Internet via T68i og PDA
Fra : Egon Krogh

Dato : 04-02-04 20:06

Jeg har forgæves forsøgt at få forbindelse til internettet via min
T68i mobiltelefon og min Palm Tungsten T3. Jeg hat et GPRS abonnemet
hos Telmore, som bruger TDC's GPRS net.
Opsætning af datakonto på telefonen mener jeg er OK, jeg kan sende og
modtage e-mails herfra, jeg kan også wappe uden problemer, men jeg kan
ikke få kontakt fra min Palm - jeg har checket CID nummeret, så det er
ikke det, der driller. Forbindelse mellem Palm og telefon er via
bluetooth, den mener jeg også er OK, jeg kan sendes og modtage SMS fra
Palmen. Når jeg prøver at connecte fra Palmen, kan jeg se på
telefonen, at den forsøger at forbinde, efter nogle sekunder vises at
der er sendt og modtaget 0 bytes på 5 sekunder, på Palmen får jeg
meddelelsen: Error: Incomplete setup. Please check your network
settings.

Er der nogle, som har oplevet tilsvarende eller nogle som har et
tilsvarende system til at fungere korrekt?

Mvh. Egon

Fra : Jensb

Dato : 04-02-04 21:33

"Egon Krogh" <egon@bifrostnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er sendt og modtaget 0 bytes på 5 sekunder, på Palmen får jeg
> meddelelsen: Error: Incomplete setup. Please check your network

Har du ændret APN fra "wap" til "internet" i datakontoen på din telefon?

Jens

Fra : Egon Krogh

Dato : 05-02-04 21:01

Jeg har 2 datakonti på min mobil, den ene APN er sat til "wap", den
anden til "internet", så det burde være OK. Jeg har så lige prøvet at
sætte APN til internet på begge, men det hjælper heller ikke.

Fra : Jensb

Dato : 06-02-04 11:10

> Jeg har 2 datakonti på min mobil, den ene APN er sat til "wap", den
> anden til "internet", så det burde være OK. Jeg har så lige prøvet at
> sætte APN til internet på begge, men det hjælper heller ikke.

Bruger du *98# som opkaldsnummer på Palmen?

Hvad har du stående i brugernavn og password på Palmen? Jeg har nemlig
oplevet på min, at der jo i virkeligheden ikke skal være et brugernavn når
man bruger GPRS, men det kunne Palmen ikke finde ud af. Så i brugernavn og
password på min Palm har jeg bare lavet et mellemrum, og så virkede det...

Jens

Fra : Egon Krogh

Dato : 06-02-04 20:48

On Fri, 6 Feb 2004 11:10:24 +0100, "Jensb" <no@spam.tak> wrote:

> [...]
>password på min Palm har jeg bare lavet et mellemrum, og så virkede det...

Hej Jens.
Jeg har lige prøvet at følge dit råd med at sætte brugernavn og
password til et mellemrum, vupti, så virkede det, tusinde tak for
tipset.

God weekend Egon

Fra : Jensb

Dato : 07-02-04 00:27

> [...]
> Jeg har lige prøvet at følge dit råd med at sætte brugernavn og
> password til et mellemrum, vupti, så virkede det, tusinde tak for

Ok, fedt at høre at det kom til at virke. Ja, det er jo altid den slags
småting man kan rode med i lang tid

Jens

Fra : L@rs

Dato : 06-02-04 00:02

Hej Egon,

Du skriver du IKKE har problemer mellem Palm og Mobiltelefon via Bluetooth!

Såfremt dit CID er 1, skulle du derfor kunne etablere en forbindelse ved at
benytte GPRS dial-up nummer - *99#

prøv evt. nedenstående.....
Palm netværk opsætning :

1 : Opsæt en ny "Connection" (T68 GPRS)

2: Sæt "Phone til *99#

3: Sæt "User name" til "a bogus username" (test)

4: Sæt "password" til "a bogus password" (test)

5: Tilføj to entry til script: "Send:"AT+CGDCONT=2,"IP","internet". og en
"Send CR:"

eller

Prøv med *99*0*1*1#. (det er *99*APN*PROT*<CID>#)

eller *98*<CID>#

--
L@rs