I/S contra APS
Fra : Johnny Therkildsen

Dato : 02-02-04 12:08

Vi er et mindre I/S som påtænker at udvidde, den ene part har 10% den anden
part 90 %.
Vil det være formålstjeneligt at omdanne firmaet til et APS????
MVH
Johnny.

Fra : Peter G C

Dato : 02-02-04 14:45

"Johnny Therkildsen" <niros@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er et mindre I/S som påtænker at udvidde, den ene part har 10% den
anden
> part 90 %.
> Vil det være formålstjeneligt at omdanne firmaet til et APS????

Det er umuligt at sige på baggrund af det, du oplyser. Søg under alle
omstændigheder professionel hjælp til omdannelsen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-04 17:13

On 2004-02-02, Johnny Therkildsen <niros@esenet.dk> wrote:
> Vi er et mindre I/S som påtænker at udvidde, den ene part har 10% den anden
> part 90 %.
> Vil det være formålstjeneligt at omdanne firmaet til et APS????

Hvordan formålstjenligt ?
Lige nu hæfter i begge to personligt, solidarisk, og ubegrænset.
Hvis i omlægger til et ApS hæfter i kun for den indskudte kapital
(75.000 kr). Det er muligt at i så vil få sværere ved at låne etc.
Dog vil personlig kaution ofte hjælpe.

Jeg er af den holdning, at man skal undgå ApS pga risikoen.

Fra : per christoffersen

Dato : 02-02-04 17:19

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er af den holdning, at man skal undgå ApS pga risikoen.

Hvilke risici tænker du på?
Jeg går ud fra at det er i generelle vendinger du tænker.

/Per

Fra : David T. Metz

Dato : 02-02-04 17:37

Povl H. Pedersen skriblede:

> Jeg er af den holdning, at man skal undgå ApS pga risikoen.

Mener du ikke I/S? - Det er da dér der er risiko.

Er kapitalkravet i øvrigt ikke 125.000 til Aps? - Det var den engang.

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 17:39

"David T. Metz" <dtm@vip.cybercity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er kapitalkravet i øvrigt ikke 125.000 til Aps? - Det var den engang.

Mig bekendt er det stadig det.

Hr. Bjørn

Fra : per christoffersen

Dato : 02-02-04 17:44

> Er kapitalkravet i øvrigt ikke 125.000 til Aps?

Det er det stadig, det blev hævet for ihvertfald 3½ år siden.

/Per

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 17:48

> Povl H. Pedersen skriblede:

> Mener du ikke I/S? - Det er da dér der er risiko.
>
> Er kapitalkravet i øvrigt ikke 125.000 til Aps? - Det var den engang.
>
> David

Risikoen ved I/S er mindre da der her er tale om at folk hæfter personligt,
altså med alt hvad de måtte eje.. ApS er blot det indskudte beløb, som
iøvrigt kan være bundet i møbler, biler med mere. Såfremt den omtalte risko
er forbundet med økonomi forstås...

Min egen holdning er da at et I/S er mere sikkert fremfor et ApS. Et I/S
for det med arvesølvet...

Læs mere om dette og hint på www.startguiden.dk evt.

/Jesper

Fra : Peter G C

Dato : 02-02-04 17:56

"Jesper K" <ingen email - ingen spam> skrev i en meddelelse

[klip]

> Min egen holdning er da at et I/S er mere sikkert fremfor et ApS.

Det er nok svært reelt at sige om det er rigtigt. Det er altid en konkret
vurdering.

> Et I/S
inde
> for det med arvesølvet...

Enig!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jesper

Dato : 03-02-04 11:39

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [klip]

> Det er nok svært reelt at sige om det er rigtigt. Det er altid en konkret

....eller at ikke har de økonomiske midler til at starte et selskab.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 17:58

> [...]

KLIP

> Min egen holdning er da at et I/S er mere sikkert fremfor et ApS. Et

Hvad nu hvis egenkapitalen i ApS´et er 4 mill. kroner og I/S´ets
arvesølv er en pølsevogn på havnen.

Hvem signalerer så hvad..?

Hr. Bjørn

Fra : Peter G C

Dato : 02-02-04 17:55

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg er af den holdning, at man skal undgå ApS pga risikoen.

Ehhh .... den holdning bygger du vel ikke på et juridisk fundament. Se
"valg af selskagsform" af Munck og Fode.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-04 18:22

On 2004-02-02, Peter G C <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:
> "Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Ehhh .... den holdning bygger du vel ikke på et juridisk fundament. Se
> "valg af selskagsform" af Munck og Fode.

Jeg mente I/S.

Fra : Peter G C

Dato : 02-02-04 19:43

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse