Administration af planloven m.v.
Fra : Friberg

Dato : 29-01-04 16:21

Har en kommune ikke rettigheder i forhold til privates arealanvendelse?
Kan en privat ejendom uden videre lægge en ridesti/cykel/gang/knallert
- hvad som helst sti i skel?

En højtsående medarbejder udtrykker sig temmelig klart:
citat begynder:
....men kommunen kan ikke blande sig i om en lodsejer vil lave en sti på
sin mark eller om han ville høre på sine naboer i den anledning..
citat slut

Jeg finder synspunktet meget overraskende, men også interessant med
vidtrækkende konsekvenser. Kan jeg evt. få nogle god indspark her?

Friberg

Fra : Henning Makholm

Dato : 29-01-04 17:27

Scripsit Friberg <hushovmesteren_xxx@msn.com>

> Har en kommune ikke rettigheder i forhold til privates arealanvendelse?
> Kan en privat ejendom uden videre lægge en ridesti/cykel/gang/knallert
> - hvad som helst sti i skel?

Med "i skel", mener du så at ejeren vil inddrage en stribe af naboens
jord til halvdelen af en sti? Det går vist ikke uden man pænt aftaler
det.

--
Henning Makholm Set your feet free!