Mobil i London?
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-01-04 20:39

Hejsa!
Jeg skal til London, hvordan finder jeg ud af hvilken udbyder der er
billigst der?
Er det ikke smartest at jeg på min Nokia 6310i indstiller til manuel roaming
?

Glæder mig til svar, har aldrig været i udland med mobil..

Er der egentlig stik til 220 volt der ??

Mvh Thomas

Fra : Fischer

Dato : 18-01-04 21:24

> Jeg skal til London, hvordan finder jeg ud af
> hvilken udbyder der er billigst der?

Du kunne starte med at fortælle hvilken udbyder du har?
TDC's priser er her: http://shor.ter.dk/130079921

*Fischer

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-01-04 21:47

> Du kunne starte med at fortælle hvilken udbyder du har?
> TDC's priser er her: http://shor.ter.dk/130079921

Jeg har Telmore abb.
Tak for link

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-01-04 21:40

Thomas Jacobsen skrev :

> Er der egentlig stik til 220 volt der ??

Ja, men de bruger et 3-benet stik så enten skal du have en adapter eller en
plastic kam med spids skaft!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 18-01-04 21:51

> Jeg skal til London, hvordan finder jeg ud af hvilken udbyder der er
> billigst der?>

Og hvad med GRPS, skal jeg beholde mine nuværende indstilninger??

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-04 23:11

On Sun, 18 Jan 2004 20:39:00 +0100, Thomas Jacobsen wrote:

> Hejsa!
> Jeg skal til London, hvordan finder jeg ud af hvilken udbyder der er
> billigst der?

Tjek med din udbyder, samt med de udbydere der er i London fx. Oragen,
B-One og hvad de ellers hedder i byen.

> Er det ikke smartest at jeg på min Nokia 6310i indstiller til manuel roaming
> ?

Jo for satan... undskyld mit franske.. første gang jeg var derovre
roamede den automatisk og det gjorde den lystigt kan jeg hilse og sige..
gennemsnitlig minutpris 13.5 krone... ØV!

> Glæder mig til svar, har aldrig været i udland med mobil..

Sommerfugle i maven

> Er der egentlig stik til 220 volt der ??

Ja, men stikket er anderledes, så smut hos T-Hansen og køb en
rejseadapter for under en hund, så er du kørende.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Fischer

Dato : 19-01-04 13:22

> .. første gang jeg var derovre roamede den automatisk og
> det gjorde den lystigt kan jeg hilse og sige.. gennemsnitlig
> minutpris 13.5 krone... ØV!

Hos TDC er der ikke de store udsving.
Minutprisen varierer mellem 7,91 - 9,89 kr. i dagtimerne og 5,32 - 6,30 kr.
i aftentimerne.

Man bør også bide mærke i takseringsprincippet som for de fleste er minimum
1 minut og derefter pr. 30 sekunder.

*Fischer

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-04 19:16

On Mon, 19 Jan 2004 13:22:15 +0100, Fischer wrote:

> Hos TDC er der ikke de store udsving.
> Minutprisen varierer mellem 7,91 - 9,89 kr. i dagtimerne og 5,32 - 6,30 kr.
> i aftentimerne.

Stadig heftigt. Ugh!

> Man bør også bide mærke i takseringsprincippet som for de fleste er minimum
> 1 minut og derefter pr. 30 sekunder.

Man skal ihvertfald nærlæse det!

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 19-01-04 20:32

> Ja, men stikket er anderledes, så smut hos T-Hansen og køb en
> rejseadapter for under en hund, så er du kørende.
>
> --

TAKKER jer alle for gode svar! Vi har lige fået en Thansen butik her i
Århus, så det er jo bare nemt!

Kan jeg mon bare bruge GRPS som jeg plejer, og taksering går så til det
valgte mobilselskab??

Hilsen Thomas

Fra : Lars @ Pocketfreak.d~

Dato : 19-01-04 21:32

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote in message

> [...]
> Århus, så det er jo bare nemt!
>
> Kan jeg mon bare bruge GRPS som jeg plejer, og taksering går så til det

Sandsynligvis, bare tjek prisen. Jeg havde 100 pr. mb i Stockholm for nyligt
med Vodaphone / Telmore i DK - nogle dyre mails at hente! (og dyre lærepenge
til mig).

Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-04 21:45

On Mon, 19 Jan 2004 21:31:46 +0100, Lars @ Pocketfreak.dk wrote:

> Sandsynligvis, bare tjek prisen. Jeg havde 100 pr. mb i Stockholm for nyligt
> med Vodaphone / Telmore i DK - nogle dyre mails at hente! (og dyre lærepenge
> til mig).

En ting er sikkert - man gør det ALDRIG igen *GG*

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-04 21:45

On Mon, 19 Jan 2004 20:31:42 +0100, Thomas Jacobsen wrote:

> TAKKER jer alle for gode svar! Vi har lige fået en Thansen butik her i
> Århus, så det er jo bare nemt!

Lige og lige, den har efterhånden ligget der en del måneder

> Kan jeg mon bare bruge GRPS som jeg plejer, og taksering går så til det
> valgte mobilselskab??

Det ved jeg faktisk ikke, men hænger lige på for vil gerne vide det.

Fra : Fischer

Dato : 20-01-04 08:53

> Kan jeg mon bare bruge GRPS som jeg plejer, og
> taksering går så til det valgte mobilselskab??

Du kan bruge GRPS hvis du roamer på Orange eller Vodafone. Prisen er hhv.
83,65 og 98,86 kr. pr. Mb.

*Fischer

Fra : Niels S

Dato : 20-01-04 11:21

Fischer wrote:

> Du kan bruge GRPS hvis du roamer på Orange eller Vodafone. Prisen er hhv.
> 83,65 og 98,86 kr. pr. Mb.
>
> *Fischer
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.

Og HUSK, det er kun roamingen delen, du skal også betale for den danske del (feks. for TDC 25kr/mb)
(min GPRS juleregning fra 14 dages ferie i polen var på 1200, suk)

- niels

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 21-01-04 01:16

> Og HUSK, det er kun roamingen delen, du skal også betale for den danske
del (feks. for TDC 25kr/mb)
> (min GPRS juleregning fra 14 dages ferie i polen var på 1200, suk)
>
> - niels

Det er godt nok en vild pris!
Tak for hjælpen!!

Mvh Thomas