politiken konkurrence købsbetinget?
Fra : steffen martin

Dato : 23-01-04 08:06

Flg. konkurrence er sat op på www.pol.dk. Se den vigtige OBS del længere
ned.
"Kom til Paris og se Air
Franske Air er klar med deres nye album. Du kan vinde en rejse til Paris,
hvor Air giver koncert.
Den franske duo Air er klar med deres nye album, der har fået titlen 'Talkie
Walkie'. I anledning af udgivelsen har du mulighed for at vinde flotte
præmier her på Politiken.dk:
1. præmie
koncertrejse for 2 personer til Paris den 11/3 med overnatning i Montmartre
samt efterfest på den hippe klub ICLUB, hvor Air vil deltage.
2. præmier
2 præmier a´ 2 billetter til koncerten i Falkoner Salen den 23. februar.
3. præmier
5 eksemplarer af det nye album 'Talkie Walkie' i en limited version.
For at deltage skal du svare på følgende spørgsmål:
Hvad er navnet på Air's første album
1) Mission To mars
2) All I Need
3) Moon Safari
Talkie Walkie er produceret af Nigel Godrich, der er kendt for at have
lavet:
1) Madonna
2) Radiohead
3) Tim Christensen
Titlen 'Talkie Walkie' hentyder til
1) bandets evne til at score damer
2) bandets evne til telepati i studiet
3) JB's evne til at kontakte sin afdøde farfar

OBS: For at kunne vinde 1. præmien skal du skrive dit abonnementsnummer i
mailen. Det finder du blandt andet på dit PLUS-kort. Deltagere, hvis
husstand ikke abonnerer på avisen, deltager kun i lodtrækningen om 2. og 3.
præmierne.

Svarene sender du til konkurrence3@pol.dk. Husk at skrive navn og adresse i
din mail.
Flybilletterne er sponsoreret af Air France"

Jeg tænker især på OBS: delen af teksten. Hvis jeg skal være abonement
tvinger det mig jo til at købe avisen for at være med i konkurrencen. Er
dette ikke købsbetinget, hvilket ikke er lovligt?

Vh
Steffen

-
-
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.com | www.urbanpoor.com

Fra : jacob nielsen

Dato : 23-01-04 10:42

"steffen martin" <steffen@XXXsteffenmartin.dk> wrote in message

> [...]
> tvinger det mig jo til at købe avisen for at være med i konkurrencen. Er
> dette ikke købsbetinget, hvilket ikke er lovligt?

Markedsføringslovens §9. Bemærk stk. 3.

§9. Afsætning til forbrugere af formuegoder eller tjenester må ikke søges
fremmet af en mulighed for gevinst ved deltagelse i lodtrækning,
præmiekonkurrence eller anden form for foranstaltning, hvis udfald beror
helt eller delvis på tilfældet, såfremt deltagelsen er betinget af et køb.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, dersom den enkelte gevinsts
størrelse og den samlede gevinstværdi ligger inden for beløbsgrænser, som
fastsættes af erhvervsministeren. Beløbsgrænserne kan fastsættes efter
produkttype og modtagerkreds.
Stk. 3. Udgiveren af et periodisk skrift kan foranstalte lodtrækning til
fordeling af gevinster i forbindelse med løsning af præmiekonkurrencer.

Mvh.
Jacob

Fra : steffen martin

Dato : 23-01-04 21:09

"jacob nielsen" <jacobnielsenFJERNDETTE@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stk. 3. Udgiveren af et periodisk skrift kan foranstalte lodtrækning til
> fordeling af gevinster i forbindelse med løsning af præmiekonkurrencer.

Altså ja, ulovligt??

vh
Steffen

Fra : jacob nielsen

Dato : 23-01-04 21:23

> Altså ja, ulovligt??

Altså nej. Udgiveren af et periodisk skrift kan foranstalte lodtrækning til
fordeling af gevinster i forbindelse med præmiekonkurrencer.

Mvh.
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 23:17

> [...]
til
> fordeling af gevinster i forbindelse med præmiekonkurrencer.

Hvad så med de mange konkurrencer hvor deltagelse er betinget af
køb af overtakseret SMS eller telefonopkald (90 nr)?

MVH CP