Problemer med SMS fra Telmore til Telia
Fra : Devast8or

Dato : 16-01-04 22:16

Hej med jer,

Et lille problem jeg håber I kan sige noget klogt om:

Jeg har en kammerat med et Telia abb. Når jeg sender SMS til ham (fra mit
Telmore abb.) får han dem aldrig. Jeg ved ikke hvor længe det har stået på.
men i sommer var der ihvertfald problemer, og det er der også nu. Han sagde
i dag at han mener det er flere år siden han har modtaget SMS fra mig (vi
SMS'er så heller ikke så meget :)

Er der andre der har problemer med SMS Telmore -> Telia? Jeg har ingen
problemer med at modtage fra ham, og jeg har heller ingen problemer med at
sende SMS til andre. Nu ved jeg desværre ikke om jeg kender andre der har
Telia, så jeg kan ikke sige om det kun er til min kammerats fon eller om det
generelt er Telia.

Kloge kommentarer modtages meget gerne.

Devast8or

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-04 16:18

> [...]
> Telia, så jeg kan ikke sige om det kun er til min kammerats fon eller om

Ring til Telmore og spørg, om SMS'en er afleveret til Telia's net fra deres
side af. Er den det, ligger problemet hos Telia - er den ikke det, ligger
problemet hos Telmore.

Ofte er det et problem der opstår i forbindelse med nummerporteringer mellem
selskaber, da routingen af SMS'er nogle gange går galt. Det kan f.eks. ske
hvis din ven tidligere har haft sit telefonnummer hos Telmore - og nu har
porteret til Telia, og Telmore så ikke har fået opdateret deres routing. Så
forsøger deres system at sende SMS'en som om, at det er en af Telmore's egne
kunder der skal modtage den.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-01-04 17:59

On Fri, 16 Jan 2004 22:16:22 +0100, "Devast8or"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>Telia, så jeg kan ikke sige om det kun er til min kammerats fon eller om det

Tja, jeg har tit problemer med at modtage beskeder på mit Telia Express.
Men har efterhåbden lært folk bare at sende på mit CBB nummer hvis at
det hele kokser. For sjovt nok, så bliver beskederne aflveret hurtigt
nok når at jeg afsender dem, det er kun modtagelsen der halter efter.
Flemming Jacobsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-01-04 21:51

> Er der andre der har problemer med SMS Telmore -> Telia? Jeg har ingen
> problemer med at modtage fra ham, og jeg har heller ingen problemer med at
> sende SMS til andre.

Prøv lige at bestille en udvidet status-rapport... Det gør du ved at starte din
besked med *0# og se hvad den siger til det...

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Devast8or

Dato : 19-01-04 11:38

Michael Kjærsgård <none@invalid.tld> wrote in message

> Prøv lige at bestille en udvidet status-rapport... Det gør du ved at
starte din
> besked med *0# og se hvad den siger til det...

Er hermed gjort.

"Mobiltekst til XXXXXXXX afsendt den 19.01.04 klokken 11:15:00 er modtaget
klokken 11:15:06 ( 0)"

Jeg bad ham svare og det gjorde han, så den er rent faktisk gået igennem.

Jeg har sendt en til uden *0# og den gik også fint igennem.

Nu har jeg lige prøvet at sende en fra Telmores hjemmeside, og venter på
svar. Spørgsmålet er om det kun er fra hjemmesiden det ikke virker.

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 19-01-04 12:17

Devast8or wrote:
> [...]
>
> Nu har jeg lige prøvet at sende en fra Telmores hjemmeside, og venter
> på svar. Spørgsmålet er om det kun er fra hjemmesiden det ikke virker.

Den fra hjemmesiden kom ikke frem, men fra telefonen er det ikke noget
problem. Jeg må have fati Telmore og høre hvad de har gang i :)

Tak hjælpen til jer alle.

Devast8or