Køb af T610
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-04 20:46

Er det et sted i Storkøbenhavn (dog helst Frederiksberg/city) muligt at købe
en T610?

Jeg har følgende (forhåbentligt simple) krav:

1) Telefonen må ikke være SIM-låst
2) Telefonen skal være uden abonnement
3) Telefonen skal have nyeste firmware (eller gratis/nem mulighed for at få
det (f.eks. ved besøg ved servicecenter))
4) Telefonen skal være en fysisk butik, således jeg kan få telefonen med det
samme

Jeg har været i 7 butikker i dag, som ikke kunne klare det.

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 20:48

On Tue, 20 Jan 2004 20:46:21 +0100, Anders Vind Ebbesen wrote:

> 1) Telefonen må ikke være SIM-låst
> 2) Telefonen skal være uden abonnement

Du vader ind i en butik og beder om modellen uden simlås og uden abb.
Selvfølgelig kommer du til, at betale spidsen af en jetjager, men hva'
faen

> 3) Telefonen skal have nyeste firmware (eller gratis/nem mulighed for at få
> det (f.eks. ved besøg ved servicecenter))

Den er sværere. Er det virkelig et uomtvisteligt krav?

> 4) Telefonen skal være en fysisk butik, således jeg kan få telefonen med det
> samme

TDC, Elgiganten og deslige.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-04 21:00

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Du vader ind i en butik og beder om modellen uden simlås og uden abb.
> Selvfølgelig kommer du til, at betale spidsen af en jetjager, men hva'
> faen

Jeg har ikke noget imod at give op til 2500 for telefonen.

> Den er sværere. Er det virkelig et uomtvisteligt krav?

Jeg vil ikke have stigende ringetoneniveau. Det kræver en nyere software.

Jeg køber heller ikke en PC og forventer at få Windows 98 med. Jeg forventer
at få seneste version af operativsystemet med - ISÆR på et marked som
mobiltelefonmarkedet, hvor mængden af bugs (og tilhørende rettelser) per ny
SW-release er enorm.

> TDC, Elgiganten og deslige.

Vil prøve Elgiganten. Men de glor sikkert også bare underligt, hvis jeg
spørger om firmware.

Jeg har i dag uden held forsøgt i: TeleMesteren (Falkonér Allé), de havde
telefonen til 2300, men jeg var ikke så glad for at købe den af en
ekspedient i hooded sweatshirt, mens en anden stod bag disken og talte med
hans "homies". Softwaren var ekstrem gammel, og de kiggede underligt på mig
da jeg spurgte om jeg kunne få opdateret firmwaren - eller hvor.

Derefter prøvede jeg Telekæden (Falkonér Allé) - udsolgt (fair nok)
Orange Shop (Falkonér Allé) - Påtvunget abonnement
Merlin (Frb. Center) - Påtvunget abonnement+SIMlås - ellers flere dages
leveringstid
Sonofon (Frb. Center) - Påtvunget SIMlås, men ikke abo. (er dog ikke
SON-kunde)
TDC (Falkonér Allé) - udsolgt (fair nok)
Fona (Gl. Kongevej) - Samme som Merlin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 22:10

On Tue, 20 Jan 2004 21:00:16 +0100, Anders Vind Ebbesen wrote:

> Jeg har ikke noget imod at give op til 2500 for telefonen.

Hver sine lyster *GG*

> Jeg vil ikke have stigende ringetoneniveau. Det kræver en nyere software.

Er det 100% sikkert det bliver løst sådan?

> Jeg køber heller ikke en PC og forventer at få Windows 98 med. Jeg forventer

Nej den skal selvfølgelig leveres med Linux

> at få seneste version af operativsystemet med - ISÆR på et marked som
> mobiltelefonmarkedet, hvor mængden af bugs (og tilhørende rettelser) per ny
> SW-release er enorm.

Prøv en TDC butik som en anden har foreslået.

> Vil prøve Elgiganten. Men de glor sikkert også bare underligt, hvis jeg
> spørger om firmware.

Uden tvivl

> Merlin (Frb. Center) - Påtvunget abonnement+SIMlås - ellers flere dages
> leveringstid

Ahh nu holder de. Det er ikke pga. umuligheder så, men pga deres egne
retningnslinier

> Sonofon (Frb. Center) - Påtvunget SIMlås, men ikke abo. (er dog ikke
> SON-kunde)

Underligt. Sonofon her i byen sælger glædeligt uden abb og simlås.

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-01-04 21:35

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> wrote in message
> [...]
købe
> en T610?
>
> Jeg har følgende (forhåbentligt simple) krav:

Det klarer enhver TDC forretning .. den koster 2500,-
uden abbonement.

> 3) Telefonen skal have nyeste firmware (eller gratis/nem mulighed for at

> det (f.eks. ved besøg ved servicecenter))

Du går en tur op / ned af Fiolstræde der ligger en mobilreparations biks der
hedder
noget med tele .. de ligger i kælderen og har et skilt på hus fronten der
forestiller
et store telefonrør. Du går ind, lægger telefonen og 50 ,- på disken og 30
minutter
senere kommer du igen og henter din opdaterede telefon.

> 4) Telefonen skal være en fysisk butik, således jeg kan få telefonen med
det
> samme

Jeg tror ikke du kan finde en T610 der er en fysisk butik men ok jeg ved
hvad
du mener og mere fysisk end TDC bliver det næppe.

> Jeg har været i 7 butikker i dag, som ikke kunne klare det.

Tror jeg gerne med de krav .. der er ikke mange forhandlere der pakker
deres usolgte telefoner ud og opdaterer software på dem hele tiden.

Jeg var i en butik .. TDC i Nørrebro centret og et par dage senere i
ovennævnte
tele biks i Fiolstræde .. prøv det . .det virker.

Regards

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-04 21:48

"J.K.Arning" <news@no_spam_arning.dk> wrote in message

> Tror jeg gerne med de krav .. der er ikke mange forhandlere der pakker
> deres usolgte telefoner ud og opdaterer software på dem hele tiden.

Så må de kunne gøre det i salgsøjeblikket. Jeg skulle gerne pakke telefonen
ud af folien, hvis butikken ville ligge seneste software på.

Jeg prøver en anden TDC butik i morgen.

Fra : Adam Christensen

Dato : 20-01-04 22:12

> [...]
telefonen
> ud af folien, hvis butikken ville ligge seneste software på.

http://www.4all.dk/teleservicedk/next2you.htm opdaterer din T610 gratis så
længe der er garanti på den. Medbring faktura.

Det med stigende ringetoner er ikke rettet i R3C002, som er den version de
lagde på min for en måneds tid siden. Faktisk tror jeg ikke det er planen
fra SE's side at fjerne dem grundet risiko for sagsanlæg for høreskader.

--
Adam

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 22:38

On Tue, 20 Jan 2004 22:12:05 +0100, Adam Christensen wrote:

> [...]
> fra SE's side at fjerne dem grundet risiko for sagsanlæg for høreskader.

Noget jeg ikke forstår er alle de folk som beretter at det er rettet...
hvor har de det fra? Jungletrommer eller hur?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-01-04 22:43

> Noget jeg ikke forstår er alle de folk som beretter at det er rettet...
> hvor har de det fra? Jungletrommer eller hur?

Bl.a. har jeg set det her:

Meget smart med TeleService - sålænge det er indenfor garantien, bliver de
sandsynligvis også kompenseret af SE for den tid de bruger på at opdatere
softwaren.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-01-04 23:20

On Tue, 20 Jan 2004 22:43:26 +0100, Anders Vind Ebbesen wrote:

> Bl.a. har jeg set det her:

Også der jeg har set det fx, men når nu andre siger, at den _ikke_ er
rettet, hvem har så ret?

> Meget smart med TeleService - sålænge det er indenfor garantien, bliver de
> sandsynligvis også kompenseret af SE for den tid de bruger på at opdatere
> softwaren.

Ja bare en skam de ikke ligger i en ordentlig by

Fra : Hornbech\(9000\)

Dato : 20-01-04 23:51

Nu er det sådan at, jeg tror ikke at du vil kunne få den opdateret i en
butik hvor du køber den. Da det kræver udstyr og en merson med lidt teknisk
snilde, og det har hverken TDC, Sonofon, Merlin, Fona eller andre butikker.

Mvh
René
Jeg har en T610 med nyeste software, og der er stadig stigende ringetone.
Ikke så meget som før men den er der.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-01-04 00:06

"Hornbech(9000)" <rene@FJERNhornbech.com> wrote in message
> [...]
teknisk
> snilde, og det har hverken TDC, Sonofon, Merlin, Fona eller andre

Det er sandt - af samme grund prøvede jeg med TeleMesteren og Telekæden
først

> Jeg har en T610 med nyeste software, og der er stadig stigende ringetone.
> Ikke så meget som før men den er der.

Øvs!

Fra : Adam Christensen

Dato : 21-01-04 20:13

"Hornbech(9000)" <rene@FJERNhornbech.com> wrote in message

> Jeg har en T610 med nyeste software, og der er stadig stigende ringetone.
> Ikke så meget som før men den er der.

Er det stadig R3C002 der er den nyeste?

--
Adam