Fax fra windows 2000 via 6210
Fra : Thostrup

Dato : 24-01-04 22:03

Hej

Jeg har installeret min modem driver og tilsluttet min telefon vha.
datakabel og installeret Symantec Winfax.

Winfax ser og kan bruge min Nokia6210, men når der kommer en indgående fax,
tager den ikke røret, selvom jeg har bedt den om at gøre det automatisk
efter et ring. Hvis jeg så trykker på manuelt svar, løfter den et sekund og
lægger røret på igen.

Jeg kan heller ikke sende fax - nogen der har fået et fax program til at
virke med en mobil telefon og windows?

På forhånd tak

Mvh Thostrup

Fra : Lars Lautrup

Dato : 25-01-04 09:27

"Thostrup" <Desværre@ikke.oplyst> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager den ikke røret, selvom jeg har bedt den om at gøre det automatisk
> efter et ring. Hvis jeg så trykker på manuelt svar, løfter den et sekund

Er det ikke bedre at lade WinFax sørge for at tage røret, når telefonen
ringer end at lade telefonen gøre det automatisk?

Funktionen til at tage røret er jo lavet til at blive benyttet ved
tale-opkald og det er nok derfor det ikke virker ved fax-opkald.
WinFax skulle dog kunne "se" at telefonen ringer og sende kommando, der
tager røret af...

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk : Geocaching - en spændende sport for hele familien

Fra : Thostrup

Dato : 25-01-04 13:34

"Lars Lautrup" <lars@lautrup-nowhere-.dk> wrote in message
> [...]
> tale-opkald og det er nok derfor det ikke virker ved fax-opkald.
> WinFax skulle dog kunne "se" at telefonen ringer og sende kommando, der

Det er netop det jeg gør, jeg har bedt Winfax om at løfte røret.

Mvh Thostrup

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 28-01-04 07:09

On Sun, 25 Jan 2004 09:26:39 +0100, Lars Lautrup
> [...]

> tale-opkald og det er nok derfor det ikke virker ved fax-opkald.
> WinFax skulle dog kunne "se" at telefonen ringer og sende kommando, der

Nej for den kommando bliver kun sendt hvis mobilen modtager et FAX-opkald.
Fra en anden mobil kan det lade sig gøre at sende en fax som din mobil med
tilhørende
Winfax ville kunne reagere på da den her får digitalt besked om at det er
en fax der ankommer.
Ved analog faxmodtagelse fra en almindelig fax vil telefonen ikke kunne
skelne mellem
om det er en fax der ankommer eller et almindelig opkald fra Moster Oda.
Derfor er det lavet sådan at man skal abbonere på faxtjenesten. Så får man
et dedikeret faxnummer som folk kan sende faxer til, ved siden af ens
almindelige nummer. Alle opkald via dette
nummer vil blive opfattet som faxopkald og telefonen der modtager opkaldet
vil kunne sende
fax-kommandoen til Winfax.

Og så er der lige noget der undrer mig lidt.
Hvorfor bruger du ikke bare 2000s preinstallerede faxprogram i stedet for
Winfax?
Er det ikke at gå over åen efter vand eller hvad?

Steven.

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : JMo.

Dato : 25-01-04 17:46

Thostrup wrote:

> [...]
> fax, tager den ikke røret, selvom jeg har bedt den om at gøre det
> automatisk efter et ring. Hvis jeg så trykker på manuelt svar, løfter

Du skal have fax-abonnement for at kunne /modtage/ fax på din mobiltelefon.