[PHP 4 & MySQL] Totalle Antal Rows i et gi~
Fra : PhiliosPhreak

Dato : 23-04-01 15:04

Jeg vil gerne kunne trække det totalle antal rows ud fra Table X og sætte
det ind i en variabel. Det skal bruges til en "Move Last" funktion. Måden
jeg gør det på nu er:

$res = mysql_query("SELECT * FROM Table");
$number_rows = @mysql_num_rows($res);

Men da jeg bruger LIMIT betyder det at jeg skal skyde 2 sql queries afsted
for a udføre et udtræk fra basen, hvilket jo ikke er så smart når der kommer
rigtig mange records i basen. Specielt i ikke når jeg henter ALLE records.
Der skulle være en SHOW TABLE STATUS med en underkommando der hedder "Rows".
Kan nogen sende en snip hvor den bliver brugt så jeg kan se hvordan den
laves. Evtuelt en smartere måde at lave et Row count på.

Jasper Windahl
PHP/MySQL Newbie

Fra : Christian Rishøj

Dato : 23-04-01 16:09

"PhiliosPhreak" <PhiliosPhre@k.com> wrote in message

> $res = mysql_query("SELECT * FROM Table");
> Kan nogen sende en snip hvor den bliver brugt så jeg kan se hvordan den
> laves. Evtuelt en smartere måde at lave et Row count på.

Prøv med en

SELECT COUNT(*) FROM Table

> SQL Newbie

You can say that again

/Christian

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 23-04-01 17:22

"PhiliosPhreak" <PhiliosPhre@k.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg gør det på nu er:
>
> $res = mysql_query("SELECT * FROM Table");

Hej Jasper,

som du selv er inde på, er det ikke for smart at skulle hente alting, bare
for at finde ud af hvor mange rækker der er i en given tabel, jeg tror du
med fordel kan bruge

$res=mysql_query("SELECT count(*) as antal FROM Table") or die("Kan ikke
forbinde..");
$r=mysql_fetch_assoc($res);
if($r){
print "Der er ".$r['antal']." rækker i databasen\n";
}else{
print "det er noget sært noget det her: ".mysql_error()."\n";
}

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/