Vundet lot på eBay bliver ikke sendt
Fra : Toke Nørby

Dato : 02-02-04 15:06

Jeg har "vundet" en auktion på den tyske eBay, hvor der sælger har
skrevet: "Versand nur nach: Deutschland". Det er også i orden, så jeg
bad om at få totalbeløb incl. porto til en bekendt i Tyskland.

Nu viser det sig så, at manden - undskyld udtrykket - er pissesur på
ALLE danskere, fordi han er blevet snydt af en enkelt dansker. Derfor
nægter han at sende objektet til min bekendte - "da han ikke er den
rigtige køber" - blot for at drille mig - eller hvad?

Har jeg overhovedet nogen chance for at få objektet? Hvad er egentlig
min retsstilling overfor en sådan gut?

(Incl. forsendelse taler vi om 16 Euro , men det er jo ikke det
lille beløb, det handler om. Emnet kan besigtiges her:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2221212822

og skulle bruges til en illustration i en artikel om UPU.

Hvad pokker kan man gøre i en sådan situation - jeg følge mig faktisk
lidt diskrimineret, fordi jeg er dansker!
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-02-04 15:09

On Mon, 02 Feb 2004 15:05:50 +0100, Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk>
wrote:

[snip]
> [...]
>nægter han at sende objektet til min bekendte - "da han ikke er den
>rigtige køber" - blot for at drille mig - eller hvad?

Har du dokumentation for hans udtalelser?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-02-04 18:20

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Har du dokumentation for hans udtalelser?

Ja - emails og min bekendte - også tysker - der har sagt, at jeg gerne
må bruge ham som vidne, idet han på min opfordring skrev til sælger.
Han har også fået at vide, at sælger ikke vil sende lottet og igen, at
sælger ikke vil handle med danskere.

Her en del af hans e-mail til min bekendte (gennem ca. 10 år), der
selvfølgelig har "rost" mig for at få sælger til at afslutte handelen:

"Es tut mir Leid dieses schreiben zu müssen, aber an dänische Bürger
verkaufe ich nichts mehr (ob guter Ruf oder nicht), schon garnicht an
einem Herrn der mit Briefmarken zu tun hat, was glauben Sie warum ich
so Sauer (selber Briefmarkensammler) auf die Dänen bin.

Jovist - og man må slet ikke være frimærkesamler, hvis man skal handle
med ham! Hvad kan man gøre?
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-02-04 19:16

On Mon, 02 Feb 2004 18:19:40 +0100, Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk>
wrote:

> [...]
>so Sauer (selber Briefmarkensammler) auf die Dänen bin.
>
>Jovist - og man må slet ikke være frimærkesamler, hvis man skal handle

Hvis pengene er indgået på hans konto, det må du have dukomentation for
i form af emails, beder du ham opfylde sine forpligtelser indenfor 5
hverdage. Sender han ikke et bevia herpå, tracer-nummer da pakken skal
sendes forsikret, giver du eBay besked. Desværre er beløbet meget ringe,
så du får ikke en advokat til at gøre ret meget ved det, medmindre din
bekendte har en Rechtsschutzversicherung der dækker Vertragsrecht. Til
sidst kan du rent faktisk melde ham til politiet for æreskrænkelse (da
han skærer alle over èn kam) evt. racisme. Noget man gør rigtig meget ud
af hernede.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-02-04 19:51

> [...]

>Hvis pengene er indgået på hans konto, det må du have dukomentation for
>i form af emails, beder du ham opfylde sine forpligtelser indenfor 5

Så langt er sagen selvfølgelig slet ikke kommet, da han med det samme
opdagede, at jeg er dansker.

> [...]
>så du får ikke en advokat til at gøre ret meget ved det, medmindre din
>bekendte har en Rechtsschutzversicherung der dækker Vertragsrecht.

Enig og det er slet ikke beløbets størrelse, dette drejer sig om.

>Til sidst kan du rent faktisk melde ham til politiet for æreskrænkelse (da
>han skærer alle over èn kam) evt. racisme. Noget man gør rigtig meget ud
>af hernede.

Det vil jeg måske prøve. "Hernede"? Er du da fra Tyskland? Tak for
tippet.
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Fly Christensen

Dato : 02-02-04 20:19

On Mon, 02 Feb 2004 19:50:36 +0100, Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk>
wrote:

[snip]
>Det vil jeg måske prøve. "Hernede"? Er du da fra Tyskland? Tak for
>tippet.

Bor i Flensborg.

Fly

--