Hvor meget øl og sprut med til Sverig
Fra : Thomas (8260)

Dato : 31-01-04 10:39

Hejsa i nyhedsgruppen.

Jeg skal på ferie i sverige i en uges tid, derfor:

Hvor meget øl må jeg slæbe med fra Danmark? (til eget forbrug selvfølgelig)

Hvor meget sprut må jeg slæbe med? (også til eget forbrug selvfølgelig)

Den slags er jo ikke til at betale sig fra i Sverige.

Mvh

Thomas

Fra : Henning

Dato : 31-01-04 11:27

On Sat, 31 Jan 2004 10:38:54 +0100, "Thomas (8260)"
<neumann@studjur.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor meget sprut må jeg slæbe med? (også til eget forbrug selvfølgelig)

Øhm... En uge - til eget forbrug... Hvor meget kan du drikke?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : TGD

Dato : 31-01-04 19:12

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Øhm... En uge - til eget forbrug... Hvor meget kan du drikke?

Har du et link til dokumentation, jeg mener nu at de har en grænse.

Fra : O-V R:nen

Dato : 01-02-04 19:47

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> writes:
> "Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du et link til dokumentation, jeg mener nu at de har en grænse.

Overgangsbestemmelserne for indførsel af alkohol til Sverige (og
Finland) fra andet EU-land blev ophævet ved årsskiftet så nu er
der ingen bestemt grænse bortset fra det der med at varerne skal
indføres til eget forbrug (og aldersgrænsen, 20 år i Sverige).
De vejledende grænser er de samme som i resten af EU, dvs 10 l
sprut, 20 l hedvin, 90 l vin, 110 l øl.
<URL:http://www.tull.se/Modules/travelrules/alcohol.html/>

Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-02-04 21:35

Jeg takker mange gange.

Thomas

Fra : Thomas (8260)

Dato : 02-02-04 21:36

> Øhm... En uge - til eget forbrug... Hvor meget kan du drikke?

Ser du - vi skal 15 mennesker afsted - så det kan jo blive til en del på
en uge. Den slags alkohold-indtagelse lærer man hurtigt på jura-studiet

Thomas

Fra : Henning

Dato : 02-02-04 22:30

On Mon, 02 Feb 2004 21:35:44 +0100, "Thomas (8260)"
<spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

>Ser du - vi skal 15 mennesker afsted - så det kan jo blive til en del på
>en uge. Den slags alkohold-indtagelse lærer man hurtigt på jura-studiet

Jooo - men det er stadig 15 individuelle personer, som medbringer til
eget forbrug? Man kan vel dårligt nå at konsumere mere end en eller to
flasker spiritus og en kasse øl på en uge, hvis der også skal være liv
i folk om dagen?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Thomas (8260)

Dato : 03-02-04 15:41

> [...]
> eget forbrug? Man kan vel dårligt nå at konsumere mere end en eller to
> flasker spiritus og en kasse øl på en uge, hvis der også skal være liv

Ja - klart. Men da jeg svarede dig vidste jeg jo heller ikke hvor meget
hver person må medbringe. Selvfølgelig udnytter vi ikke maks-grænsen. Så
kommer vi jo til at slæbe tingene med retur igen

Thomas