Fisketorvets urimelige parkeringsvagter ?
Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 19:19

Hejsa

Da jeg kom hjem idag, fik jeg en slem overraskelse, jeg håber I kloge
mennesker kan hjælpe mig med.

Det handler (igen ?) om EuroPark, men er faktisk ganske simpelt.

Jeg bor på Lolland og kommer sjældent til Kbh, men d. 07/01-2004 var jeg
inde og besøge en veninde.
Jeg hentede hende på Valby station kl 17.10 ca, og parkerede på toppen af
Fisketorvet kl 17.20 - 17.30.. Forlod bilen og gik hen til indgangen, så
skiltet med "Husk P skive". Gik tilbage og satte skiven og gik ind og
shoppede.
Senere da vi kørte, var der INGEN seddel på forruden, ligesom der ingen
seddel var da jeg gik tilbage og satte skiven lige efter ankomst!

Jeg har nu idag (d. 31/01-2004) fået en rykker, som jeg slet ikke kan
forholde mig til. De siger, at bøden er udskrevet kl 17.31 .. Så den eneste
måde jeg kan få det til at hænge sammen på, er følgende:

Jeg har forladt bilen, 'de' har været der og skrive bøden, og den er af
uforklarlige årsager forsvundet, jeg er kommet tilbage og sat skiven.
Dette skulle være sket på ca ½-1 minut. Den køber jeg bare ikke!

Mit spørgsmål er nu:
Hvordan skal jeg forholde mig (udover at kontakte dem mandag), hvis det
fejler ?

Mvh
Janich Rasmussen

PS: En mand er 3 min om at købe en p billet. da han kommer tilbage er der en
bøde i forruden .. Holder den i retten, og gør min 'sag' ?

Fra : Henning

Dato : 31-01-04 20:07

>Jeg har forladt bilen, 'de' har været der og skrive bøden, og den er af
>uforklarlige årsager forsvundet, jeg er kommet tilbage og sat skiven.
>Dette skulle være sket på ca ½-1 minut. Den køber jeg bare ikke!

Rent juridisk er en parkering >5 minutter. Men den er svær at bevise,
kontakt FDM (hvis du er medlem), de har en del sager kørene i forvejen
mod bl.a. Europark, CarPark og hvad de ellers hedder.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Reino Andersen

Dato : 31-01-04 21:23

Henning skrev:

> Rent juridisk er en parkering >5 minutter.

3 minutter.

--
Reino

Fra : Henning

Dato : 31-01-04 22:32

On Sat, 31 Jan 2004 21:23:29 +0100, "Reino Andersen" <abc@def.gh>
wrote:

>3 minutter.

Hedder den ikke "3-5 minutter"?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 31-01-04 22:44

Henning <newsmail@mailme.invalid> wrote:

> Hedder den ikke "3-5 minutter"?

Nej.
http://www.parking.kk.dk/færdselsloven.htm
Kapitel 1

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Andersen [2500]

Dato : 03-02-04 12:01

"Janich Rasmussen" <K_Jr-AT-hotmail-DOTTIE-com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> bøde i forruden .. Holder den i retten, og gør min 'sag' ?

Jeg vil nu starte med at bede dem bevise det var dig der holdte der.
Sagen er at der er "omvendt" bevisbyrde i sager med private P-Værn
kontra de "rigtige". Nu holder jeg helst ikke på privat kontrollerede
p-pladser, men går hellere 100 meter ekstra, netop fordi de kan være
enddog meget emsige. Men skulle det ske og jeg så også fik en hilsen,
så vil jeg helt klart nægte at have holdt der. Uanset hvad virkeligheden
var. De skal få kamp til sidste blodsdråbe.
Metoden har på et tidspunkt været fortalt i TV og vist også omtalt
herinde før.

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Peter G C

Dato : 03-02-04 13:01

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg vil nu starte med at bede dem bevise det var dig der holdte der.

Det hjælper nok ikke meget.

> Sagen er at der er "omvendt" bevisbyrde i sager med private P-Værn
> kontra de "rigtige".

Det er ikke rigtigt. Der er nemlig en formodning for, at det er bilejeren,
der har parkeret på parkeringspladsen. Denne formodning kan afkræftes med
gode beviser.

/Peter

--
http://www.grauslund.com