Mindste løn
Fra : Lotte

Dato : 20-01-04 09:42

Hej alle.

Jeg har været på nettet, for at lede efter noget skriv ang. hvad mindste
lønnen er for en person under 18 år. Personen skal lave forfaldent arbejde i
en privat virksomhed.

Håber der er en som kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Hilsen Lotte

Fra : HP. Eriksen

Dato : 20-01-04 09:48

Ved ikke om du kan bruge det, men her er lidt:
Følgende satser er gældende for servicestationer under BOA (Benzin- og
Oliebranchens Arbejdsgiverforening) der har en aftale med HK. Det vil sige
servicestationer som Shell, Statoil og Hydro Texaco. Satserne er gældende i
perioden fra den 1. marts 2003- 28. februar 2004.

Unge under 18 år Mindsteløn ufaglærte kr. 44,91
Mindsteløn faglærte kr. 55,20

der står også en del på HK´s hjemmeside:
http://www.hk-ungdom.dk/index.php?article=35

Fra : Henning

Dato : 20-01-04 16:13

On Tue, 20 Jan 2004 09:41:51 +0100, "Lotte" <ca@azlan.dk> wrote:

> [...]
>lønnen er for en person under 18 år. Personen skal lave forfaldent arbejde i

Fidnes ordet "midsteløn" overhovedet? Forudsætter det ikke, at både
lønmodtager og arbejdsgiver har indgået en fælles overenskomst? Der
var nogle sager fremme for år tilbage hvor McD "underbetalte" deres
ansatte, de kunne gøre det fordi der ikke var indgået aftaler om
andet?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk