MakeUp fjerner i Siemens mobil
Fra : Jes Conradsen

Dato : 18-01-04 23:22

Hej Nyhedsgruppe

Ang en Siemens Mobiltelefon af nyere årgang.
Der er spilt noget ret flydende make-up remover i en taske hvor
mobiletelefonen lå. Det er så kommet ind til de interne dele, og den kan
ikke tænde ordentligt op. Det eneste der sker er at displayet lyser op i
blåt.

Det har ikke hjulpet at lade den tøre på radiatoren på et viskestykke.

Jeg forestillede mig at man kan forsigtigt bruge en klud med demineraliseret
vand til at rense den inderste dele med. Den lokale telebutik vil have 200,-
for at kigge ind i den og efter sigende ligge den i en eller anden form for
"bad", som de mener vil få den til at virke igen.

Er der nogen der har nogen erfaring med dette område på den ene eller den
anden måde `?
I så fald vil jeg være taknemmelig for hjælp og rådgivning.

Cool Regards / Venlige Hilsener

Jes Conradsen

PS: Make-up Removeren er vandbaseret og ikke oliebaseret.

Fra : LER

Dato : 19-01-04 00:00

"Jes Conradsen" <jes@ostervold.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobiletelefonen lå. Det er så kommet ind til de interne dele, og den kan
> ikke tænde ordentligt op. Det eneste der sker er at displayet lyser op i
<snip>

Der var for ikke ret længe siden en tråd om cola i en telefon, men svaret er
det samme:

Den skal skylles/bades i demineraliseret vand. -fjern batteri (og sim) først
og så er det bare igang.

derefter skal den tørres GRUNDIGT. -slyng telefonen for at få så meget ud
som muligt, og læg den derefter lunt (ikke FOR varmt) i mindst et døgn.

-Og kryds så fingre;)

LER

Fra : Sab

Dato : 19-01-04 14:52

Jeg har lige reddet min nokia 3510i ved at skille den af, (der skal bruges
en lidt speciel skruetrækker, Torx størrelse 5) og derefter tørrede jeg
printpladen af med "kontaktrens", da der fremkommer nogle belægninger herpå
ved fugtskaden. Kontaktrensen tørre lynhurtigt, og telefonen kan derefter
samles og virker igen...min gjorde i hvert fald....

Fra : Jes Conradsen

Dato : 20-01-04 06:42

Tusind tak, mange tak for hjælpen, og de fyldige svar !!

Cool Regards / Med Venlig Hilsen

Jes

Fra : Anders Forst

Dato : 09-02-04 18:17

En mulighed er, at pille batteri og simkort hurtigst muligt
Derefter under varmt vand, og blæse den ren med trykluft
(hvis adgang haves).
Derefter skal den ligge og tørre ved alm. stuetemperatur.
- Giv den den tid den skal bruge.

Kender en der har tabt en SE T68i i saltvand, og ved at følge
ovenstående fremgangsmåde, kom der liv i telefonen igen.

Venligst
Anders