamle dage kaldte funktionærlejelighed.

Ja, normalt fra lejers side, men det er vel ikke normalt at udlejer kan
opsige lejer med 3 måneders varsel??

mvh
Rasmus

Fra : Gerner

Dato : 03-02-04 17:24

On Tue, 3 Feb 2004 14:47:36 +0100, "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>til

>opsigelsesvarsel.
>
>Ja, normalt fra lejers side, men det er vel ikke normalt at udlejer kan

§ 86. Opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned, der ikke
er dagen før en helligdag. Dog er opsigelsesvarslet 1 måned for de i § 82, litra
a og d, nævnte lejeforhold.

Sidste punkt kommer ikke vel ikke i anvendelse for din del ? Udlejer bebor ikke
en anden del af lejemålet e.lign?
d) garager, stalde o. lign.

--
Gerner
712WU/3313hrs

Fra : Rasmus

Dato : 04-02-04 00:09

> [...]
> a og d, nævnte lejeforhold.
>
> Sidste punkt kommer ikke vel ikke i anvendelse for din del ? Udlejer bebor

Tjah, en del af bygningen benyttes som butik, så det kan man vel godt sige
at udlejer gør

mvh
Rasmus

Fra : Gerner

Dato : 04-02-04 12:50

On Wed, 4 Feb 2004 00:09:19 +0100, "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>ikke
>
>Tjah, en del af bygningen benyttes som butik, så det kan man vel godt sige

Nej, medmindre det nu er blevet tilladt at bo i butikker.

--
Gerner
717WU/3335hrs