/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Inkasso
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-01-04 20:27

"Kort" oprids.
5. december 2001 sendes brev til TDC med klage over regning.
Kort tid efter modtages en udspecificeret regning.
Denne sendes retur.
Intet sker, og vi formoder, at de har opdaget fejlen.
Marts 2003 modtages rykker nr. 1
Samme dag telefonisk kontakt til TDC, hvor vi får at vide, at de ville
undersøge, og vende tilbage.
Sidst i April 2003 rykker nr. 2.
1. maj 2003 afsendes brev bl.a. med henvisning til brev af 5. december 2001.
Ej heller dette brev kommer der svar på.
Inkasso fra advokat modtages i juli
I august 2003 afsendes brev til både TDC og advokat om at de gider besvarer
vores breve.
Intet svar modtages.
I november 2003 afsendes igen brev til TDC, hvor vi tilbyder at betale ca.
75 % af regningen.
I dag har vi modtaget dels et brev fra TDC, hvor de afslår og dels fra
advokaten der vil have det samme beløb + inkasso.

Men har TDC overhovedet ret til at sende sagen til advokat?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



 
 
Peter G C (21-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 21-01-04 21:03

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:bumjv6$dnf$1@sunsite.dk...

[klip]

> Men har TDC overhovedet ret til at sende sagen til advokat?

Yes.

God tur med Abel og co

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Morten Fruergaard (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-01-04 09:57

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> > Men har TDC overhovedet ret til at sende sagen til advokat?
>
> Yes.

Skal der normalt ikke 3 rykkere til?
Dvs. TDC kan bare sende 2(3) x rykkere ignorerer alle henvendelser og så
sende sagen til inkasso?

Efter 1 rykker har vi fået kreditteret for ca. 500 kr - som vi havde bedt om
i 1. brev. Kan de efterfølgende bare fortsætte med 2. rykker eller skal de
starte forfra med 1. rykker? Den første rykker var jo forkert - eftersom de
har kreditteret et beløb.

> God tur med Abel og co


Tak.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Peter G C (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 22-01-04 10:48

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:buo3cp$s1a$1@sunsite.dk...

[klip]

> Skal der normalt ikke 3 rykkere til?

Nej.


> Dvs. TDC kan bare sende 2(3) x rykkere ignorerer alle henvendelser og så
> sende sagen til inkasso?

Nja... de skal vel nok svare i et eller andet omfang. Men det er ret lige
gyldigt.

> Efter 1 rykker har vi fået kreditteret for ca. 500 kr - som vi havde bedt
om
> i 1. brev.

Godt - så skylder du vel resten?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Morten Fruergaard (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-01-04 12:35

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> > Dvs. TDC kan bare sende 2(3) x rykkere ignorerer alle henvendelser og så
> > sende sagen til inkasso?
>
> Nja... de skal vel nok svare i et eller andet omfang. Men det er ret lige
> gyldigt.

De har ikke reageret overhovedet - før nu. Pga. det har vi sendt det sidste
brev anbefalet. Det er nok derfor de gad reagerer.

> Godt - så skylder du vel resten?

De mener de. Jeg mener, at der mangler at blive krediteret ca. 500 kr.

Men jeg har ikke fået at vide - får nu at de har krediteret de 500 kr.
Vi har blot modtaget et ny faktura hvor faktura beløbet er det samme, som
det altid har været, men hvor girokortet har lydt på 500 kr. mindre. De har
ikke ville bekræfte at girokortet lyder på 500 kr. mindre, skyldtes
kreditering - før nu.
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henning Makholm (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 22-01-04 13:24

Scripsit "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com>
> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> > Godt - så skylder du vel resten?

> De mener de. Jeg mener, at der mangler at blive krediteret ca. 500 kr.

Så skylder du vel resten (efter du har trukket de næste 500 kr fra)?

Du kan ikke tilbageholde din betaling bare fordi du er utilfreds med
hvordan selskabet fører deres interne regnskaber. Hvis du lader være
med at betale penge som du endda erkender du skylder, kan du ikke
brokke dig over at få tilsendt rykkere.

> De har ikke ville bekræfte at girokortet lyder på 500 kr. mindre,
> skyldtes kreditering - før nu.

Du kan da også være ligeglad med hvordan deres bogholderi virker.
Betal hvad du mener du skylder, så har du et langt bedre grundlag for
at føre sagen fremover.

--
Henning Makholm "og de står om nissen Teddy Ring."

Allan Olesen (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 22-01-04 21:37

Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Du kan da også være ligeglad med hvordan deres bogholderi virker.

Han kan da ikke være ligeglad med, om TDC erkender, at han skylder 500
kr. mindre end oprindeligt opkrævet. Det gør man ved at skrive en
kreditnota - ikke ved at sende et girokort på det fulde beløb minus
500 kr, vedlagt en faktura på det oprindelige beløb.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Henning Makholm (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 22-01-04 22:29

Scripsit Allan Olesen <asdfgerw@c.dk>
> Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

> >Du kan da også være ligeglad med hvordan deres bogholderi virker.

> Han kan da ikke være ligeglad med, om TDC erkender, at han skylder 500
> kr. mindre end oprindeligt opkrævet.

Nej, men det ser ud som om han forlanger at erkendelsen skal ske i
form af en udskrift fra deres bogholderi. Det kan han ikke.

--
Henning Makholm "Check the sprog."

Morten Fruergaard (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-01-04 05:13

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse
> Nej, men det ser ud som om han forlanger at erkendelsen skal ske i
> form af en udskrift fra deres bogholderi. Det kan han ikke.


Nej, jeg forventer blot en kreditnota...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Henning Makholm (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 23-01-04 14:29

Scripsit "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com>
> "Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse

> > Nej, men det ser ud som om han forlanger at erkendelsen skal ske i
> > form af en udskrift fra deres bogholderi. Det kan han ikke.

> Nej, jeg forventer blot en kreditnota...

Du kan ikke forlange at erkendelsen skal ske i form af en
"kreditnota". Og du kan slet ikke holde den del af beløbet du erkender
at skylde, tilbage indtil du får en "kreditnota" hvis form og farve
passer dit.

--
Henning Makholm "Hør, hvad er det egentlig
der ikke kan blive ved med at gå?"

Allan Olesen (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 23-01-04 20:45

Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

>Du kan ikke forlange at erkendelsen skal ske i form af en
>"kreditnota".

Han kan i hvert fald forvente det. Man sender altså kreditnotaer, når
man reducerer beløbet på en allerede fremsendt faktura.


--
Allan Olesen, Lunderskov.
Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Henning Makholm (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 23-01-04 21:08

Scripsit Allan Olesen <asdfgerw@c.dk>
> Henning Makholm <henning@makholm.net> wrote:

> >Du kan ikke forlange at erkendelsen skal ske i form af en
> >"kreditnota".

> Han kan i hvert fald forvente det. Man sender altså kreditnotaer, når
> man reducerer beløbet på en allerede fremsendt faktura.

Det er ganske rigtigt normal praksis. Men det er ikke noget skyldneren
har krav på, og fraværet af en kreditnota er ikke gyldig grund til at
lade være med at betale det beløb der faktisk skyldes.

--
Henning Makholm "That's okay. I'm hoping to convince the
millions of open-minded people like Hrunkner Unnerby."

Peter G C (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 22-01-04 19:32

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:buocl5$g4o$1@sunsite.dk...

[klip]

> De mener de. Jeg mener, at der mangler at blive krediteret ca. 500 kr.

Du kan ikke bare tilbageholde hele det skyldige beløb - du skal betale det,
du skylder. Eller det du mener, at du skylder. Så mindsker du også
omkostningerne når du taber.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Morten Fruergaard (23-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 23-01-04 05:15

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke bare tilbageholde hele det skyldige beløb - du skal betale
det,
> du skylder. Eller det du mener, at du skylder. Så mindsker du også
> omkostningerne når du taber.

Nu ryger der i dag en check af sted på det fulde beløb - selvom jeg mener,
at regningen er for høj. Men jeg tiltro ikke mig selv en chance mod den
lille virksomhed, kaldet TDC.

Selvom jeg tidligere har fået et brev fra dem, hvor de ikke kan forklare
nogle underlige ting* ved min regning på et andet tlf. nr.


*Opkald fortaget i Zonen. En zone jeg ikke havde....

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



alexbo (21-01-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 21-01-04 21:05


"Morten Fruergaard" skrev
> I november 2003 afsendes igen brev til TDC, hvor vi tilbyder at betale ca.
> 75 % af regningen.
> Men har TDC overhovedet ret til at sende sagen til advokat?

Ja, du har jo ikke betalt.
Hvis nu du havde betalt det du selv mener du skylder, og undladt den del som
er "forkert" ville du stå meget bedre, du kan jo ikke nu sige "jeg skylder
ikke noget".

Det er en almindelig fejltagelse at tro, at bare man klager over en regning,
enten fordi man ikke er enige i beløbet, eller ikke kan lide udformningen,
så behøver man ikke betale.
Det ville jo gøre det lidt for nemt, at skubbe betalingerne langt ud i
fremtiden.

Jeg formoder forøvrigt at du med 2001 mener 2002.

mvh
Alex Christensen






Morten Fruergaard (22-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-01-04 09:53

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg formoder forøvrigt at du med 2001 mener 2002.


Nej, jeg mener 2001.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste