Forbinde Ericsson telefon til computeren
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-01-04 14:40

Hej gruppe!

På mit website skal medlemmerne kunne sende SMS beskeder til hinanden.
Istedet for at indgå en aftale med f.eks. SMS AS til 5000 kr., regner jeg
med forbinde et par mobiltelefoner med serveren. Det er alligevel ikke dét
der skal tjenes penge på - det skal udelukkende være en ekstra service
overfor brugerne.

Jeg har et par Ericsson A (og et nummer som jeg ikke kan huske) liggende
ubrugt hen, og regner med at bruge disse.

Kan Ericssons telefoner generelt bruges til dette formål? Hvis ja, så har
jeg nogle tillægsspørgsmål:

Hvordan skal telefonerne forbindes?
Kan man tilslutte flere telefoner? Hvordan?
Hvordan kommunikerer man med telefonerne og får dem til at sende SMS?
Hvordan henter man modtagne SMS'er fra telefonerne?

Jeg er også interesseret i at høre, om der er mere hensigtsmæssige
løsninger, f.eks. en box-løsning, som er beregnet til dette.

På forhånd mange tak.

--
Mvh. Jesper

Fra : Fischer

Dato : 30-01-04 16:55

> Jeg har et par Ericsson A (og et nummer
> som jeg ikke kan huske) liggende ubrugt
> hen, og regner med at bruge disse.

Sikkert A1018, A2618 eller A2628.
De ældre Ericsson telefoner er ikke velegnet til dette.
Jeg har leget lidt med at sende SMS med et program der hedder GSMLib
(http://www.pxh.de/fs/gsmlib/), og med de gamle Ericsson telefoner har jeg
kun fået det til at virke med SH888 og kun via en IrDa driver.

Så hvis du satser på det, tror jeg der venter dig et ret stort
programmeringsarbejde.

Jeg tror du slipper meget lettere afsted med nogle lidt nyere telefoner. Min
Motorola T260 klarer det meget bedre via et alm. serielt datakabel.

Den opgave du vil kaste dig ud i tror jeg i det hele taget bliver lidt
langhåret hvis du vil bruge en alm. telefon.
Jeg mindes at have set nogle box-løsninger, hvor der var et mere færdigt
interface. Jeg husker dem som dyre, men kan ikke lige komme med så mange
henvisninger.

*Fischer