billetnet og billetgebyr
Fra : Martin Møller

Dato : 30-01-04 13:54

Hvis jeg går ned til mit postkontor og køber billetter, undgår jeg så at
betale billetgebyr? Hvis ikke hvad er det så jeg betaler gebyr for? Jeg
henter jo selv billetterne.

--
/Martin

- Ved svar på email - fjern SPAMFILTER i adressen.

Fra : Bjørn Eriksen

Dato : 30-01-04 14:16

Hej Martin..

prøv at spørg direkte på Post Danmarks hjemmeside:

www.post-danmark.dk

VH

Bjørn Eriksen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-01-04 14:21

"Martin Møller" skrev:
> Hvis jeg går ned til mit postkontor og køber
> billetter, undgår jeg så at betale billetgebyr?

Er det ekspeditionsgebyret du mener? Eller forsendelsesgebyret?

Sidstnævnte sparer du vel ved at afhente selv.

> Hvis ikke hvad er det så jeg betaler gebyr for?

Løn, software, service, lokaler, kaffepauser...

> Jeg henter jo selv billetterne.

Billetnet er ikke en velgørenhedsorganisation. De lever af at sælge
billetter for andre, og hele apparatet bag ved er næppe gratis i drift.

Mvh, Lars

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 30-01-04 15:03

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse

> Er det ekspeditionsgebyret du mener? Eller forsendelsesgebyret?

Mon ikke han mener billetgebyr når det er det han skriver
Sidst jeg købte koncertbilletter løb der følgende 3 gebyrer på (ud over
selve billettens pris naturligvis):

billetgebyr
ekspeditionsgebyret
forsendelsesgebyret

De sidste 2 er forståelige, men jeg undrede mig også over et "billetgebyr",
da billetten jo netop er den varer jeg betaler for.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-01-04 15:58

"Allan Lund Soerensen" skrev:
> Mon ikke han mener billetgebyr når det er det han skriver

Hm!

> Sidst jeg købte koncertbilletter løb der
> [...]

Fra http://www.billetnet.dk/pages/shipping.jhtml :

Billetgebyr: På BILLETnet.dk kan du reservere/købe billetter til
arrangementer, der er til salg gennem BILLETnet A/S. Billetterne vil normalt
blive tillagt et gebyr på 12,00 DKK eller 17,00 DKK pr. billet.

Så umiddelbart ser det ud som om det er et gebyr til driften af
billetnet.dk, hvorfor det formentlig ikke er på de billetter som købes på
posthuset. Men der er måske så istedet et "postgebyr" til drift af
posthuset(?)

--
Mvh, Lars

Guide til HDD & DVD Recordere: www.recordere.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-01-04 16:44

Scripsit "Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX>

> [...]

> Så umiddelbart ser det ud som om det er et gebyr til driften af
> billetnet.dk, hvorfor det formentlig ikke er på de billetter som købes på

Øh, hvorfor ikke? Posthuset er jo netop salgssted for Billetnet. Hvis
man vil undgå Billetnet-gebyret, må man købe billetten uden om
Billetnet (hvis altså arrangøren overhovedet sælger ad andre kanaler).

--
Henning Makholm "I always thought being *real* sad
would be *cooler* than acting *fake*

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-01-04 16:56

"Henning Makholm" skrev:
> Hvis man vil undgå Billetnet-gebyret, må
> man købe billetten uden om Billetnet
> (hvis altså arrangøren overhovedet sælger
> ad andre kanaler).

Ja, men det vi snakker om er at billednet.dk opererer med 3 forskellige
gebyrer samtidig.

Et billetgebyr, et ekspedionsgebyr og et forsendelsesbegyr.

Der står at billetgebyret er noget der tillægges køb hos BILLETnet.dk, for
billetter til salg gennem BILLETnet A/S.

Men jeg kommer pludselig i tanke om, at BILLETnet.dk ihvertfald tidligere
blev drevet af et helt andet firma - vistnok sol.dk - deraf det ekstra gebyr
ved køb online.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-01-04 23:15

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> wrote in

> [...]
> billetnet.dk, hvorfor det formentlig ikke er på de billetter som
> købes på posthuset. Men der er måske så istedet et "postgebyr"

Posthuset benytter da også billetnet systemerne når de skal udstede
en billet.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 30-01-04 23:28

"Henrik Stidsen" skrev:
> Posthuset benytter da også billetnet
> systemerne når de skal udstede en billet.

Altså at posthusene også kun kan bestille via hjemmesiden billetnet.dk ?

--
Mvh, Lars

Guide til DVD+HDD Recordere: www.recordere.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-01-04 01:36

> Altså at posthusene også kun kan bestille via hjemmesiden
> billetnet.dk ?

Nej de har et andet interface men det er jo stadig de samme systemer
billetten kommer fra.