problem med php og mysql
Fra : sune vuorela

Dato : 07-02-04 12:04

Hjesa!

Jeg er lidt i tvivl om om dette skulle have været i database i stedet.

Min kode:

if(!$page) $page = forside;
$resultat = mysql_query("SELECT filnavn FROM sirius_2_files WHERE side
= $page") or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($resultat);
extract($row);
include $filnavn;

min database:

autoinc titel   side    filnavn
1    HOVEDSIDE    forside    forside.php
2    Kalender    kalender funnyinc/kalender.php
3   tester       tester     tester.php

min fejl:
Unknown column 'forside' in 'where clause'

Hvad går der galt?

--
Sune

Fra : Daniel Andersen

Dato : 07-02-04 12:13

Du skulle nok bruge

if(!$page) $page = "forside.php"; //jeg tror at din forside ender på php,
for det gør den i din database. Jeg har sat " rundt om forside, da det er en
string.

Fra : Mads Baggesen

Dato : 07-02-04 12:12

sune vuorela wrote:
> Hjesa!
>
> Jeg er lidt i tvivl om om dette skulle have været i database i stedet.
>
> Min kode:
>
> if(!$page) $page = forside;
   "forside" .. Det er jo en streng.
> $resultat = mysql_query("SELECT filnavn FROM sirius_2_files WHERE side
> = $page") or die(mysql_error());
   prøv med '$page' istedet for $page

Fra : sune vuorela

Dato : 07-02-04 12:29

En der kalder sig Mads Baggesen <mads@baggesen.net> skrev:

>   "forside" .. Det er jo en streng.

for helvede.... Jeg har svedt i mange timer for at få det til at virke
- og så var det ikke andet end det.

øvøvøv

Nå jeg må videre - tak for hjælpen!

--